~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Sain poitsun juuri nukkumaan...nyt sitten omaa aikaa ku mieskin harrastuksessaan.
Huomenna meillä on jännä päivä pojan kanssa. Mennään tapaamaan ekaa kertaa poitsun tulevaa hoitajaa tai toivon mukaan tulevaa hoitajaa. Olen jo valmiiksi listannut mitä kaikkee pitää kysyy, mut silti jänskättää unohdanko jotain tärkeää. Ja toivon niiiin paljon, et hoitaja ois se meille oikea.
 
TA tuleeko teille hoitaja kotiin poitsulle? oletko palaamassa töihin jo? (miten mä muistin et olisit pidempään kotona.. vai rientääkö aika niin vauhdilla ettei huomaakaan... eihän mullakaan oo äippälomaa ku 2kk!)

ja äippälomasta/hoitovapaasta.. pitäis mennä työpaikalle tällä viikolla allekirjoittamaan paperit hoitovapaasta.. kysyin pomolta mahdollisuutta tehdä hoitovapaan aikana keikkaa, esim. muiden sairaslomia tms. ei oo meiän työpaikalla mahdollista, muiden palvelukseen saan kuulemma mennä :eek: no, en mä väkisin mene... eipähän tartte tuntea syyllisyyttä jos kevään v-kotiharjoittelusta poikii jotain keikkaa.

Minjalle ei oo vieläkään tullut ekaa hammasta. ryömii kovaa vauhtia ja kiipeilee lelujensa päälle tms. vasten, jos esim makaa lattialla niin tulee päälle kiipeilemään. :) ruokahalukin on melkoinen, voi mennä 2 pilttipurkillista ruokaa+jälkkäriä eikä tee ees tiukkaa. puuronkin määrä on kasvanut puolesta purkillisesta 2/3 osaan. meillä syödään edelleen siis valmistököttipuuroa, kökkäreet ei kelpaa enkä jaksa niitä kovin usein kokeillakaan. yötkin menee mukavasti, alkuunsa kestää ennen kuin nukahtaa ku niin paljon protestoi ja touhuaa omiaan (eikä valvomisen pituudella ole merkitystä ). mut sitten kun menee iteki nukkumaan ni ei välttämättä herää kertaakaan tutin perään yöllä. ihottumienkin suhteen nyt on pidemmän aikaa ollut parempaa. pepussa on satunnaisesti pikkusta punotusta, mut semmosta isoa, tulipunaista aluetta pimpan ympärillä ei oo ollut, en ees muista koska! vartalosta rasvasin tänäänkin suihkun jälkeen kuivankarheat alueet kyynärvarsista, sääristä, poskista, niskasta, eli atooppinen iho tytsällä. ihottuman aiheuttajaksi epäillyistä ruoka-aineista on palautettu ruokavalioon melkein kaikki. porkkanaa en oo saanu vielä kokeiltua uudelleen. vauvauinti jatkui viime lauantaina ja voi tuota meidän vesipetoa. tykkää NIIN paljon. :heart: sukellus on nyt selkeästi opittu taito, ennen sukellusta sulkee silmänsä ja näyttää pidättävän henkeään. viime vuoden puolella saattoi vielä köhästä sukellettuaan, mutta ei viime kerralla ollenkaan :)

oma kroppa ei toimi edelleenkään. imetys on päättyny 2kk sitten ja minipillerit sitä ennen, eikä menkkoja vaan näy. jos joku muistaa kuumeilupuolelta ni mullahan oli sitä ongelmaa et kierrot venähti älyttömän pitkiks, 40-50pv. kiva varmaan siinä vaiheessa, ku ruvetaan toista lasta meinaamaan, jos tullaan pyörimään samojen ongelmien kanssa... :headwall: toisaalta, mulla on kyllä jatkuvasti sen verran stressiä päällä, et sekin voi vaikuttaa tuohon kiertoon. mua vaivaa erittäin paha äiti-syndrooma, päivät kuluu poukkoillen eri kotihommien välillä ja Minjan hoitamisessa, sit pitäis löytää vielä itelleen ja parisuhteelle aikaa ja välillä vain ollakin, ja aina jotakin tehdessä tuntee syyllisyyttä ja stressiä siitä mitä ei oo just sillä hetkellä tekemässä... tiedän et pitäis hellittää, mut on se vaan vaikeeta. mistä sitä sit pystyis luopumaan tai tekemään vähemmän :ashamed: miehenki kans ollaan kinasteltu ihan kohtuullisesti viime aikoina, ja juurikin niistä ah niin perinteisistä lapsiperheen kinan aiheista... :headwall:

Talvis ja Minja pian 7kk :heart:

*muoks niin, ja en oo raskaana, sekin on testattu :D
 
Kivoja kuulumisia Talvis, ainaki noi vauvauinti jutut :) Tuo toki ei oo kovin kiva, et tuntee syyllisyyttä jos tekkee jottain eikä teekkää jottai muuta.. Tai miten sen ny ilmasis :D Mie oon vähä jäävi sanomaan toho mitää ku mie taidan olla vähän turhankin päinvastanen persoona :ashamed: Mie voin huoletta monta pvää olla tekemättä kotitöitä eikä ressaa yhtää, en pode syyllisyyttäkää. Tai no, siis kyl mie pyykkei hoidan sillo ko niit alkaa olla liikaa.. lähinnä vaippoja, ettei pääse loppumaan. Mut muuten oon vähän liiankin vähän semmonen kotitalousihminen. Enkä ressiä ota oikeen mistään koskaan... vois olla iha hyvä piirre ottaa ees vähä ni tulis juttuja tehdykskin :ashamed:

Tai sit vaa mie teen niitä sen verta, et on ok näköstä. Puhtaampaakin sais kyl olla. Mut jos sitä ny ku on uus koti ni ossais paremmin ku ei oo enää nii läävä sit ku saadaan järkkäiltyä paikkoja. Ku ny kerrankin on TILAA laittaa tavaroit eri puolille kämppää kaappeihin. Ihana tunne ku kerrankin sitä tilaa on!! =)

Eli saatiin muutettua, mies hoiti muuttohommat isänsä ja kavereidensa kans, mie hoidin Attee. Sillo tul vähä kinaa ku mul meinaa väli palaa hermo jos monta pvää tuntuu, et pitää yksin Attee hoitaa. Mut hyvin se sit meni kummiski...

Atte herää ny usein ku hampait kai tulossa taas. Jäystää millo peiton kulmaa ja millon mitäkin. Ikenet hirmu turvoksissa. Tulis jo ees pari taas ni jos se sit helpottais..

Huomen olis sit eka neuvola Atella tos uudes neuvolassa, siis täs uudes kotipaikas. Samal kysäsen sit tuost raskausajan jutuista.. tai siis ku mul olis edellises kotikunnas ollu lääkäriaika tänään, mut se peruuntu. Ni sit pitäs se alkuraskauden lääkäriaika varata. Ja ultrahan oli sit 1.2. Tää raskaus on edellistäkin oireettomampi!! sillo sentäs 9+ vkolla oli pahoinvointia eikä lämmin ruoka maistunu, nyt ei sitäkään!! :eek: Iha outoo! Oli vaa oireita sillo parina pvänä ku plussatestin tein, ei muutoin. Noh, jospa kaik olis silti ok :) Voikoha toho oireettomuute muute liittyä tuo ku imetän edellee?

SS/ Atte sekä mörrikkä huomenna tasan 10+0!! :heart:
 
Talvis poitsu on menossa perhepäivähoitajalle. Tai toivon mukaan tämä täti nyt ois se oikea! Toivon niin että minä ja poitsukin tykättäis tädistä. Mennään tänään joskus yhden maissa jutelemaan ja muutenkin vakoilemaan paikkaa, hih! :)
Mulla loppuu vanhampainvapaa joskus helmikuussa ja sitten pidän vuosilomani ja sitten jään hoitovapaalle. Eli Poitsu on menossa hoitoon vasta ens syksynä. On silloin n.1v5kk

hyvin teillä syödään. Ihana vesipeto teillä :) :heart:
Mä oon vähän saman tyyppinen ku sä. eli tressaan mistä milloinkin. jos siivoon ni tressaan etten oo pojan kanssa ja jos vaan leikin pojan kanssa tressaan pyykki vuorta, likasii astioita jne...Nyt oon pikku hiljaa opetellut meille päivän rytmin...no pakko myöntää että välillä taas sorrun tressaamaan. varsinkin jos on tulossa vieraita. Eli joka aamu on leikki hetki pojan kanssa. sitten aamupalan jälkeen imuroin. ja poitsu saa touhuta omiaan. Sitten pojan unien aikaan siivoon likaset astiat ja jos on jotain muuta siivottavaa ja laitan itseni ulos meno kuntoon ja sitten vasta tuun koneelle roikkumaan. :D Loppu päivä meneekin yleensä jossain kaupoilla tai kylässä tai sitten meille tulee vieraita. On helpottanut omaa oloani. Tulee siis leikittyy pojan kanssa, mut kotikin on suht siistinä. Välillä kyl laiskottaa ja roikun vaan koneella...se kyllä kostautuu... :whistle:
 
