Esikoista yrittämään 2011

Perjantai 25.2.2011

HUOM! Listaa siivotaan, punaiset nickit katoavat täysin 9.3.2011 ellei ilmottauduta listalla jatkajaksi

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK ................KP........ ..jännäpäivä

Mircea.........21................7............ ......28/28................24.-27.2.
Piilopirtti.......23...............2............... ...23/28.......................3.3.
Laku91.........19...............2............. ...22/?............................?
Aliissa.............27.............2................21/28-30...................?

köppiäinen...24................4.................17/26-34..............6.-14.3.
Manda86.......24...............2...............17/28...............8.3
Avocado.......29...............5...............14/27-31..............10.-14.3.
Renesmee....29................4.................14/28......................11.3.

Kristiina84....26...............2..................11/?..........................?
Line.............29................5................10/28-34.............?
Juliane.........24................4..... ....... ...4/33..............27-28.3.
Namppis88..22................4.................4/28-60...............?

Kirskis..........25...............3............ ....4/26-28..............21.3
milizza.........25................2............ .....3/25-34...........19.3-29.3.
pikkumy.......25................6....... ...... ...2/27-28...... .....?
Ambrosia85..26...............4.......... ......2/29-32................?

sindi^^........25................8............. ..2/28-32.............?
Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..........?
millimolli......25..........,.....6..... ...........?./26-30......................?
Jo...............29...............3...................?.................?

AnniMu........20................3....... ........19/32-87..................8.3.>
Jonesy.........29................3............ ......21/25-35..........25.2.-7.3.


Taustalla:
Hennu86
navi (tjot)
girl92

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Katharsis........................................ ............tammi-helmikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ...............helmi-maaliskuu 2011
Tuanni....................25.......... .......................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Susimieli.................22............ ......... ...........kesällä 2011
bellabambini........................................ .........elokuu 2011
Laurelle................23................................syksy 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011
Tindetar, Syksy2010, Peepe, Mesikämmen

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leena T.............25.............17.2.............28.10................YK3
Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen...a-2010-2011-a/--------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Hurjasti onnea teille Leeniliini ja Epa_88!!!! Aivan ihanaa!!!

sindi^^ Tiedän tasan tarkkaan tuon tunteen, kun kuulee lähipiirin raskaudesta. Jospa mekin kohta perässä! :)

Mircea Mulla tuli todella paljon valkkaria paria päivää ennen tätiä. Olin lenkillä, kun tunsin, että nyt vuotaa paikat ja kunnolla. Kotona oli suuri sitten ihmetys, että väritys ei ollut ihan kohdallaan.

Huomasin tuossa päivittäessä, että me kaikki aletaan kulkea kohta samassa kierrossa :D Eikös se niin mene, että lähipiirissä olevilla naisilla niin voi mennäkin ;)

Täällä odotellaan, että täti lähtisi pois ja sitten pääsee taas pupuilemaan kunnolla :D Olen alkanut juomaan greippimehua, koska poppaskonstien mukaan sen pitäisi vaikuttaa positiivisesti raskautumiseen. Oli huuhaata tai ei, niin kokeillaan ainakin, vaikka pahalle se maistuukin.

Jeejee, viikonloppu!!! Meillä se menee miehen kotikonnuilla pyöriessä, joten viikonloppuna täällä suunnalla hiljaiseloa.

Plussatuulia!!!! :heart:
 
Kristiina84
Voi sindi, tiedän myös tuon tunteen, vaikka teillä on paljon enempi yk:ta takana kuin meillä.(joskus tuntuu, että mekin olis yritetty kauemmin, kun oon jo pari vuotta haaveillut vauvasta). Se on uskomaton asia, miten paljon tämä vauvaprojekti vetoaa tunteisiin, ja vaikka kuinka olisi aidosti onnellinen lähipiirin hyvistä uutisista, niin väistämättä tulee myös niitä negatiivisiäkin tunteita. Mutta mun mielestä se on ihan luonnollista, ihmisiähän tässä vain ollaan. Kaikki tunteet ovat oikeutettuja! On totta, että joillekin raskaaksi tuleminen on yksinkertaisesti helpompaa, ja on myös totta, että lapsettomuus on kohtalona joillekin. Minun mielestä joskus voi ihan hyvin olla tässä yrityksen aikana myös alakuloinen ja tuntea epävarmuutta. Mun mielestä on hirveen tärkeetä, että miehet tukisi meitä mimmejä parhaan taitonsa mukaan myös silloin, kun ne vauvanpunaiset kuvitelmat romahtaa kuukausi toisensa jälkeen. Itse olen saanut (onneksi) myös muutamilta kavereiltani tähän pco:hon tsemppiä ja se on ollu tärkeetä, vaikka alussahan tässä vasta ollaan. Voimia ja jaksamista sulle nähdä taas asiat uudessa valossa uuden yrityksen myötä! :hug:

Susimieli Kiitos :) Minä pidän täällä peukkuja, etteivät menkat ala!
 
Menkat ei alkaneet vieläkään, uskaltauduin testaamaan jollakkin halppis PrecgCheckillä, tollanen liuskatesti. Negaa näytti. Jäljellä on toinen tollanen liuska (kahden paketti) ja apteekista hain First Signalin kasettitestin, en halua sitä vielä käyttää, vasta sit jos ovat ihan kunnolla myöhässä.
Huomenna aamulla aattelin vielä ton toisen PregCheckin tehä, jos aamupissistä tulisi tulosta.
Jos ei mitään, odottelen siihen että tullaan tiistain paikkeilla reissulta kotiin ja sit testaan tolla First Signalilla jos ei menkkoja kuulu.


Hieman pettynyt olo, nyt toivon enempi että menkat alkaisi, mitään hormonisotkuja en kaipaisi :(
 
Täällä rupee menkat olee ohi :) Jotenki tuntu nyt olevan poikkeuksellisen kivuliaat, kun yleensä ei juuri mitään kipuja ole ja nyt oikeen herätti ekana yönä ja piti buranaakin ottaa.. :(
Nyt, kun se vauva antaa odotuttaa itseään ni välillä jotenki tulee sellanen olo et josko vielä ei sitte ollu meidän aika, et pitäiskö vielä odottaa? onko muille tullu samoja ajatuksia? mut sit kuitenki ku näkee joka puolella pienii vauvoja ni ajattelee et miks ei meille voi tulla, mäkin haluun..!!
Meitä pyydettiin eilen kummeiksi!! Ollaan molemmat ihan fiiliksissä! eikä jotenkaan tullut yhtään sellanen olo et toiset saa ja toiset ei.. Mut sellanen ajatus tuli, et onneks meil on ihania kummilapsia, jos ei koskaan vaikka omia tuliskaan.. :) Meillä kun niitä on useampia :)

Ihanaa, et on viikonloppu!! Ne on päivä/arkityöläisen vuoro/pyhälisiä, kerta viikkoon siis palkkapäivä :) Mukavaa viikonloppua ihanaiset naiset!!
 
Heissan kaikille ja onnea plussanneet. :flower:

Täällä täti on ihan riehaantunu ja musta tuntuu että tulee kolmen kierron tavarat nyt kyllä pihalle :headwall: Ei oo ikinä tämmösiä menkkoja ollu kyllä... Mut ei se mitään. Greippimehutkin on jo otettu käyttöön ja pupuilun aloittamista tässä jo kaipailee noiden kolme viikkoa kestäneiden pms-oireiden jälkeen ;)

Joku mainitsi että aletaan mennä samaa kiertoa, voi olla että se on ihan mahdollistakin että tää aktiivinen palstailu ja psyykkinen meininki vaikuttaiskin menkkoihin... :D Mut olis se kyllä jo internet-ryhmäytymisen kärkeä jos näin oikeasti olis :D
 
Jo
Lista näyttää tosiaan synkronisoituvan, iso osa porukkaa jännää samoihin aikoihin! Ja sitten kaikki yhtä aikaa plussaamaan kanssa :)

