~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

meille ei olla ees tarjottu possunuha rokotetta. Tavallista influenssa rokotetta viimeksi neuvolassa kyseli et otetaanko, mutta en ottanut. Olisin ehkäpä ottanut jos poika ois päiväkotiin nyt vuodenvaihteessa menossa. Mutta ku nyt täällä kotona vaan ollaan ni en sit ottanut.
 
em oishan se aika mageeta :D huomenna vois jaksaa kävellä kauppaan ostelee testiä :D
vauvis ja vilma kiitos tuulista :D



possurokote keskustelua on käyty... en oo ajatellut en itselleni enkä pojallekkaan...
en sen enempää kuin tavallistaa influenssarokotetta...
henkilökohtaisesti en usko että possuflunssa on sen kummempi kuin mikään muukaan lenssu.
tottakai se voi olla vaarallisempi, koska se on uusi tauti... mutta siltikin perusterveille sillä ei pitäis olla mitään merkitystä onko flussa possu vai lintu vai kenties marsutauti päällä ;)
 
No jooop, turhaan mä oon pähkäillyt rokotetaanko Elma kun ilmeisesti alle 6kk ei rokoteta missään taudin vaiheessa. Mut minä jos mies ollaan kumpikin alle 24v, eli meitä odottaa rokote ilmeisen pian. :)

Hitsi mikä päivä!! Elma on nukkunut "pikkupäikkäreitä" 4,5h+3,5h+45min :LOL:
 
possuflunssassa on eri ryhmien rokottamisjärjestys, joka on jo alkanut (ympäri suomea?), eli ensin hoitohlökunta, sit oli jotai riskiryhmii, ja jossain vaiheessa on alle 3v. terveet lapset. eli mä käsittäisin tuosta et myös alle 6kk ikäisille lapsille/vauvoille rokote annetaan halutessa. kutsut rokotuksiin tulevat terveyskeskuksesta aikanaan, ainakin meillä.

me ei kyl varmaan oteta sitä Minjalle :/ en taida uskaltaa... enkä ota kyl itekää, ja mies ei ikänsä puolesta saakaan :D

oltiin tänään neukkulassa, ja meidän "4kk" mitat (4kk 1vko 4pv) olivat 66,6cm ja 7640gr.

sain eilen ompelukoneen kotio pitkästä aikaa ja sain viimein kokeiltua itse kehittelemääni vaippakaavaa ja päässä mietittyä reisiröyhelön ompelua. tuli ainakin ulkonäkönsä puolesta niin täydellisiä vaippoja :heart: :heart: huomenna pääsevät testiin!

Suukkis viime yönä oli päällä r&r tuplis 3kerroksisella lisäimulla+hahtuvaimu ruskovilloissa.. ja taas mentiin vaihtaa vaippa ku oli ollu päällä 19.30-02.30 eli 7h :/ Minja vaan pissaa ihan törkeesti... ois siinä takaa ollu vielä kuivaa, mut likka nukkuu kans masullaan ja kierähtää masulleen aina ku tilaisuus tulee. sit laitoin sisätäyttiksen+pulkuoret loppuyöks 02.30-8.00 eikä yhtään pissaa, kakka tuli herätessä... tilasin r&r yövaipan.. ja ne hahtuvat mitä haukkusin huonosti istuviks ja karseiks, ni ne onki aivan loistavat :eek: ne pari kertaa ku ovat päällä ehtineet olla, ni sisävaippa litsläts ja villikset ihan kuivat sisäpuoleltakin...

Talvis menee nyt suihkun kautta nukkumaan :wave:
 
HanTa oho!! Huikeeta!! Teillehä tulis tosi pieni ikäero sit jos sie raskaana oot! Toivotaan, et viiva tummuu!! :hug:

Mieki haluisin pikaseen raskaaks ja pienen ikäeron, mut en oota millään tavalla et pian raskautusin ku imetän usein. Mut mieluummin näin :) Jospa ees sen pari vuotta enimmillään ikäero ois, sit ois ihanaa. Mut eihää sitä ite voi päättää, saa nähä saako ees toista lasta olleskaa.
 