SuukkoSuulle ihana piirre toi tressittömyys kotihommista...voi ku mäkin saisin hitusen sitä! no onneksi lapsen myötä hieman armahtaa itseään ja koti saa näyttää asutulta. mutta vieläkin jos vieraita on tulossa huomaan tressaavani sotkuista kotia turhankin liikaa.

toivottavasti uusi neuvola täti on mukava :)
 
Erävoitto vastustajalle eli mulle!! Sain Aten nukkuun omaan sänkyynsä ilman tissiä. Eli lopetan imetyksen kun neuvolassa siit oli puhe ja alkaa jo tän raskauden vuoks oleen iha hyvä. Ku sit mult iteltäni lähtis kaikki maholliset kivennäisaineet ja vitamiinit ku kahen lapsen ruoasta huolehtisin :D Eli ny täst lähin Atte alkaa saada tuttelia ja viiliäkin maisteltiin tänään 6 lusikallisen verran, ei ainakaa viel tullu mitää oireita! Tiiä vaiks ny alkais noi maitotuotteet sopia :) Sit illemmalla koitan Tuttelia antaa ja kahton tuleeks siit jottai oireita. Yö kyl tulee oleen varmaan aika rattosta.. Mut mietin et lopettasin kertarysäyksellä ton imetyksen. Saa ny nähä pysynkö päätöksessäni ku yöl oon kummiski nii väsy :D

Mut terkka oli siis TOSI tosi tosi ihana ja ymmärtäväinen!! :heart: Hyvä niin, koska tää o pien paikka ja se hoitaa sekä lapsi- että äitiysneuvolapuolen.
 
moi!

Pikaisesti tulin vaan kertomaan meidän 8kk mitat: painoa 9530 g ja pituutta 72,7 cm. :) Myy konttaa, tavallaan. Istuma-asennosta menee eteenpäin ja siitä sellaiseen puolinaiseen konttausasentoon ja etenee siitä. hih. hassua. :LOL: :heart: :heart: :heart: Eli meillä ei ryömitä ollenkaan...

:wave: :wave:
EM ja Myy 8kk :heart:
 
EM hienot mitat :) Ja onnee konttausopetteluista :)

Atte nukahti 9 min. sylissäpidon sekä taputtelun jälkeen ilman tissiä!! Jeeee!!! Saa nähä miten yö menee ku aion olla tiukkana enkä antaa rintaa enää ollenkaan. Haikeeta kyllä tää ku ei enää imetä.. :( mut parempi näin.

Nii ja neuvolas ku mitat otettii ni Atte oli jo hitusen reilu 7 kg ja 71cm rapiat :) Viimeks n. kuukaus sitte paino siis 6655g :)
 
niin joo, kirjottelin eilen ehkä vähän epäselvästi. ei Minja syö siis kahta purkillista ruokaa ja jälkkäriä päälle, vaan 1prk ruokaa+ 1prk hedelmää tms. :) mut hyvä ruokahalu on kyllä! tänäänkin illalla meni koko purkillinen vadelma-kaurapuuroa!

niin, eihän se syyllisyyden tunteminen oo järin fiksuu. :ashamed: en mäkään mikään ylisiisti ole, tykkään että keittiössä on sen verran puhdasta et ilkee laittaa ruokaa paljaalle tasolle, vessankin tykkään pitää puhtaana, ja lattioilta koirankarvat pois nurkista ettei Minja mee niitä tutkimaan. en tiedä asennoidunko jotenkin väärin, mut mä tarviin päivässä jonkin verran aikaa olla "omassa tilassa" eli yksin tehdä jotain omia juttuja. muuten tulee pöpipää. Minjan kanssa olo on aika intensiivistä, hänen hereilläoloaikansa kun menee perässä juoksemiseen, syöttämiseen, kakkavaippojen vaihtoon. vaikka viihtyy yksinäänkin aika paljon, ni tykkään leikkiä hänen kanssaan. siinä on niin mukavaa olla vieressä katsomassa toisen touhukkaita ilmeitä, ja kun kaiken toiminnan takana näkee selvästi olevan jonkun ajatuksen. ja toisen ilo kun saa vaikka jostain lähtemään jonkun hauskan äänen :heart: kun Minja nukkuu, siinä ajassa ehdin tehdä kotihommia, syödä itse/laittaa ruokaa, tehdä omia juttuja jos ei oo paljoa kotihommia.

