espanjan 13 sikainfluenssaan kuolleesta 3 raskaana tai juuri synnyttänyt

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
minkätasoinen terveydenhuolto espanjassa on? tietääks kukaan.

joo ja sori taas sikaflunssa alotus. mua vaan pelottaa se tauti ei voi mitään. itsekin olen raskaana ja astmaatikko vielä kaiken lisäksi
 
Mua kiinnostaisi sellaset luvut, että kuinka moni raskaana oleva tai juuri synnyttänyt on sairastunut ko. tautiin ja kuinka moni heistä on kuollut. Ei toi oikein sano mitään tommoset luvut kun ei niistä sitten tiedä moniko on ollut raskaana...
 
raskaana
Joo ja mua kiinnostais mistä tietää onko sikaflunssa kun tk:ssa eivät enää tutki sitä erityisemmin. Meillä koko sukusairaana pahasti jo ja odotan vain millon meille se päättää tulla ja mistä sittne tiedän onko se nuha vai sikanuha???
 
ap
eilisen tiedon mukaan briteissä kuolleista 20% on ollut täysin terveitä.. niitten muitten sairauksista tms. ei kyllä ole tietoa.. sitä vaan mietin että onko espanjan terveydenhuolto rinnastettavissa länsimäiseen terveyden huoltoon? vai onko huonompi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eilisen tiedon mukaan briteissä kuolleista 20% on ollut täysin terveitä.. niitten muitten sairauksista tms. ei kyllä ole tietoa.. sitä vaan mietin että onko espanjan terveydenhuolto rinnastettavissa länsimäiseen terveyden huoltoon? vai onko huonompi..
Mitään tietoa ei ole, mutta itselle tuli myös mieleen että tuskin Espanjassa nuori väestö voi pitää samalla tavalla sairaslomaa kuin meillä täällä. Eli ei parannella rauhassa vaan lähdetään raskaisiin töihin -> jälkitaudit iskee. Mä epäilen että se voi olla yksi iso syy nuorten kuolleisuuteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Joo ja mua kiinnostais mistä tietää onko sikaflunssa kun tk:ssa eivät enää tutki sitä erityisemmin. Meillä koko sukusairaana pahasti jo ja odotan vain millon meille se päättää tulla ja mistä sittne tiedän onko se nuha vai sikanuha???
Eikös se ole niin että vain riskiryhmiin kuuluvat testataan.
 
Espanjassa on hyvä ammattitaitonen hoitohenkilökunta ja hyvät lääkärit, mutta potilaiden päähän ei ole tähänkään päivään mennessä iskostunut pisaratartuntojen ym. välttäminen. Kulttuuriin kuuluu että siellä halataan ja pussataan paljon. Sairaalat ja terveysasemat voivat olla paikoin aika kuluneita sisustuksen ja pintamateriaalien suhteen mutta muuten on ihan nykyaikainen hoito ja välineet. Nimim. vuosia Espanjassa asunut ja työssä paikallisissa sairaaloissa ja lääkäriasemilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Joo ja mua kiinnostais mistä tietää onko sikaflunssa kun tk:ssa eivät enää tutki sitä erityisemmin. Meillä koko sukusairaana pahasti jo ja odotan vain millon meille se päättää tulla ja mistä sittne tiedän onko se nuha vai sikanuha???
Eikös se ole niin että vain riskiryhmiin kuuluvat testataan.
Täällä ei kuulemma testata. Ainoastaan sairaalahoidossa olevia testataan.
 
Joo
Luultavasti sikaflunssa ei sinänsä tapa, vaan sen hoitamattomat jälkitaudit, kuten esim. keuhkokuume. Siihen täytyy saada antibiootit, eikä vaan maata ja odottaa että "sikaflunssa" lähtee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Joo ja mua kiinnostais mistä tietää onko sikaflunssa kun tk:ssa eivät enää tutki sitä erityisemmin. Meillä koko sukusairaana pahasti jo ja odotan vain millon meille se päättää tulla ja mistä sittne tiedän onko se nuha vai sikanuha???
Kyllä tavallisen flunssan ja influenssan erottaa aina toisistaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minkätasoinen terveydenhuolto espanjassa on? tietääks kukaan.

joo ja sori taas sikaflunssa alotus. mua vaan pelottaa se tauti ei voi mitään. itsekin olen raskaana ja astmaatikko vielä kaiken lisäksi
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=806585
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Joo ja mua kiinnostais mistä tietää onko sikaflunssa kun tk:ssa eivät enää tutki sitä erityisemmin. Meillä koko sukusairaana pahasti jo ja odotan vain millon meille se päättää tulla ja mistä sittne tiedän onko se nuha vai sikanuha???
Kyllä tavallisen flunssan ja influenssan erottaa aina toisistaan.
joo erottaahan ne mutta kun sitä ei erota onko influenssa vai SIKAinfluenssa..
 