Hanta eikä!!!! Mulla on täällä ihan tippa linssissa :heart: :snotty: Ihan mahtavaa! Nyt peukut pystyssä että viiva tummuis :wave:

Hyvät mitat Talviksen Minjalla! Milleköhän meillä näyttää ens viikon 3kk neuvolassa.. Elma on kirinyt jo ikätoverinsa kiinni vaikka alussa jäikin jälkeen. :D Nyt kasvaa ihan hillitöntä vauhtia.

Mun pitäis varmaan soitella tk:seen ja kysyä et kuinka meidän rokotteiden kans tehdään kun ei olla enää ens viikon jälkeen tällä paikkakunnalla. Meidän olis varmaan vaan helpoin vaihtaa heti kirjat ja laittaa väliaikainen osoite mun vanhemmille ettei menis ihan kauheaksi säätämiseksi sitten tuon rokotteen kanssa. Oltiin ajateltu aluksi, että 1.12 vaihdettais virallisesti paikkakuntaa kun saadaan asunto käyttöön.
 
Hanta ihanaa, oikein paljon onnea!! possurokotteesta meille tuli kutsu tutkimukseen jossa sais possurokotteen, mutta jotenkin olen vähän epäilevä tuota kohtaan eikä epäilyksiä lieventänyt se kun luin että saattaa aiheuttaa neurologisia häiriöitä,autismia yms ja just lehessä oli että jollain oli viikko rokotteen jälkeen alkanut oireet, puhe hävinnyt tai jotain ja lääkäri oli todennut sen johtuvan rokotteesta vaikka onkin todella harvinaista...en siis aio tytölle sitä ottaa, ei jotenki vakuuta noi pelkät rotilla tehdyt tutkimukset...
 
HanTa millos testaat uudelleen? Vitsit mite mie oon onnellinen siu puolestas jos ny oot raskaana ja suatte kakkosen het perään! Ja vähäsen kadekin ;) Tosin vaiks me annetaanki toisen jo tulla ni välil tulee mieleen, et onks täs ny mitää järkee :D Mut sit mietin sitäkin, et sit ku on siit alun rankkuudesta selvinny ni sit on tosi hyvä et on pieni ikäero :)
 
suukkis katotaan jos vaikka perjantaina tai sunnuntaina.... en mä tiedä, sit kun siltä tuntuu...
samoja asioita sitä miettii itsekkin... et helvattu soikoon... sit lapsil olis just just vuos ikäeroo... et kiva kiva, onko järkee... mut toisaalta siinähän ne menee sit yhdessä kuin menis erikseen...
rankkaa tulee varmasti olemaan... mutta kyllä me mammat pärjätään kun niin päätetään.
vielä en hirveesti uskalla luottaa että oisin raskaana... odotan sitä selvää viivaa, vaikka kuitenkin on olo ihan hirveen ilonen tuosta ehkä haamusta :D

talvis on sit pistänyt tuulemaan ompelukoneensa kanssa :D
 
meidän pojalla on tänään elämänsä ensimmäiset Halloween juhlat. Ystäväni järkkää lapsille pientä halloween kivaa. Itse en aijo mitenkään pukeutua. ostin kyllä vampyyri hampaat, mut kotona totesin että ne on tarkoitettu lapsien suuhun.:LOL: Ei siis mahdu mulle kunnolla. en sit ostanut muuta ku mulla piti olla pirun sarvet, mut sitten muistin et ne hajos joskus vuos sitten. Pojan puen Superman asuun. :D
 
meillä haetaan taas uutta rytmiä. tai niin mä uskoisin...toivoisinkin hieman. on nyt pari päivää nukkunut vaan kahdet päikkärit. Toivottavasti muokkautuiskin nyt niin et nukkuis vaan kahdet, nukkui eilenkin ekat päikkärit 10.30->1h ja toiset nukkui 14-> 3h. Yö unille meni n.20.00 siinä saa jo jotain "kivaa"(eli kotitöitä) itsekkin tehtyä, ku nukkuis noin joka päivä :D
 