oikeastaan, mitä mä suoraan kaartelen. mua jurppii toi ukko eniten :headwall: |O meiän kommunikointi ei tunnu pelaavan yhtään... en jaksais nalkuttaa koko ajan. alan olla jo epätoivoinen, en tiedä mitä mun pitäis tehdä/sanoa että menis jakeluun ja kans pysyis siellä. esimerkki tästä päivästä:
- mies lähti pitkästä aikaa yövuoroon. meni eilen nukkumaan 20.30, heräsi 2.15, kotona klo 11
- me herättiin Minjan kanssa hiukan ennen kahdeksaa. tyttö oli valmis päiväunille jo yhdeksän jälkeen. päiväunien aikana minä tein itselleni aamupesut, join kahvin, pesin tuttipullot, siivosin keittiön, vein roskat. tyttö heräsi hiukan ennen klo 11
- Minja oli hereillä klo 11-13. tuosta hereilläoloajasta äijä istui sohvalla pelaamassa jotain kännykkäpeliä joku ½h, ja sitten "leikki" Minjan kanssa eli istui lattialla ja möllötti telkkarista emmerdalen uusintoja. ai niin, kyllä hän Minjan syötti ennen päiväunia. mä hoidin kaikki vaipanvaihdot, 2xsosesyömiset, pukemisen ja ulosviemisen.
- klo 13 jälkeen ku Minja oli nukkumassa, mies makas sohvalla ja mä siinä odottelin postia, ku pitäis tulla paketti. no 13.20 sit lähdin kauppareissulle ja työpaikalle hoitovapaasta sopimaan. Minja heräsi päiväunilta 14.40 ja herätti miehen. (olin jo aiemmin kysyny että väsyttääkö, ei kuulemma väsyttänyt, ja sai tässä välissä nukuttua.)
- klo 16 jälkeen tulin kotiin. purin kauppakassit ja tarkkaan en muista mitä hetken aikaa touhusin. kävin varmaan vessassa ja vein kauppakassit ja lompakon paikoilleen. mies oli tytön herättyä vaihtanu hälle vaipan, syöttäny, vaihtanu taas kakkavaipan.
- ennen 16.30 aloin laittaa meille ruokaa ja Minja touhus keittiössä mun kanssa. ennen viittä syötiin, mies oli koko tän ajan maannu sohvalla. sitten menin vaihtamaan Minjalle vaipan ja mies syötti tytölle puuron. mä menin tällä aikaa sohvalle makuulle. syöttämisen jälkeen hän olis tuonu tytön mun syliin siks aikaa et hän korjaa jäljet (en mä vaan tartte toista syliä jälkien korjaamisen ajaksi. ihme kyllä et korjas jäljet, tää on myös ollu motkotuksen aihe, ku jättää kasan talouspaperia pitkin pöytiä ja ruuat kuivumaan Minjan ainoaan silikonilusikkaan ja mä kun en halua sitä fairyllä pestä, ni tulee pöpöjä...) niin siihen syliintuomiseen. totesin et nyt mä en jaksa vaan haluan vähän aikaa olla. jotain siinä lauseita vaihdettiin ja mies totes "mistä sä nyt sit muka niin rasittunu olet"

OLENKO MÄ JOTENKIN KOHTUUTON??????? huh. anteeks, mut kiehuttaa vieläkin. nyt se on sitten harrastuksessaan, mut koko loppuilta meni kinastellessa. sillon, ku se ei oo kotona, ni ikävöin ja harmittaa, mut sitten ku on kotona, ni en jaksais koko äijän naamaa kattoa.

niin ja on täs nyt muutaki, mist en viitti täällä avautua, ku mut kerran on tunnistettu täällä.
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Kirjoitan nyt vain omia kuulumisia, ja yritän lukea teidän kuulumisia tässä joku päivä. Silmäilin tuossa sivuja, mutta niin paljon on kirjoituksia.
Palstailu on jäänyt nyt tosi vähälle. Minäkin olen tuolla fb:n puolella hieman pyörinyt. Ja muuten vain haipakkaa tuntuu olevan.