.
Iskelmäpohjanmaassa haastateltiin hyks:n infektiolääkäriä joka sano jotta 1:1000 kuolee vakaviin jälkitauteihin ja tämä pätee niin kausi-influenssaa kuin "sika"influenssaa. Toi on maailman tilasto. Suurin osa sairastuneista on alle 30-vuotiaita.

Suomessa hygieniataso hyvä, joten ihmiset eivät niin helposti kuole. Sikaflunssassa kuolee nimenomaan jälkitauteihin jos EI MUISTA LEPOA! Immuniteetiltaan heikot saavat helpoiten jälkitauteja jotka siis voivat johtaa kuolemaan.

Tk:ssa saa neuvontaa ja jos epäilee sikaflunssaa niin pitää soittaa sinne. Sikainfluenssa on poistettu tartuntavaarallisten sairauksien listalta siksi, koska se vastaa oireiltaan ja kuolleisuudeltaan samaa kausi-influenssaa joka nyt jyllää parhaillaan.

Näin siis sanoi hyksin lääkäri.


Ps.- Ne käsidesit on ylireagointia!!!!
 
lintuinfluenssaa pitää pelätä
viime viikolla, että sikainfluenssan kuolleisuus alle 1%, kun taas lintuinfluenssan 50%...Sehän ei vielä ole epidemiaksi yltynyt, mutta riski on kuulemma koko ajan.
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Joo ja mua kiinnostais mistä tietää onko sikaflunssa kun tk:ssa eivät enää tutki sitä erityisemmin. Meillä koko sukusairaana pahasti jo ja odotan vain millon meille se päättää tulla ja mistä sittne tiedän onko se nuha vai sikanuha???
Kyllä tavallisen flunssan ja influenssan erottaa aina toisistaan.
joo erottaahan ne mutta kun sitä ei erota onko influenssa vai SIKAinfluenssa..
onko sillä jotain väliä onko se normaali influenssa vai sikainfluenssa? Samalla tavalla täytyy toimia jokatapauksessa.
 
vieras
eteläafrikan 18 kuolleesta 9 ollut raskaanaolevia naisia. linkki: http://www.africasia.com/services/news/newsitem.php?area=africa&item=090824141957.jhvzroy0.php

pitäisköhän tästä olla jo huolissaan vai sattumaako??
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja tuoreäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Joo ja mua kiinnostais mistä tietää onko sikaflunssa kun tk:ssa eivät enää tutki sitä erityisemmin. Meillä koko sukusairaana pahasti jo ja odotan vain millon meille se päättää tulla ja mistä sittne tiedän onko se nuha vai sikanuha???
Kyllä tavallisen flunssan ja influenssan erottaa aina toisistaan.
joo erottaahan ne mutta kun sitä ei erota onko influenssa vai SIKAinfluenssa..
onko sillä jotain väliä onko se normaali influenssa vai sikainfluenssa? Samalla tavalla täytyy toimia jokatapauksessa.
No jos on raskaana niin kuulemma pitäis syödä silloin se kuuri. Muussa tapauksessa ei. Joten ois ihan hyvä tietää onko sika vai ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eteläafrikan 18 kuolleesta 9 ollut raskaanaolevia naisia. linkki: http://www.africasia.com/services/news/newsitem.php?area=africa&item=090824141957.jhvzroy0.php

pitäisköhän tästä olla jo huolissaan vai sattumaako??
ootko sä eteläafrikkalainen, vai? ei ehkä kannata nyt alkaa ihan jokaisen kehitysmaan tilastoja selaamaan - varsinkin kun muutama kymmenen ihmistä on miljoonavaltiossa aika pieni otanta.
 
Mä olen raskaana ja karmea flunssa päällä samoin meidän poitsulla.Lääkäri sanoi että turha hysteria nyt pois kun kaikkia tauteja on liikenteessä.Ainoastaan testataan jos on matkustellut kyseisissä maissa tai tavannut sairastuneita ihmisiä
 

Yhteistyössä