Hantalle oikein paljon peukkuja ja onnea mahdollisesta pikkukakkosesta :heart: ;) !! Ihanaa ihanaa!! Ite en kykenis moiseen suoritukseen, siis että noin nopeella aikavälillä tulis toinen..miulla varmaan pää hajois :D mutta tosiaan uskon että sie jos kuka selviit myös toisesta lapsesta kun nytkin Kimin kaa nii hyvin oot pärjänny!
Vilma oon niin kade tein tytön unille :snotty: =) hienoa että tyttö osaa noin hyvin nukkua..meillä siis pääsääntösesti nukutaan 15-35min päikkäreitä koko päivä :headwall: :headwall: sit jos satun kyttää vieressä just sillo ku se meinaa herätä ni saatan saaha viel jatkamaa unia mutta aika tuuliajolla sekin touhu..Niin ja onnea :flower: saitte uuden kodin ja pääsette vihdoin kotiseudulle =)
Talvis hyvät mität typyllä ;) perästä tullaan :D !
Possu rokotteesta täällä perheessä ei meinaa kukaan ottaa, jotenkin mie en vaa uskalla :/

Täällä hieman masuvaivat helpottuneet..*huoh*! Muuten sit oonki ihan kii tossa tytössä.. :ashamed: nukkuu siis edelleen vaan niitä 30min päikkäreitä..viime yönä nukku ok mutta parina viimosena yönä heränny 6krt syömää |O tai sit tutti tippunu tai jotain..oon ihan pirun väsyny..niin ja tyttö ei oo isäsä kaa yhtää :headwall: huutaa vaan-->joo tiiän et pitää totuttaa vaan vaikka kärisiskii mutta en raaski enää siin vaihees ku huudetaa pää punasena ja si on hyvä ku pääsee äidin sylii..mie siis hoidan 24/7 vaikka miehellä oliskii vp :snotty: en ees muista millo viimeeks mies ois vaipan vaihtanu..nukkumaan laitan aina minä, aamulla hoidan aina minä-->vaikka oisin yön valvonu ja miehel vapaata..se vaan nukkuu aamun..joo en ees jaksa valittaa ku vituttaa nii paljo..

Nyt taas mentävä ku tyttö heräs..nukku sen 25min :headwall:

Väsyny Tyty ja Saana 2,5kk
 
HanTa Ohhoh! Toivottavast viiva tummenee ;) Minust pienet vauvat on ihanii, vaikkei mul mitää vauvakuumetta ollukkaa, mut aina pitää mennä ihastelee nykyää jos vaa voi :) Minust ei olis kyl oottaa toista lasta nyt ja sit myöhemmin hoitaa niitä. Vaik sanotaahan sit et siinähän se toinenki menee, mutta se on varmaan aika paljolti mielipideasia. Miä oon aika paljon tutulla jolla on nyt sellanen vähän yli vuoden ikänen ja nää kaks tohelon tuholaista ku on vauhissa ni myö ollaa tutun kaa kahestaaki välil ihan helisemässä :D
Mut kai se on sitäki, et tää vanhempi laps ei ole tottun siihen et on toinen lapsi siinä. Yrittää aina viiä Ronin tutin ja taputtaa vähän rankal käel ja sen sellast pientä kivaa :D Et nostan kyl hattuu niille ketkä jaksaa lapset hoitaa, varsinki ku toisil on enemmänkin niit peräjälkee. Yhel tutul on 5lasta tosi pienil ikäeroil, mut ei se koskaa ole sanon et väsyttäis :) Mut niilläki ku on, ni ei samal viistee isompi kiusaa pienempää eikä mitää sellast oo niinku Ronil ja sil toisen tutun lapsel on aina :)

EM Ronillaki menee yöunille käyminen suht plörinäks jos päiväl nukkus miten sattuu päikkäreit. Yks tunnin automatkaki siirtää nukkumaakäymist vähä reilul tunnil ja sit jos laittaaki just väärää aikaa, ni Roni on viäl liian pirtee ja rupee leikkii tai sit liian väsyny ja naristelee sitte pitkän aikaa :)

Pirtsi Paljon voimia ja jaksamista :hug:

Sompio Aika outoa, tai siis, meil on ainaki nukkun Roni vieres jos ollaan oltu mun vanhemmilla yötä eikä siin oo ollu sen kummepii. Joskus äiskä ottan Ronin päikkäreille viereesä. En miäkää varmaa osas nukkuu noin, ku sit koko ajan kuuntelee joka rasaust et nytkö se heräs ja kohtako se sit tänne tulee :)
Toivottavast asuntoasioihin tulee joku selvyys ja homma hoituu pois vaivaamasta :)

Suukkis Onnee pikkuselle mittarimatoilijalle :flower: Mittarimatoilu on hyväks todettu tapa päästä etiäpäin ;)