Meillä on pidetty nyt tassuttelu-unikoulua kolme yötä. Eka yö meni vahingossa kun meillä oli niin hulinaa konttausasennon kanssa yöt, että olin tosi väsynyt. Mies alkoi illalla sen tuttirallin ja mun piti ekaan imetykseen asti nukkua rauhassa. Mutta Nuppu tyytyikin koko yön pelkkään tuttiin, niin siitä sitten päätettiin ottaa ihan tosissaan unikoulu nyt käyttöön. Nuppu herää kyllä monta kertaa, mutta nukahtaa suhteellisen helposti uudelleen. Muutaman kerran sylkytellään yöllä ja nukahtaa sitten suhteellisen helposti. Eli jos itkee niin otan sylkkyyn jos ei silittelyllä rauhoitu. Muuten silitellään ja tutitellaan. Syödä ei ollenkaan ja hyvin tuntuu pärjäävän. Aamulla ei puuron kanssa ole mikään kiire.

Soseita meillä syödään nyt tosi hyvin. Ehkä sellainen vajaa pieni pilttipurkillinen/ateria. Teen kaikki soseet itse ja puuron päälle otetaan pakkasesta mustikkaa tai vadelmaa. Puuroa menee aamuisin n. ½ desiä ja iltaisin reilu 1 dl. Lihakin otettiin mukaan ja lounaaksi syödään liha-kasvissose ja päivälliseksi kasvissose. Välipalaa ei yleensä ehditä syödä, mutta jos on lyhyet unet ja muuten aterian väli olisi liian pitkä niin sitten otetaan banaania tms. Yhtenä päivänä keitin vadelmakiisseliä, mutta ei ollut kovin herkkua :D Ehkä siihen pitäisi sekaan laittaa kanssa banaania tai jotain. Uusia allergioita ei onneksi ole ilmaantunut.

Kaksilla päiväunilla mennään kivasti. Kun ne pääsee vaunuihin nukkumaan. Konttausasentoa haetaan, mutta ei vielä kontata. Kovaa kyytiä vedetään lattialla eteenpäin ja peruutellaan. Pyöritään ja hyöritään niin että mikää paikka ei ole enää turvallinen. Karhukävelyasentoakin haetaan. Eli ei ryömitä eikä kontata, mutta se ei vauhtia hidasta :heart:

Iltaisin menee yleensä nukkumaan 20.30-21.30 ja herää aamulla 7-8.30 välillä. Iltanukuttaminen käy nykyään aika helposti. Tosin poikkeuksiakin löytyy, mutta pääsääntöisesti menee ihan hyvin.

Ihanan aurinkoinen tyttö meillä on.

Miehelle tehtiin leikkauspäätös selästä ja leikataan varmaan helmikuun loppuun mennessä. Sitten olenkin hetken "yh", koska hän ei voi nostella ja ei oikein olla varmoja, että kuinka nopeasti pääsee jalkeille.

Hoitovapaan kanssa tässä painiskelen ja mieli tekisi jäädä ainakin siihen elokuuhun asti. Rahallinen tilanne vaan on aika heikko, mutta jos pääsisin jotain keikkatöitä vaikka tekemään. Hoitoon en halua Nuppua vielä laittaa ja mies ei välttämättä pysty sitten hoitamaan vaikka kotona olisikin. Muuten kyllä hoitaisi mielellään, jos minä toisin ruuan pöytään :saint:

Oikein paljon jaksamista kaikille ja mä yritän tästä taas tsempata seuraamisen. Pieni aukko nyt teidän kuulumisiin jäi, koska en kaikkia kyllä pysty sisäistämään :D
Voikaahan hyvin kaikki :wave:

Sompio ja Nuppu pari päivää vajaa 7,5 kk
 
Heippa!

En ole ehtinyt vähään aikaan kirjoittelemaan.

Sompio Mukava lukea teidän kuulumisia.

Talvis Toivottavasti miehesi ymmärtää, että sinäkin tarvitse omaa aikaa. :hug: Et ole kohtuuton.
Mua välillä harmittaa, kun mies on poissa kotoa, kun on mein rakennuksella. Vaik nyt vain pitää sietää sitä, pitäis saada talokin valmiiksi, että päästään sinne muuttamaan. Päivällä, kun tulee töistä ja iltaisin touhuaa Millan kanssa. Haluaa viikonloppuisin tehdä aamupesut. Iltapesut tekee melkein joka päivä.

