Etelässä rapaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Footballers Wife:
Tuli mieleen missikisojen päiväkotikohtauksesta ja niistä lasten ulkoleikeistä, että onko totta tosiaan siellä etelässä musta ja märkä maa? Aika toivottomalta näytti se kuratouhu.
ja mie katoin uutisia hölmönä kun siellä jo annettiin siitepöly-tiedotteita :eek:

2 viikkoa sitten olin etelä-suomessa, sillon sattu se lumimyräkkä, joten hyvin sain poitsua vedettyä rattikelkassa
 
Lumi tuli ja meni. Pienen pieniä kinoksia vielä paikka paikoin näkyy, mutta muuten täällä pääsee parhaiten liikkumaan polkupyörällä. Ei ole enää edes liukasta, kun on kadut ihan sulat. :) Kelkkailemaan ollaan tänä talvena päästy vasta kaksi kertaa. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Footballers Wife:
Tuli mieleen missikisojen päiväkotikohtauksesta ja niistä lasten ulkoleikeistä, että onko totta tosiaan siellä etelässä musta ja märkä maa? Aika toivottomalta näytti se kuratouhu.
Mie asun täällä kaakossa ja kyllä meillä on lunta maassa. Ei paljon, mutta kuitenkin sen verran, että kelkalla ja pulkalla pääsee menemään. Isot tiet, eli esim. valtatie nro 6 on täysin sula ja märkä. Siellä saa rekkojen kurat silmille. Ikävä on kunnon talvea, kunnon pakkasia ja lunta. Sitä voisi olla reilusti enemmän miun mielestä!
 
Totta se on, tänään oli paikallinen Talvikki-tapahtuma ja jäähallista olivat höylänneet "lunta" että saatiin lapsille pieni hiihtolatu ja pulkkamäki. Poika on iloinen kun vettä ja lätäköitä riittää mutta mulla on tänä talvena tämä pimeys käynyt jo vähän voimille. Onneksi on jo päivä huomattavasti pidentynyt ja männä viikolla huomasin että pikkulinnut ovat alkaneet laulaa ihan valtavasti!

Meillä täällä tosiaan kukkii pähkinäpuut, oli tänään paikallislehdessä oikein kuva! Oli vieläpä kuvattu ihan tässä meidän nurkilla. =)
 
Tänä "talvena" ollaan oltu jopa kerran pulkkamäessä! Noh, lumiukko ollaan tehty kahdesti, ja koko pihan lumet siihen tarvittiinkin. Ei ole näin lämmintä ja märkää talvea kyllä ennen nähty. Kumisaappaat ja kuravaatteet ovat olleet kovassa käytössä. :headwall: Ja nytkin on 3 astetta lämmintä, lunta ei missään... märkää ja synkkää.

Noh, jotain positiivista... tiet eivät ole kovin usein olleet liukkaat, joten jopa minä olen uskaltanut ajaa autolla... :whistle:

Sais lunta tulla edes sen verran, että olisi valoisampaa. Tää pimeys rassaa hermoja. Vaikka päivät onkin toki jo kovasti pidentyneet.

Mä toivon, että JOS talvi tulee, niin se tulis jo pian, eikä vasta huhtikuussa... :D Kevättähän tässä alkaa jo odottamaan, vaikka vielä ei ole edes talvi tullut.
 
Jep, jep! Täällä todellakin on melkein paljas maa. Lunta on ihan vaan "nimeks" siellä täällä. Moottoritiellä ja muilla isommilla teillä vesi lentää ja sit pikkuteillä on jään päällä vettä ja todella liukasta. Vein just äsken roskia pihalle ja meinasin miljoona kertaa kaatua kun piha on luistinrata. Eipä taida kunnon talvea tulla :'(
 
Mä oon ihan tyytyväinen näinkin :D
Ei ole pakko kulkea niissä kaksissa talvi- ja loskakeleihin sopivissa kengissä, vaan voi pistää lenkkarit tai korkkarit jos siltä tuntuu. Linnut laulaa ja aamulla on sumua, ihan ku olis jo kevät.
Valoakin on paaaljon pidempään ku joku aika sitten, koulusta tullessakin on valoisaa vielä, koko ajan valo lisääntyy ja ihan ilman lunta =)
Mitä ihmettä sillä lumella tekis? Lumesta tulee räntää ja rännästä jäätä :whistle:
 
Santeli
Alkuperäinen kirjoittaja EmoToukka:
Tänä "talvena" ollaan oltu jopa kerran pulkkamäessä! Noh, lumiukko ollaan tehty kahdesti, ja koko pihan lumet siihen tarvittiinkin. Ei ole näin lämmintä ja märkää talvea kyllä ennen nähty. Kumisaappaat ja kuravaatteet ovat olleet kovassa käytössä. :headwall: Ja nytkin on 3 astetta lämmintä, lunta ei missään... märkää ja synkkää.
Mekin ehdittiin laskiaistiistaina pulkkamäkeen, seuraavana päivänä olikin sitten jo lumet sulamassa... Lumiukko tehtiin kerran joulun alla, silloin taisi olla lunta peräti useamman päivän ajan. Pyörällä täälläkin pääsee parhaiten liikkumaan. Tosin nyt näyttäisi olevan vaihteeksi valkoinen maa (ohuen ohut värikerros, ei siis mitään kinoksia...). Tosin sekin näyttää sulavan melkein saman tien... No, josko se talvi sitten ensi vuonna tulisi...? :|
 

Yhteistyössä