Susimieli taisi kysellä asuinmaata - Belgia, joka ei ole meidän kummankaan kotimaa ja se turvaverkon kaukasuus meitä on jarruttanut lastenhankinnassa. Nyt kuitenkin päätettiin, että ei jarruteta enää. Työtilanteet on lapsenteolle otolliset ja muutenkin nyt ollaan siihen ite valmiita. Omaa kämppää ei tosin ole ostettu, kun ei täällä aiota kovin montaa vuotta asua. Hirvittää vaan, kun täällä on äitiysloma kämäset 3kk ja sen jälkeen vauva täyspäiväseen hoitoon ja äiti takasin sorvin ääreen. Useimmilla onkin sitten isovanhemmat auttamassa hoidossa ja meillähän ei ole ketään. En kyllä voi ymmärtää tota 3kk äitiyslomaa - imettämistäkin suositellaan 6 kk, mahdoton yhtälö?!

Miten tärkeetä teille on toi tukiverkosto? Tuleeko isovanhemmat/tädit/sedät jne olemaan lähellä? Vai onko jollain fiilis, että tulevat olemaan liikaakin tekemisissä? Usein kuulen työkavereilta valitusta, kuinka lapsenvahtina toimivat isovanhemmat tuppaa neuvomaan liiankin kanssa... Mulle se olis kyllä kivempi vaihtoehto kun isovanhemmat toisella puolella Eurooppaa!
 
Kristiina84
Toivottavasti Susimieli seuraava testi näyttäis jotain muuta, tsemppiä! :) Tiedän, että on pettynyt olo, itsekin jo kerennyt pettymään muutamaan kertaan.

Juliane Hienoa, että pääsitte kummeiksi! Hassua, just puhuttiin ukon kanssa miten ihana olisi, jos meilläkin olisi yhteisiä kummilapsia. Jos ei saada koskaan omia lapsia, niin toivottavasti olisi niitä. Tällä hetkellä ainoastaan mulla on yksi kummilapsi, mutta jospa niitä kerkeisi tulemaan tässä vuosien varrella lisää :)

Jo kyseli tuosta tukiverkostosta... Itse koen sen hyvin tärkeäksi ja toivoisin, että läheiset haluaisivat/pystyisivät olemaan pienokaisen elämässä paljon läsnä. Itselleni esim. mummot ovat olleet erittäin tärkeät aina, joten koen sen ennemminkin lahjaksi, jos läheiset ovat aidosti lähellä :) Toki anopin kanssa joskus(=hyvin usein) on näkemyseroja kaikenlaisista asioista ;)

Tulikin tuosta Jo:n tilanteesta jatkokysymys mieleeni, että mitä mieltä porukka on yleensäkin äitiysloman pituudesta tai kuinka pitkään ajattelisi olevansa vauvan kanssa kotona? Tämähän on ikuisuusaihe ja vastauksia on niin monta, kun vastaajaa :) Itse olen aina ajatellut, että ehkä voisin jatkaa töitä, kun lapsi on noin vuoden vanha. Toki nämä asiat riippuu hyvin pitkälti tilanteesta onko töitä, miten miehen työtilanne, mikä hoitopaikka lapselle jne., mutta tälläisenä lapsettoman naisen ajatuksena vuoden äitiysloma on tällä hetkellä mielessä. Kun olen tämän joskus sanonut ääneen, on se herättynyt ihmisissä vastustusta eikä sitä ole pidetty hyvän äitiyden merkkinä. Itseni mielestä hyvän äitiyden/isyyden merkkejä on aivan muut asiat kuin kotihoidon pituus, mutta tää on vaan mun mielipide :)
 
Äitiyslomasta.... Itse en tiedä miten pitkään haluaisin olla. Jotenkin tällä hetkellä tuntuu että sekoisin jos olisin 9kk:tta kauemmin kotona mut vaikeaa se on nyt sanoa.
Ihan lastenpsykiatrian mukaan lasta ei saisi "hylätä" ennen 10kk ikää, koska se voi aiheuttaa vaikean luottamuspulan hylkäämiskokemuksesta lapselle. Tärkein ikä mikä lähihuoltajan (Äiti) tulisi ehdottomasti olla lapsen kanssa on 7kk-10kk. Siinä vaiheessa lapsi kokee esim äidin viikonloppuisen ruotsin matkan vakavana hylkäyksenä...
Mut tiedä näistä sitten.... Oon kyllä tavannu ihan normaaleja lapsia joiden vanhemmat on käyny risteilyllä ja lapsi on jäänyt mummolaan juuri tuossa iässä. :)

Tukiverkko on tärkeä olla jo ihan vanhempien jaksamisen takia.