Meillä arki on sujunut kohtalaisen hyvin. Milla on nukkunut nyt muutaman yön vähän huonommin. On herännyt useammin kuin aiemmin. On nyt syönyt pari kertaa yössä, nukahtaa melkein heti syömisen jälkeen uudelleen. Iltaisin nukahtaa hyvin klo 21.00 aikoihin, mut herää puolen tunnin tai tunnin päästä. Joskus rauhoittuu uudelleen nukkumaan, mut välil on tarvinnut rintaa. Iltaisin mielestäni syö suhteellisen hyvin. En sit tiedä, et syökö tarpeeksi ennen nukkumaan menoa. Olen vähän miettinyt pitäisikö antaa lisämaitoa tai alkaa maistelemaan kiinteitä. Itseltäni maitoa tulee. Mut en tiedä saako Milla sitä tarpeeksi. Koska olette alkaneet antamaan kiinteitä?

Päivisin on nukkunut päiväunet vaunuissa ulkona. Siellä uni maittaa hyvin. Keskiviikkona aloitettiin muskari. Neiti katseli siellä muita vauvoja ja kuunteli tarkkaavaisena ääniä. Milla on nyt muutama viikko sitten löytänyt kätensä, niitä nyt ihmetellään. Välil leikkimaton eläimet saa kyytiä, kun käsi osuu sopivasti niihin. Vatsallaan neiti ei oikein tykkää olla. Vähän yrittää jo kääntymistä, mut vielä ei ole onnistunut kokonaan.

Mut löytää kans fb:stä.

Nasuli08 ja Milla melkein 3kk
 
Talvis: Meilläkin asuu tuollainen mies :) Välillä tuntuu että mun pitää hoitaa vauvaa ja koiraa 24/7. Mies kun tulee töistä niin haluaa viettää omaa aikaa ollen koneella/soittaen kitaraa tms musiikkiin liittyvää. Heti kun tulee ongelma tytön kanssa niin kysyy apua. Jos Niia itkee niin ensimmäinen kysymys on että mikä sillä nyt on... Ihanku mä tietäisin sitä yhtään sen paremmin. On kyllä tytön kanssa että mä pääsen saunaan ym, mutta heti kun oon vapaa niin on työntämässä tyttöä takaisin mulle. Mä hoidan iltasinkin melkein kaikki syötöt, mitään oma-aloitteisuutta ei oo. Aina pitää pyytää tekemään jotain, jos haluaa apua. Kaikista paras oli yks yö, kun Niia nukkui levottomasti niin oli vähän väliä hereillä ja sitten koira pyysi ulos, sanoin miehelle siitä niin tämä toteaa että mihin mua siinä tarvitaan... Hiukan tuli huono mieli. No aamulla kun juteltiin niin mies ei ees muistanu koko juttua, et voi olla että puhui unissaan, mutta kuitenkin. No homenna jätän tytön jo aamusta miehelle ja lähen kaverin kanssa kirpparille, kestovaippa&lastenvaatekirppis :D Silloin kun mies on kahden Niian kansssa niin pärjää ihan mainiosti. Yleensä pelaavat autopeliä x-boxilla =)

Käytiin ekalla tanssitunnilla tänään. Musiikin tahtiin liikuttiin vauvan kanssa ja eri asennoissa liikutettiin vauvaa, nostoja ja keinutuksia sen mukaan mitä vauva tykkää. Meillä ainakin oli mukavaa. Menomatka vaan meni niin mönkään kuin olla ja voi. Olin katsonu bussin millä päästään, mutta se ei ollu matalalattiabussi, seuraava oli, mutta siellä oli jo kahden vaunut. Menin hiukan eteen päin mistä menee enemmän busseja niin juuri oli menny se mikä menee kurssipaikan ohi ja muut mitä pysäytin eivät olleet matalalattiabusseja. No sitten kauheeta kyytiä 2km vaunujen kanssa sohjossa...

Alley ja Niia
 
moi!