EM Kai siin on vähän sama homma kuin siinä, että jos laps nukkuu päiväl olemattomat päikkärit ni yöki menee penkin alle ja jos nukkuu päiväl hyvin ni sit yölläkii :D

TA Hyvää halloweenia poitsille :)

Roni ei meinan millään herätä :D Kävin tönimässä ja tökkimässä ja laittaas valoa pääle :D
Nyt ei oo vähän aikaan sattun havereita :D Roni osaa jo aika hyvin pitää itteään pystyssä jos johonkin nojailee. Jos meinaa kaatua taakse niin horjahtaa nopeesti eteen.
Alas tuleminen on aika olematonta eli pitää sitte käydä itte ottamassa Roni pois nojailemasta kun alkaa kiukuttelemaan.
Tääl sato aamulla luna, oikein isoja hiutaleita. Nyt siellä sataa mitä sattuu ja mun piti mennä kävellen kauppaan. No, ehkä toi sade tosta, niin sinnekin pääsis :)
Nyt pitää mennä antamaan Ronille aamupuuroa :)
 
Moikka kaikille! :wave:

Jos nyt kirjottelis muutaman sanasen, kun Eetu just nukahti =) Sit oiski kotitöiden aika :/

Niinhän se Suukkis on, et Lansinoh on tyyriimpää :/ Meillä tosin on toi yx ja sama tuubi riittäny jo 9 kuukautta =)

vilmav2, onnea teille ihan hirmusesti uuteen kotiin, sit kun muutatte :hug: =)

Talvis, minäkin tossa hain Eetun neuvolakortin; 4kk neuvolassa mitat olleet 64,4cm ja 7100g =) Voih, siitäki jo NIIIIIIN pitkä aika :eek:

HanTa , wautsi wau!!! =) Toivottavasti tummuis siitä oikein vahvaksi viivaksi :hug:
Täälläkin on tehty yksi testi, kun kierto pikkasen venähti; 53 päivää! Meillä ei tullu minkäänlaista haamun haamua :/
Ollaan juteltu miehen kanssa, et aletaan yrittään vuoden vaihteessa kakkosta, mut saa tulla jo aiemmin jos on tullakseen :heart: Ei siis käytetä mitään ehkäisyä =)
Tosin toi imetys voi olla sit omanlaisensa juttu ton ehkäisyn kannalta :/

tyty86, kovasti haleja ja jaksuja :hug: :hug: :hug: Teidän täytyy jutella miehen kanssa, et vois hänkin osallistua enemmän Saanan hoitoon :/

Jahas, ne päikyt oliki sitten siinä |O Joten, palataan asiaan :wave:

Ai niin, laitahan HanTa kuvaa kehiin, niin tiiraillaan yhdessä :D
 
toiveilija juu ei toi imetys sillain kivaa oo, et se ehkäsee :/ ainakaa ny ku haluis jo raskaaks. Mut pääasia et pystyy imettää ja antaa parasta mahdollista ravintoa lapselle :heart:

Sompio no voi rähmä! toivotaan, et asuntoasia siittä lutviutuis parhain päin!

vilmav:lle en oo muistana sanoo, et hirmu kiva ko päätitte ja pääsette muuttaa "kotiin"!! :heart: Ain mietin, et onpa kiva mut aina se unohtu kirjottaa sit kummiskii.. mut tulipaha ny ees :)

tyty kai ny mies vois ees vaipat vaihtaa? Ja anna ihmeessä tytön olla isänsäki sylissä, siedätyshoitoo ;) Ja mites jos se on isäsä sylissä ni miten miehes sillon pitää tyttöö? Et heijaileeko rauhottavasti, pitääkö sitä sillain tukevasti ja lujasti mut ei tietty liian lujaa? Ja jutteleeko rauhallisesti jne? Miusta jotenki hirmu vaikee uskoo, et jos mies ois tommone kans et tyttö silti koko ajan parkuis pää punasena. Mut tietty jos niin on, ni eihän se kyl kiva oo :( Mut kyllä miehen tulee osallistua paaaaljon enempi! Vaadi sitä! Se on sun oikeus, tota menoo sinet jaksa ja tota menoo pian koko suhde kariutuu ja tulee katkeruutta! :hug: :hug:

Taas tul postissa vaippuliineja :D:D tuhinatuvalta kaks sisätäyttöö, minvillalta Mixu -sisätäyttö ja siin kaupan päälle bambuimu (tosi pehmonen, ohut ja ihana!!) ja Vaippalasta bamboo douplereita 4kpl =) Kyl ny taas kelpaa. Onneks mies o töissä eikä siten ehk huomaa pieniä vaippalisäyksiä :D :LOL: No ei ny tosissaa, ei se onneks oo koskaa tosissaa noist sanona. Kerran sano, et eiks niit ois jo tarpeeks mut tietää et ku mulle tulee niist nii kiva mieli ja sit ei tarvihe koko ajan olla pesemässä ni miksei hankkis :D Sit ku o enempi ku tarpeeks ni sit voin EHKÄ lopettaa :LOL:
 
Ja ny Atte o keksiny kierimisen :) Tänää ol hauska ko menin huuhtelee vaipan ja atte ol petarin päällä (siis ei ollu sänkyä, ainoastaa petari). Tulin takas ni kahtoin oven suusta eka, et missä mu poika on. Ni sit se oliki siin petarin vieressä selällee. Eikä ollu moksiskaa vaiks oliki pyörähtäny siit petarilta poies. Ja ny tos vieressä se sängyllä kieriskelee hiljakseen. Koko ajan pitää olla kahtomassa, ettei ehi kovin kovaa kieriä ni ei tipu :)
 
miten mä en eilen huomannu tota Hantan viestiä :ashamed: paa tosiaan seuraavasta testistä kuvaa! :flower: ei taida muuten kellekään esikkolaiselle olla vielä kakkosta tulossa? oot eka :heart:

tyty iiiisot :hug: :hug: sano miehelles vaikka että tietääkö hän, että jo pienenä vauvana oman lapsensa hoitaminen luo pohjaa lapsi-vanhempisuhteelle... ite mainitsisin myös, että jos ei nyt osallistu Saanan hoitoon, ni ihan satavarmana katuu sitä vanhempana, siinä menettää niin paljon. (multa ainaki löytyy appiukko joka on nuorempana yritystä perustaessaan paiskonu töitä niin paljon, et omien lapsien lapsuus on menny hiukan ohi, ja nyt sitten sitä hiukan haikeana muistelee, ja osallistuukin todella paljon lastenlastensa elämään.) itsevarmuus karttuu tehdessä, mieheskin varmaan tuntis mukavaa onnistumisen tunnetta ku sais ite rauhoitettua tytön ja vaikka leikittyä yhdessä. voihan siinä olla jo ikävä kynnys, jos Saana rauhoittuu vaan sun syliin :/ mut ihan totta, sä palat pian loppuun (ellet oo jo palanu).. tekeekö sun mies muuten kotihommia? jos ei, ni ehkäpä heräis tähän päivään, jos alkaisit pestä vaan omaa+tytön pyykkiä, jättämään miehen tyynyyn likaisen tyynyliinan, miehen kahvikupit pesemättä, yms yms yms.. :D mua rupee itteeniki jo kiehuttaa niin paljon ku ajattelen väistämättä jos meillä ois tilanne toi... mä ehkä yksinkertaisesti sanoisin et heippa hetkeks, tää mamma lähtee lenkille, ja lähtisin painelee metsämantui ympäri puoleks tuntii. ihan pienikin hengähdyshetki kodin ulkopuolella auttaa!!

ompelukone lähtee taas huomenna.. painelenpa tekemään yhden tekeleen loppuun... työn alla taas sisätäyttö, missä on tällä kertaa myös kiinteää imua mukana jonkin verran. testasin tänään niitä uusia tekemiäni vaippoja, ja olivat oikein kivoja! :heart: hmm, no hiukan ehkä isoja reisistä ja vatsasta, mut jos tätä menoo kasvetaan, ni eivät oo kauaa! ;)

Suukkis oleks muuten säästäny kaikki vaipat mitä teillä on käytetty vai ootko myyny jo eteenpäin? tuskin ainakaan niitä anoppis tekemiä oot myyny... mä aion säästää vaan lempparit ja pistää kaikki muut kiertoon.. ku kakkonen haluttais sit vasta ku Minja on täyttämässä 3v, ni en viiti ottaa riskiä et kumpparit kuolis tms säilytykses... ja jos kaikki säästän, ni mitä mä sitten seuraavalle vauvalle ompelen :saint:
 

Yhteistyössä