~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Onnea Miialle! :heart:

Suukkis :hug: koita jaksaa, en osaa sanoa mikä auttais, meillä nyt kuukauden verran yöt kanssa olleet ihan katastrofaalisia :headwall: herää joskus puolen yön aikaan ja nukahtaa kunnolla vasta aamu kuudelta. en voi muuta sanoa kun että voimia ja yrittäkää sitä unikoulua vielä.
 
Zoe: Ei kai se oo muuttunu mitenkään ihmeemmin. Se tuli joskus 1kk iässä, ensin luulin että on vain syntymämerkki, mutta sitten alkoi kasvaa korkeutta. Nyt se oli n.1cm korkea se turvotus siinä ympärillä. Terkka lähetti lääkärille, jotta varmistaa ettei kasva huonossa kohdassa esim aukileen päällä ja halusi muutenkin varmuuden siitä. Meidän terkka on niin huolellinen kaikessa, eikä jätä mitään arvailujen varaan, sekin varmaan yksi syy sitten.

Tänään on ollu kiukkupäivä meidän neidillä. Kaikesta on huudettu ihan täyttä kurkkua :) Meidä kestoilu sujuu ihan hienosti. Aamulla laitoin swaddlen ja siitä tuli pissa ohi melkein heti ja reilusti sitten kokeiltiin fuzzeja ja niissä fuzzin oman imun kanssa hamppuimu, se toimii hyvin, pitää kakankin sisällä :) Nyt on haussa vaan lisää vaippoja ja imuja, tuo oma varasto ei ihan riitä.
 
alley kivaa, että on sujunut :)

muistan ikuisesti sen ku Minjalle ekan keston laitoin. oli äp:n antia eli flanellette ja soft-kuori. vaippa tais olla 3h päällä ja kun vieraat lähtivät niin tyttö turautti oikeen kunnon kakat ja tuli selästä, lahkeesta ja suttas makuualustankin sohvalla. kaikki meni pesuun :D noh, opittiinhan sitä noillakin sitten kestoilemaan ja tykkäsinkin kovin (vaihtoväliksikin mukaantui noilla 1-1,5h), mut oli kyllä mun mies ja sisko vähän järkyttyneitä tosta ja me kaikki oltiin vauvaa riisumassa/pesemässä.. :LOL:
 
Suukkis en tie :D toi eka kokeilu ja pasit pitkin poikin johtu varmaan siitä et vaippa oli jo niin märkä (ja ehkä huonosti kiinnitetty) et ku tuli vauhdilla ni lensi kauas :LOL: toinen ja toistaiseks viimeinen niskapaska on käyny 2vko neuvolareissulla, ku tyttö istu kaukalossa ja turautti vauhdilla ni lähti tursuu... useimmiten ylimärkä vaippa aiheuttaa et voi tulla kakka ulos vaipasta, kestolla ja kertsillä. mut eipä enää oo aikoihin tursunnu ku kakka on kiinteämpää.
 
Talvis: meillä on ihan sama juttu. Varsinaista niskakakkaa ei oo tullu, mutta ian ku menee ohi ni vaippa on ollu valmiiks märkä, tai sitte siel on jo kakka ja seuraava pissa tulee ohi. eilenkän ei ollu kaukana ton eka kestolle tulleen kakan kanssa, oli jo reisikuminauhat likaantunu ku vaihdettiin. Meillä se 3h on ihan maksimi vaihtoväli, ja taskuissa aina 2 imua jos on sisävaippa ni sekin on täysin märkä tossa ajassa... Eli pissaa riittää kyllä.
 
SuukkoSuulle oikein paljon jaksuja öihin! :hug: :heart:
Meillä kans heräillään usein, mut pikku hiljaa ollaan päästy parempaan suuntaan. Mä oon vähentänyt ilta maitoa niin että saan poikaan tankattua puuroa mahdollisimman paljon.Ja oon alkanut antaa puuron niin myöhään että menee reilun puolen tunnin päästä siitä nukkumaan. sitten nukuttaessa annan kyl viel maitoo. Meillä ei enää juoda ku kerran yössä maitoo, mut herätetään muuten kyllä. ja joskus annan vettä.
Meillä ainakin hampaiden takii valvottiin TOSI paljon. Nyt sitten viimeinkin viideshammas pilkottaa...jospa teilläkin niitä hampaita itketää. Meillä ainakin ylähampaiden tuloa on itketty välillä hysteerisestikkin keskellä yötä. Niiden tulo kesti noin 3-4viikkoa per hammas.
 