Suukkis toivotaan että ne yöt ilman tissiä lähtee nyt sujumaan :hug:
alley kuulostaa kivalta tuo tanssijuttu, missäs sellaista harrastatte?

meillä oli tänään 6kk neuvola:

tuoreet mitat oli
69.7 cm
8.3 kg
ja pää 47

Kehitys on hieman ikäsitään edellä, ryömii, istuu tuettuna hienosti ja ilman tukea lyhyitä aikoja, nousee melkein istumaan itse ja kovasti yritystä myös seisomaan.
eli kaikki mallikaasti poika on hyväntuulinen jne.

saatiin muuten myös kumpikin possurokotteet, katsotaan tuleeko niistä mitään.

mä lopetin yösyötöt pojan kanssa kokonaan, kun ei nälkä ole, enempi vaan tapa. meni hienosti samoihin yövalvomisiin mitä tässä nyt on muutenkin ollut. oikeastaan aika kivuttomasti kävi ehkä noin 3 yönä kitisi, mutta sitten tajusi että maitoa ei tule ja nyt on yötkin rauhoittuneet :)

jaahas, kutsu käy. palaillaan :wave:

toivova ja poika jo 6kk :heart:
 
Toivova: Se on työväenopiston kurssi. Hintaa huimat 24e koko keväälle, loppuu siis joskus huhtikuun lopulla. Onnea puolivuotiaalle! :heart:

Velleistä: Mikä idea niissä on ja voinko aloittaa vellit kun Niia on 3kk vaikka ei oo mitään erityistä ongelmaa? Eli korvike riittää meillä ihan hyvin ja tyttö on tyytyväinen. Määrät ei oo nekään kovin isoja, 100-150ml 8-9krt/vrk. Tää on vaan tällanen äidin mielihalu syöttää tytölle jotain tuhdimpaa nyt kun kohta on sen ikäinen, että voi antaa muutakin kuin maitoa. Voiko vellin annosta olla jotain haittaa? Kannattaako jatkaa pelkällä maidolla 4kk asti ja sitten ottaa suoraan kiinteät ilman velli vaihetta vai... Lähinnä kai ajan takaa sitä että oonko ihan tyhmä että aloitan vellin tytöllä. Sitte niistä velleistä, millä kannattaa aloittaa jos antaa sitä ja miten? Ostin Maissi ja peruna-porkkanavelliä purkit, mutta uskaltaako niitä kokeilla kun ei tiedä allergioista vielä mitään...
 
alley kiitos :)
onkohan meillä tollaisia kursseja, täytyypi selvittää.
velleistä mä annoin varmaan 3kk eteenpäin illalla velliä, koska on vähän paksumpaa niin ei pulauttanut sitä niin herkästi. aloitettiin maissilla, sen kai on vähiten allergisoiva(?) ja ihan sillein että maidon sekaan aluksi pieni määrä. en mä tiedä onko siitä mitään ns. " hyötyä", muuta kun se ettei pulauttanut sitä. ei siinä ravintoa juuri enempää ole, mutta jos haluat antaa/kokeilla niin pienillä määrillä- meillä kyllä poika ainakin tykkää kovasti ja siitä on muodostunut nukkumaan meno rituaali. eli pari tuntia ennen nukkumaan menoa syödään puuroa ja sitten nukkumaan mennessä velliä ja samalla sylitellään ja halitaan.
 
mä oon antanu Miialle velliä siinä 3kk iässä :wave:

EM ja toivova kivoja neukku kuulumisia :D

alley Jaksuja miehen kanssa...ne nyt välillä tuppaa olemaan tuommosia..koita puhua :hug:

SS onnee tissittelyn lopetukseen! =)

Miian 1 vuotis neukku mitat:

painoa: 9.8kg
pituus: 76cm
py: 45,2

1.5 viikon päästä olis sitte itellä oma neuvola :D Huuuih....
Työputki 5/10 takana, 13 työpäivää 1 päivän vapaalla..ihan jees :D :whistle:
Pikkasen väsyttää!

vauvis/Miia 1v/ masukki 8+4 :heart:
 
Nyt vaan omaa napaa..
Tyttö voi hyvin, vatsavaivat helpottanu ku vaihdettiin devitolista jekovit tippoihin.. Nukkuu yöt hyvin, tankkaa illan aikana 1,5-2 tunnin välein, nukahtaa puolen yön aikaa ja herää ekan kerran syömään siin 4-6 aikaa.. :)

Jälkitarkastuksessa käyty.. paikat kunnossa, mut eppari arpi saattaa olla arka ja kipiä jonkun aikaa.. Hb ja RR hyvä, pissa puhdas.. paino alle ekan neuvolakäynnin painon.. eli kaikki mitä tuli on myös lähteny.. :) minipillerit sain..

kutsu kävi..