Ai niin :D Meidän koiruli sai tänään kaksi pentua, en malta odottaa että kasvattaja laittaa niistä kuvia. Oli kuulemma ollu oikein helppo synnytys. :heart:
 
Heips!

Susimieli mie meinasinki kertoo et tee eka se first signal. Mulla o kaikki pregcheckit ollu negaa ja first signal näyttää heti. :D

Koiranpennuista Meikkiksen sekarotuinen koiruli ootteloo pentuja tällä hetkelä. Se helvetti kertalaakista onnistuu karkureissulla tekeytyy paksuks, kun taas mie en monen yrittämisen kanssa.

Ahistaa! Menkkojen pitis normisti olla alkamassa, mutta se perkeleen KM sotki sen ainoan asian mikä oli mun puolella tässä vauvahommassa, mikä oli täydellisen ennalta-arvattava kierto!

No sain vauva-lehden tänää ja kävin kattomasa mun hyökkäysvaunuja niin ne onki aika ihanat. Vieläkö sais jonku sinne vaunuihin sisälle !
 
millimolli Voi nyt sait minut uudestaan ihan toiveikkaaksi.. Kyllä mie sen First Signalin aamulla teen, mutta ton tän päivän negan jälkeen pikkuisen pessimistisemmin odottelen tulosta.

Joku laittoi kysymystä aikeista olla lapsen kanssa kotona, itse kun teen töitä alle kolmivuotiaiden päiväkoti ryhmässä, niin voin sanoa että en kyllä omaani halua päiväkotiin laittaa, täysi kotiäitiys kiinnostaa, jos rahatilanne pakottaa niin saatan harkita kolmen vanhana hoitoon laittamista, tosin suunniteilla ois tehdä lapset aika tiiviiseen tahtiin, niin sittenhän siinä tulee useampi äippäloma oltua..

Ehkä tässä on ammatista johtuen vähän kriittinen, töissä kun näkee välillä niin vauvoja joiden paikka olisi kyllä vielä jossain muualla kuin aikuisten huomiota jakaessa 11 muun kaverin kanssa ja en raaskisi menettää niin isoa osaa lapseni päivistä ja kehityksestä :(
Mutta toisaalta,ymmärrän hyvin jos on mielekäs työ ja haluaa päästä jatkamaan sitä! En siis missään tapauksessa ketään tuomitse. Jokainen tuntee lapsensa ja osaa itse arvioida perheelle parhaan ratkaisu, onnellinen ja elämäänsä tyytyväinen äiti on jokaiselle lapselle tärkein :)

Miepä meen tästä nukkumaan ja jännittämään aamua. Jännitys tiivistyy.. Hui!
 
Viimeksi muokattu:
Tyylipuhdas nega. Kyllä se luulis näillä aamuilla jo näkyvän jos raskaana olisin. Jos ei menkat nyt rupea kuulumaan, testaan alkavalla viikolla varmistuksen vielä. Kuinkahan pitkäksi kierto venyy? Surkea hiihtoloman aloitus :(
 
Kristiina84
Susimieli olen pahoillani negasta :( Miten myöhässä sun menkat siis nyt on? Toivottavasti asia selviää piakkoin ja jos ne menkat sieltä alkaa, niin sitten vaan uutta kiertoa kohti. Tiedän, erittäin epäonnistunut lohdutusyritys :ashamed: Toivottavasti pääset kuitenkin lomatunnelmiin kaikesta huolimatta.

ON: Flunssa painaa ja mieli maassa tämän kaiken kanssa. Mies on lohduttavainen, että kyllä ajan kanssa ne menkatkin saadaan alkamaan. Itse oon tällä hetkellä aika pessimistinen asian suhteen. Myös rahanmeno huolestuttaa, kuinka usein joutuu käymään lääkärissä erilaisissa tutkimuksissa ja kokeissa, ihan vaan jo pelkästään tämän hormonisekoilun takia. Oon myös pähkäillyt kunnalliselle puolelle yhteydenottamista, mutta en tiedä reagoivatko ne siellä vielä millään tavalla asiaan, vaikka syy on tiedossa.