HanTa neuvola kuulumiset bongattu.
Oho! teillähän ajoissa lähdetään liikkeelle. :heart:
Toivavasti ei pää hirveesti kolise joka paikkaan.
Meilläkin vaikka poitsu jo 8kk3viikkoa ni on kyllä
semmonen tapaus et kokoajan nousee kaikkialle, mut
sitten ku näkee jotain mielenkiintoista ni ei muista pitääkkään
kiinni enää...ja pää on kovilla :|
 
SuukkoSuulle No sehän on hyvä ettei oo pahoinvointia.
Toivottavasti raskaus ei väsytäkkään liikaa ku Atte kuitenkin niin
paljon herättelee. :heart: :heart:
Mulla oli alkuraskautena aika kaamee olo, mut meni kyl onneksi
ohitse aika pian. Mun sisko on kummallakin kerralla raskaana ollessa
oksennellut ja kaksi poikaa hänellä on. :)
mut oon kyl kuullut et perheissä missä on sekä tyttöjä et poikii ni
tyttö raskaudet ollut hieman vaikeampia.
 
Enpäs ole täälläkään pitkiin aikoihin käyny... :ashamed:
Onnea Delfis pojasta.. :)

Piti kysymäni.. :attn: moneltako on eppari leikattu ja miten kauan meni et kunnolla parani? peittoja ei olla heiluteltu vaikka haluja olis, mä en uskalla ku on toi arpi kipiä..ja oikea puoli on enempi kipiä, myös sisältä.. :(
jälkivuoto loppui kaiketi tossa ennen joulua, viikko ilman mitää, sit hiukan vaaleanpunaista vuotoa pari päivää.. ja nyt taas vaaleanpunaista vuotoa ilmestyny pyyhittäessä.. mitäköhän lie?!? jälkitarkatus on tulevana ti..

Sori omanapainen viesti.. nyt ei ehdi muuta.

Ai niin ristiäisiä vietettiin ja tytöstä tuli Kiira Ella Emilia.. :)

TB ja Kiira kohta 2kk:heart:

PS. miutkin löytää fb:stä.. :wave:
 
Hei pitkästä aikaa.

Anteeksi kun on jäänyt palstailu :'( Kauhea ikävä teitä kyllä, mutta mulla on ollut nyt hetken aikaa jotenkin vähän rankempaa monestakin syystä enkä oo saanut aikaiseksi tulla tännekään. Meillä on myös mennyt tuo korvashow hieman mahdottomaksi ja yksityislääkärille on nyt aika 19 päivä kun haluan että arvioitaisiin putkituksen tarve. Tulehdustenja ilmeisesti hampaiden ja liikkumaan oppimisen myötä oli elämä tytön kanssa hetken aika sekavaa ja rytmin haussa. Nyt pidettiin "rytmikoulu" ja elämä luistaa taas. Öissä on tolkku, ruokailuissa on järkee ja päikkärit maistuu. Ihanaa :heart:

Nyt yritän taas kerran ryhdistäytyä ja alkaa palstailemaan aktiivisemmin.