TB ja Kiira 2kk2pvää..

Yksäriä saa jos tahtoo FB kaveriks.. :) :wave:
 
Iltoja!

Kiva oli kuulla Sompionkin kuulumisia :) Onnea Nupulle hampaasta :heart: Ja voimia tassutteluun, kiva kuulla että toimii :)

Talvis ja Alley
, voimia parisuhteeseen :hug: Miehet välillä on täysin kykenemättömiä ymmärtämään asioita. Meillä ongelma on vähän päinvastainen.. Mun pitäis antaa miehelle enemmän tilaa tehdä asioita. :ashamed:

Suukkis
, tsemppiä imetyksen lopettamiseen! Pitkä imetystaival teillä on takana, hatunnosto sille :)

(.) Meillä ollaan taas kipeenä.. Tyttö on niin täynnä räkää ettei tosikaan. Just kun ollaan saatu olla ennätykselliset kaksi viikkoa (uskokaa tai älkää niin toi on ennätys aika) ilman korvatulehdusta. Onneksi on aika tiistaina sinne korvalääkärille niin jospa alkais elämä helpottaa..
 
Vilma: Tsemppiä Elman korvien kanssa :hug: toivottavasti saatte putket ni olo helpottuu. Mulla on itellä ollu putket 6 vuotiaaks asti ja sen jälkee ei oo korvatulehduksia ollu. Me otettiin Niialle vakuutus yhtenä syynä noiden mun korvatulehdusten takia. Miten mulla on sellanen mielikuva, et jos on korvatulehduksia ni tulee muitaki pikkusairauksia (flunssa tms) helpommin... No paranemisia Elmalle kuitenkin. :heart:

Sompiolle ja nupulle onnea ekasta hampaasta! =)

TB: Onnea hienoista neuvola kuulumisista. :) Mites teiän kestoilu, muistan et ennen tytön syntymää puhuit siitä. Ootteko päässy alottamaan?
 
Toivova Onnea puolivuotiaalle ja hienot oli neukkukuulumiset :heart:

Vauvis Voi vitsit, Nuppu painaa vissiin nyt aikalailla saman mitä Miia 1-vuotiaana :D
Koitahan saada levättyä töiden välissä :hug:

TB:lle onnea hyvistä lääkärikuulumisista :heart:

Vilmalle Tsemppiä sairastelujen kanssa :hug:

Kiitos onnitteluista :heart: Tuli unikoulu aloitettua vähän huonoon aikaan, mutta menipä tässä sitten samaan rähinään kaikki :D

*muoks* Suukkikselle tsemppiä imetyksen lopettamiseen :hug: Mä kun ajattelin, että sä olisit imettänyt kohta pian molempia lapsia :LOL: Mitenkäs ne tamdemimettäjät oikeesti muuten imettää, jatkaako ne koko raskausajan imettämistä?

Meillä imetys takkuaa edelleen sen mitä takkuaa, mutta sillä mennään. Puuromaidotkin pumppaan Nupulle ja kaapissa on kyllä sitä apteekin korviketta varuiksi jos tilanne tulee eteen. Vuoden iässähän meillä on se maitokontrolli, jos siihen asti saisi imetettyä. Selkeästi rinnalla olo on vähentynyt, kun on niin paljon touhua. Maitoa siis varmaan riittää sinne vuoden ikään, jos vain Nuppu itse vielä rintaa siihen asti tahtoo.
Vettä opetellaan ruokajuomaksi nokkamukista ja tissiä saa ennen unille menoa ja illalla pari kertaa.
 
:heart: :heart: Meidän poitsu tänään tasan 9kk!!! :heart: :heart:

Eilen ollaan sitten aloitettu maidoton yö ihan tosissaan...kaksi tuntia itkeskeli. Otin kyllä viereen nukkumaan ja lohdutin kokoajan. Välillä nousin itse oikein istumaan ja otin rakastavaan syliini itkevän pojan. Paijailin ja pussailin. :heart: Sitten puol viisi ollaan vissiin nukahdettu ja puol ysin pintaa pieni mies tyytyväisenä herättelikin. :) Vissiin yö valvomisen takii sitten nukkuikin melkein 4h päikkärit, WAU!! eipä sitten nukkunut ku yhdet päikkärit ja 19.30 meni yö unille...saa nähdä mites seuraava yö menee.
 

Yhteistyössä