etelään

  • Viestiketjun aloittaja iiris
  • Ensimmäinen viesti
HARMIS
Olen ollut molemmissa raskauksissa, ekassa vikolla 22 Bulgariassa, tokalla viikot 27-29 Thaimaasssa. Hyvin on menny. Vähän kattoo mitä syö ja pitää huolta hygieniasta. Viikosta 28 eteenpäin pitää olla läääkärintodistus että raskaus on "normaali", Siis lentoyhtiöt vaativat. Muuten saa matkustaa vapaasti.
 
Lentelijä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:03 HARMIS kirjoitti:
Viikosta 28 eteenpäin pitää olla läääkärintodistus että raskaus on "normaali", Siis lentoyhtiöt vaativat. Muuten saa matkustaa vapaasti.
Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan Finnair vaatii todistuksen rvk28:sta lähtien, mutta esim SAS:lla ja Blue1:lla voi matkustaa vapaasti ilman lääkärintodistuksia rvk:lle 36. Kannattaa tarkistaa lentoyhtiöstä, jota aikoo käyttää.

Lentämisestä sinänsä ei ole mitään haittaa raskaudelle. Itse olen lennellyt koko raskauden ajan kahden viikon välein, joskus tiheämminkin.

Se mitä ulkomailla oleskellessa kannattaa katsoa on, että syö vain läpeensäkypsennettyä lihaa, ja että vihannekset ja hedelmät ovat hyvin pestyjä. Plus sitten ehkä kaikkia muita vatsataudin kannalta riskituotteita (majoneesi, äyriäiset jne.) kannattaa välttää.
 
Lentelijä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 13:01 hemuli kirjoitti:
En lähtis, keskenmenon vaara.
Ja milläköhän perusteella olisi keskenmenon vaara? Kaikkien virallisten lähteiden mukaan (oma lääkärini mukaan lukien) lentäminen on turvallista raskauden aikana.

Typerää tulla tänne turhaan pelottelemaan ihmisiä, ilman parempaa tietoa.
 
Itse kävin Yhdysvalloissa raskausviikolla 27 eikä ollut mitään ongelmaa ja lääkärikin vakuutti, että on täysin turvallista. Älä usko pelottelijoita. Klisee "raskaus ei ole sairaus" kannattaa muistaa tässäkin. Keskenmenon vaaraa ei ole sen enempää kuin maan pinnallakaan!
 

Yhteistyössä