Hyvää vointia ja jaksamista kaikille :heart:
 
TB mulla epparihaava tuntuu sekstaillessa edelleen, vaikka synnytyksesta kohta 5kk (mihin tää aika menee?) tai oikeemmin se ei oo se haava, vaan arpi joka kiristää niin että vasta viime aikoina ollaan voitu ees jotenki sekstailla. tällaiseen asiaan törmäsin vasta sitten kun olin jo monta kuukautta luullu että mussa on jotain vikaa:

että ne solmut, jotka on itsekseensulavissa tikeissä, sulaa PALJON myöhemmin kun ite tikki. eli ne voi olla siellä alapäässä kauan ja tehä kipeetä. näin uskon että mulla oli koska kaks ekaa kuukautta oli yhtä hooelvettiä ku koitti sekstailla. sen jälkeen sitä alko jännittämään että "kohta sattuu kohta sattuu" ja sillon siitä ei varsinkaan tullu mitään.

tästä en oo aikasemmin puhunu ku hävetti niin, mutta ajattelin että jos siitä on sulle apua. ite kun asiaa tutkin palstalla niin tuli vaan vastauksia että kaikki on tyyliin synnärillä harrastelleen, tai sitte jo parin viikon jälkeen :/

jälkivuodosta: mulla tuli kans noin että oli pari päivää ilman vuotoja, ja sitten vuosi taas. seki on kuulemma ihan normaalia.
ihana nimi tytöllä :) Onnea!

Alley fuzzyt on parhaita :D

Niskakakka: meillä on tullu pari kertaa ja ei oo mitään kivaa siivottavaa :LOL: varsinkaan jos sattuu olee taskuvaippa päällä, niin se pska menee sinne taskuun ja imua et saa ulos pskaamatta käsiäs :LOL: onneks tätä on kuitenkin sattunu kotona vaan.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa.
Elämä on aika hulinaa meilläkin, joten ei kauheasti ehdi palstailla. Täs on nyt kaikkea mahdollista mikä sekoittaa päivärytmiä. Ikenet pojalla iiiihan turvoksissa, näyttää ihan kuin ois jotain märkäpaiseita suussa, ja ilmeisesti sen takia ei ruoka maistu. Tai siis lusikalla saan jotain menemään alas mut tuttipullosta ei mitään. Eilinenkin saldo päiväaikaan 0,5 dl! No siitä on seurauksena yöllinen heräily ja nälkä, ja niinpä meillä juodaan nyt sit yöllä kauhee määrä maitoo, minkä seurauksena päivällä ei taaskaan maistu. Kiva kierre. Samaan aikaan turhautumista kun ei pääse eteenpäin. Konttausasentoon poika itteään vänkää mutta ei siinä pysy vaan lösähtää heti. Ja yölläkin tietysti täytyy treenata ryömimisliikkeitä... :headwall: Ai niin ja karmea vierastaminen alkanut myös. Tänään oli eka kerta muskaria, ja pystyttiin oleen siel huikeat 5 min, minkä jälkeen hysteeristä parkua lähemmäs puoli tuntia. On ne toiset vauvat niin pelottavia. :D Pikkumiehen elämä on nyt rankkaa...

Semmosta omaa napaa vaan. :ashamed:

Vifslan ja Onni 7kk 1vko
 
nibbler :hug: kiitoksia vastauksestasi.. autto paljon.. :) mäkin epäilen tuo outo tunne mikä on niin se on se arpi joka kipuilee.. :( ja ylös noustessa tuleva on ne tikkien solmut siel sisäl.. :( välillä tuntuu et oikee puoli puuduksissa.. :( oikee puoli siis kipuilee, vasen ei ollenkaa..
ku mäkin meinasin et mussa vikaa tän takia.. kiroan tän on/off jälkivuodon tai minkä lie.. oikee ärsyke..noo..huomen on jälkitarkastus.. huoh..
laitoin sulle yv:tä.. :)

alley kiirallakin on sellai punainen luomi selässä, laitoksella sanoivat et pitää tarkkailla jos lähtee kasvamaan tai muuttuu.. nyt sit on hiukan korkeutta tullu.. :( nvla lääkäris kysytään mitä sille vois tehdä.. kerrothan mitä lääkäri siel sano?

vauvis onnea poksuista.. :)

vifslan :hug:

suukkis :hug:

täällä kiira löytänyt kätensä, niitä kovasti imeskellään.. päätä kannatellaan.. ja mahallaan on kiva nukkua.. :)

TB ja Kiira:heart:
 