Eli jos eka terokierto olisi "onnistunut" ois kierron puoliväli näinä päivinä. Uudet terot aloitan ensi tiistaina. Lääkärihän määräsi peiton heilutusta joka toinen päivä kierron puoliväliin, joten kait se on toteltava, oli siitä sitten mitään hyötyä tai ei :D

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lauantai 26.2.2011

HUOM! Listaa siivotaan, punaiset nickit katoavat täysin 9.3.2011 ellei ilmottauduta listalla jatkajaksi

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK ................KP........ ..jännäpäivä

Mircea.........21................7............ ......29/28................24.-27.2.
Piilopirtti.......23...............2............... ...24/28.......................3.3.
Laku91.........19...............2............. ...23/?............................?
Aliissa.............27.............2................22/28-30...................?

köppiäinen...24................4.................18/26-34..............6.-14.3.
Manda86.......24...............2...............18/28...............8.3
Avocado.......29...............5...............15/27-31..............10.-14.3.
Renesmee....29................4.................15/28......................11.3.

Kristiina84....26...............2..................12/?..........................?
Line.............29................5................11/28-34.............?
Juliane.........24................4..... ....... ...5/33..............27-28.3.
Namppis88..22................4.................5/28-60...............?

Kirskis..........25...............3............ ....5/26-28..............21.3
milizza.........25................2............ .....4/25-34...........19.3-29.3.
pikkumy.......25................6....... ...... ...3/27-28...... .....?
Ambrosia85..26...............4.......... ......3/29-32................?

sindi^^........25................8............. ..3/28-32.............?
Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..........?
millimolli......25..........,.....6..... ...........?./26-30......................?
Jo...............29...............3...................?.................?

AnniMu........20................3....... ........19/32-87..................8.3.>
Jonesy.........29................3............ ......21/25-35..........25.2.-7.3.


Taustalla:
Hennu86
navi (tjot)
girl92

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Katharsis........................................ ............tammi-helmikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ...............helmi-maaliskuu 2011
Tuanni....................25.......... .......................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Susimieli.................22............ ......... ...........kesällä 2011
bellabambini........................................ .........elokuu 2011
Laurelle................23................................syksy 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011
Tindetar, Syksy2010, Peepe, Mesikämmen

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leena T.............25.............17.2.............28.10................YK3
Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen...a-2010-2011-a/--------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Lauantai 26.2.2011

HUOM! Listaa siivotaan, punaiset nickit katoavat täysin 9.3.2011 ellei ilmottauduta listalla jatkajaksi

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK ................KP........ ..jännäpäivä

Mircea.........21................7............ ......29/28................24.-27.2.
Piilopirtti.......23...............2............... ...24/28.......................3.3.
Laku91.........19...............2............. ...23/?............................?
Aliissa.............27.............2................22/28-30...................?

köppiäinen...24................4.................18/26-34..............6.-14.3.
Manda86.......24...............2...............18/28...............8.3
Avocado.......29...............5...............15/27-31..............10.-14.3.
Renesmee....29................4.................15/28......................11.3.

Kristiina84....26...............2..................12/?..........................?
Line.............29................5................11/28-34.............?
Juliane.........24................4..... ....... ...5/33..............27-28.3.
Namppis88..22................4.................5/28-60...............?

Kirskis..........25...............3............ ....5/26-28..............21.3
milizza.........25................2............ .....4/25-34...........19.3-29.3.
pikkumy.......25................6....... ...... ...3/27-28...... .....?
Ambrosia85..26...............4.......... ......3/29-32................?

sindi^^........25................8............. ..3/28-32.............?
Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..........?
millimolli......25..........,.....6..... ...........?./26-30......................?
Jo...............29...............3...................?.................?

AnniMu........20................3....... ........19/32-87..................8.3.>
Jonesy.........29................3............ ......21/25-35..........25.2.-7.3.


