Etelän turistikohteissakin on paljon nähtävää! Miksi moni ajattelee toisin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Täällä tuntuu nyt tuo matkailu nousevan esiin monessa keskustelussa ja osa tuntuu vahvasti olevan ettei etelän lomilla ole mitään nähtävää. No onhan!

Esim kreikan lomakohteissa on kauniita maisemia, ihanan kirkas meri, hyvää ruokaa ja löytyy paljon erilaisia museoita, palatsia, kirkkoja, linnoituksia, näyttelyitä, viinitiloja, merimatkoja päiväksi, voi vuokrata auton (halpaa) ja kiertää saarta ja nähtävyyksiä. Tippukiviluolat on lapsista jänniä jne..

Melkein joka etelän lomalla on ollut historiallisia nähtävyyksiä, museoita, kivoja retkiä erilaisiin paikkoihin yms.

Kukapa ei nauttisi rantaleikeistä aurongon alla.
 
vierailija
Me ollaan käyty monessa erilaisessa museossa. Luonnontieteelisessä museossa, juutalaismuseossa, taidemuseoissa, sotamuseossa jne jne. Luostareissa, katedraaleissa, linnoissa, palatseissa, temppeleissä, nähty vanha sotalaiva, haaksirikkoutunut alus, merikilpikonnia, delfiineitä luonnossa, tippukiviluolia.
Ollaan nähty lumoavan kauniita maisemia, uitu kristallin kirkkaassa merivedessä, ratsastettu kamelilla, osallistuttu sukelluskurssille..
Ollaan oltu päivä meriretkillä satumaisissa maisemissa ja kierretty autolla paljon eri paikkoja. Ollaan käyty tulivuorella jne

Vastapainoksi shoppailua, aurinkoa, vesipuistoja, hyvää ruokaa, vesiskootterilla ajelua ja golfia.

Nämä kaikki ihan tavallisilla etelän lomilla "turistipaikoissa".
 
vierailija
Eläintarhat joissa on leijonia, norsuja, isoja käärmeitä, apinoita, papukaijoja jne on aina meidän lasten suosikkeja. Eläintarha, vesipuisto ja ihme kyllä kaikki linnoitusten rauniot on lasten suosikit reissuilla. Mä tykkään maisemista. Me golfataan koko perhe ja auton vuokraus on aina must.
Kyllä aina joka reissulla käydään jossain historiallisessa kohteessa ja mua kiinnostaa taide.
 
vierailija
Joka paikassa on nähtävää ja koettavaa. Monissa etelän kohteissa on yllättävän paljon vaikka mitä mielenkiintoista.

Mutta eihän sitä ole mitää tekemistä missään, jos on itse evvk asenteella.
 
vierailija
Eläintarhat joissa on leijonia, norsuja, isoja käärmeitä, apinoita, papukaijoja jne on aina meidän lasten suosikkeja. Eläintarha, vesipuisto ja ihme kyllä kaikki linnoitusten rauniot on lasten suosikit reissuilla. Mä tykkään maisemista. Me golfataan koko perhe ja auton vuokraus on aina must.
Kyllä aina joka reissulla käydään jossain historiallisessa kohteessa ja mua kiinnostaa taide.
Kuka vie lapsensa katsomaan häkkeihIn pakotettuja eläimiä..
 

Yhteistyössä