TB: Eipä meille oikein mitään sanottu, lääkäri vaan mittas sen ja sano et seurataan. Se menee itekseen pois sitte kai parin vuoden iässä. Jos ei mee ni sit hoidetaan laserilla. Mut en sit tiiä teillä ku se on vähän ehkä hankalammassa kohdassa, luulis et selässä jos on kovin kohonneena ni saattais vaatteet hankaa siihen... No onneks teki pääsette lääkäriin siitä.
On muuten hauska tuo kun löytävät kätensä, oon tarkotuksella pitäny nyt paitoja bodyn sijaan, ni aina nostaa helmat ylös :D Joko teillä höpötetään vauvakieltä? Täällä aina päivästä riippuen juttelee enempi tai vähempi, tänään on juttu päivä :)

ON: Meillä oli hankala yö, tyttö nukkui levottomasti, varmaan siksi kun oppii uusia asioita. Eilen pidettiin ilmakylpyä tuossa lattialla ja tyttö kääntyi melkein jo selältään mahalleen. Peppu oli pystyssä mahallaan, mutta yläkroppa oli vain kyljellään. Niia kun hoksaa vielä kuinka kädet laitetaan tuossa kääntymisessä, niin sitten ei voi pitää vahtimatta enää missään... Kovin aikasin tuo on opettelemassa näitä kääntymisiä, varmaan lähtee aikasin liikkeellekin... Vähän voisi pitää väliä taitojen oppimisen kanssa, että yöt palautuisi normaaleiksi :)
Pakko kertoa meidän tämän päivän kakkaepisodista vielä. Ensimmäinen kakkavaippa, kun olen kahden tytön kanssa ja kestot käytössä. Jotenkin tyttö sitten onnistui työntämään jalkansa vaippaan, ennen kuin sain sen pois siltä ja sitten oli toinen jalkapohja ja pohje siinä itsessään. Sitten pesulle mentäessä huitaisi mun paidallekin, että meni mullaki vaate vaihtoon :LOL:

Alley ja Niia huomenna 11vko tai 2kk 2vko
 
alley Juu, mäkin mietin sitä et vaatteet ja vaipat saattaa hankaa sitä ja sen takia myös varmaan kohonnu.. on näet tuossa alaselässä.. Oli pingispallon kokoinen läiskä ja nyt siis kohonnu, ei koossa kasvanu..
Juu, kyllä täällä höpötellään.. on se vaan niin ihanaa.. :heart: ja hymyjäkin on alkanu tulee ja välillä hekotellaan.. :) Meillä ei vielä kyl kääntyillä, päätä nostellaan kyl.. :)
Johan teillä oli kakkaepisodi.. :D
 
Heippa taas...luin taas kauheesti tekstiä kerralla enkä muista enää puoliakaan :LOL: ensinnäkin vauvahaaveita:[/b] myöhäiset synttärionnittelut Miialle! meilläkin typy täytti 6 päivä 1v, kauheen nopeesti on vuosi mennyt, meijän pieni vauva ei olekkaan niin vauva enää :hug: 1-vuotis neuvolakin oli, pituus 78cm ja paino 10,35kg...tylsää, seuraava neuvola vasta puolen vuoden päästä :( luomista oli täällä puhetta, meilläkin on typyllä ollut alusta asti pakarassa sellanen 2euron kolikon kokoinen luomi, sanottiin että joko syntymämerkki tai mansikkaluomi, mutta käsittääkseni mansikkaluomi olis koholla ja tuo ei ole.Näin kuvia tuliluomista ja tuli mieleen että oliskohan sittenkin se...no oli mikä oli, ei ole kasvanut ollenkaan joten ei tarvii hätäillä...kuinkas moni täällä taas vauvaa odottelee? on se jännää kuin aika menee kun uusia vauvoja jo tulossa :)
 
teddybear82 Minä Kävin ensin siinä jälkitarkastuksessa ennen ku ees harkitsin seksiä. Ja pari ekaa kertaa kyl hieman sattu...mut kyllä se sitten pikku hiljaa parani. :heart: muistaakseni ekan kerran koitettiin ku poitsu oli 2kk ja paikat oli täysin parantunut ku poitsu n.3kk
 

Yhteistyössä