Taustalla:
Hennu86
navi (tjot)
Tupu_
girl92

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Katharsis........................................ ............tammi-helmikuu 2011
Tuanni....................25.......... .......................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Susimieli.................22............ ......... ...........kesällä 2011
bellabambini........................................ .........elokuu 2011
Laurelle................23................................syksy 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011
Tindetar, Syksy2010, Peepe, Mesikämmen

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leena T.............25.............17.2.............28.10................YK3
Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen...a-2010-2011-a/--------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Pahoitteluni negasta susimieli!

Mä oon ajatellut äitiyslomasta niin, että olisin mahd. pitkään kotona, ainakin 1,5v asti ja mielummin pitempäänkin jos vaan rahatilanne antaa myöden. Munkin mielestä pienen paikka on kotona. Mutta mä en myöskään halua tuomita ketään ja oon samaa mieltä ku susimieli, että tärkeintä on hyvinvoiva ja onnellinen perhe.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Päivitin itteni taustalle joksikin aikaa. Meidän vauvantekopuuhat luultavasti siirretään vähän eteenpäin, kun sain vasta uuden työn ja mietiskellään vielä parempaa ajankohtaa. Mutta käyn lueskelemassa edelleen silloin tällöin ja myöhemmin sitten ehkä palailen taas listoille. Onnea kaikille muille yritykseen!
 
Kristiina84 : Kp 34 menossa, aiemmat kierrot olleet maksimissaan 30päivää, eli sikäli vasta 4 päivää myöhässä, mutta sit taas aiemmat kierrot olleet niin että tasan dpo 14 alkaa menkat, ja nyt ovis oli sen verran aikaisin että menossa on jo dpo 19.. Eli sillä laskukaavalla 5 päivää. Noh, edellinen kierto oli vaan 25 päivää niin jos se nyt ottaa takaisin.. Ei vaan oo YHTÄÄN menkkaolo..
Ei auta kuin odottaa, toiveikkaana googletin myöhäisistä plussistakin jo :D Kai tästä lomasta jotain tulee, yritän unohtaa koko "alakerran" ja katsotaan sit vaikka tiistaina miltä tuntuu ja mikä tilanne. Jos ei loppu viikostakaan kuulu niin teen ton vikan Pregcheckin ja sit arvioidaan uudestaan.

Vähän sellainen olo että "Kroppa älä petä!" Onneksi ukko ymmärtää, ja vaikkei se mitenkään erityisen innoissaan ole jos raskautuisin nyt jo, niin eilen kun harmin kyyneliä tiristelin niin kyllä se ymmärsi mun harmin. Ja senkin se tajusi ku jo panikoin että miten meidän kesän yrityksen käy jos nyt alkaa kierto heitteleen.. Kovasti halaili ja oli ymmärtäväinen.:heart:

Ai niin, vähän niinkuin vasenta nivusta/munista nippailee, tuli jo keskiviikkona (?) sellainen kovakin kipu, ja samoin perjantaina ja nytkin, ovis kuitenkin oli (95%) varmuudella jo 7.2.. Ehkä mäkin sit ovuloin 2 kertaa.. Onneksi pupuiltiin tänään :D Pyh, en tie, katsotaan mitä tuleman pitää, oon kyl kalenteriin pistänyt vähän ylös mistä milloinkin sattuu.

Varmaan tulee pari päivää väliä kirjoitteluun, käyn kuitenkin lueskeleen täällä ja jos nyt dramaattisia muutoksia tulee niin pidän teidät ajan tasalla.

Mukavaa viikonloppua ja viikkoa teille ihanat!
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Meillä ollaan tuon äitilomailun kanssa ajateltu kaikenlaista, mutta ei sitä tiedä miten tää koko homma edes sitten lähtee pyörimään. Jos menee edes vähän sinne päin, mitä ollaan alustavasti ajateltu, lapsi tulisi ensi kesänä, jolloin jäisin vuodeksi pois koulusta. Sitten kun kouluun palattaisiin vuoden ikäinen lapsi tulisi todennäköisesti olemaan osa aikaisesti jossain perhepäivä hoitajalla, koska viimeisellä vuodella on vain muutamia kursseja joita pitäisi käydä. Sitten kun opiskelut on tehty ja työpaikkaa haeskellaan niin lapsi olisi parin vuoden kieppeillä, ja tämän hetkisillä ajatuksilla sen ikäistä lasta voisi sitten laittaa kokopäiväisesti tarhaan tai perhepäivähoitoon.
 
Kristiina84
Nythän tämä homma alkaa mennä mielenkiintoiseksi, viime yönä nimittäin alkoi todella kivuliaat menkat :confused: Siis mitä ihmettä... Ja minä kun luulin, että se parisen viikkoa sitten ollut pienen pieni tiputtelu olisi ollu jo menkantapaiset ja meinasin tiistaina aloittaa uudet terot. Hmm... No luultavasti kierto vaan on edelleen pitkä, mutta teroja en kait aloitakaan, vaan aloitan kierron laskemisen tästä päivästä. *huoh*. Joten mulle voisi päivittää kp1/? yk3, koska tämä on ollut niin sekavaa soppaa koko alkuvuosi, niin alkakoonsa kuitenkin nyt jo kolmas kierros. Kuitenkin koko alkuvuosi on yritetty, joten nyt alkaa jo kolmas kuukausi menemään, niin itse tulkitsen tavallaan jo kolmanneksi yrityskerraksi:)

Namppiskohan se aikaisemmin totesi samaa, että taitaa tulla monen kuukuaden edestä tavara pihalle :D Ihan säikähdin, kun ei piiiiitkään aikaan ole tullut mitään. Mut oon kyllä iloinen, että vuoto alkoi vihdoin ja viimein. Pitänee seurailla tässä kierron pituuksia ja jos ei kevään aikana yhtään ala lyhenemään teroista huolimatta, niin varmaan käynti gynelle tulee taas ajankohtaiseksi.

Ihanaa sunnuntai päivää kaikille! :)
 
Go Kristiina84, :D Kyllä mä tiesin että ne sieltä jossain vaiheessa tulee!

Ihmettelen vaan omiani :D Normaalisti vielä pillereilläkin vuodot kesti 5-6 päivää ja ilman pillereitä jopa 8 päivää ja nyt nää on jo loppumassa vaikka on vasta viides vai kuudes päivä. Jokohan sitä pitäis aloittaa tikutus?

Mites muilla? :)
 
Heippa,
auttakaapas minua pikkuista! Olen kohta 19-vuotias nuori nainen ja vauvakuume on vaivannut jo jonkun aikaa.. Tiedän, olen nuori, mutta odottelen täältä silti ymmärtäväisiä kommentteja, joita ei kavereilta löydy. He kun ovat vielä siinä vaiheessa, että elämä ei sisällä muuta kuin biletystä.
Olen siis parisuhteessa samanikäisen miehen kanssa, olemme seurustelleet 8kk ja tunnen vihdoin löytäneeni paikkani tästä maailmasta: rakastan häntä kovasti, suhteemme on hyvinvoiva ja nuoreksi pariksi olemme käyneet jo paljon läpi. Olemme suunnitelleet yhdessä elämää pitkälle asti ja muutimme yhteen jokin aika sitten. Olemme keskustelleet myös vauvasta, poikaystäväni sanoi sen olevan hieno juttu jos se tapahtuisi, mutta varsinaista vauvan yrittämistä hän ei ole kommentoinut.
Rahaa ei tietenkään ole paljon - elän itse pitkälti tukien avulla, poikaystäväni käy töissä. Olen kuitenkin elänyt koko elämäni "vähin varoin", joten uskoisin, että selviäisimme vauvankin kanssa ihan hyvin. Tällä hetkellä opiskeluni ovat ohi ja jatko-opiskelut avoinna, minulla ei muuta olekaan kuin aikaa ja haluaisin kovasti oman pienen nyytin tänne seurakseni. Lueskellessani näitä juttuja täällä välillä tippa tulee silmäkulmaan, kun niin kovasti haluaisin itsekin jo kokea kaikki äitiyden ilot ja surut.
Palauttakaas tämä tyttönen maan pinnalle, kannustakaa ja kertokaa kokemuksianne, kiitos. Ehkä minäkin vielä olen yksi esikoisten yrittäjistä tänä vuonna :)
 

Yhteistyössä