että kun tulee surku tota mein poikaa ku aina kiusataan

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
höh
puhe vähän huonoo kun puuttuu t,r ja välillä k niin kuulostaa puhe huonolta..
no poika on 5v ja leikkis mielellään pihassa mutta aina nämä kaks tyttö 5v ja poika 6v alkavat härnäämään ja kiusaamaan mun ei tarvi ku selkä kääntää kun alkaa nimittely,töniminen ja tää tyttö kuiskailee pojalle että sano sitä "paskapääks" tai et haista kakka ym.. tai niinku tänään hain sisältä rahapussin ni jo olivat nämä mutapalloja heittelemässä ja poika juoksi karkuun..
mutta ku mä oon vieressä niin silti yrittävät jotain härnätä koko ajan mutta ku komemnnan tätä tyttöö ja poikaa mni ovat hissun kissun..
tytön ja pojan äidit tiäs missä enkä oo viittiny niille mitään ees mainita ku ovat niin ollakseen muutenkin..

mutta kun ei tota poikaa voi yksinkäään jättää kun heti ovat kiusaamassa..
 
Mulla menee kuppinurin tommosesta,ja ihan tuli pahamieli poikasi puolesta.
Mun ratkasu olis luultavasti REIPAS HUUTO lapsille ja sen jälkeen vielä reippaampi huuto vanhemmille. Onneks ei ole omalle kohalle osunut, sillä en osaisi käyttäytyä siinä kiukun puuskassa.

 
Mä kävisin hyvin tiukasti puhumassa niille lapsille. Ärähtäisikin!! Jos on jotain sanottavaa mun pojalle niin voi tulla suoraan sanomaan minulle. Ja näyttäisin niille taivaan merkit. sen jälkeen tuskin uskaltaisivat tulla sanomaan mitään.
 
Keittiönoita
Onko sun pojalla pihassa yhtään ystävää? Kyselen siksi, että se yksikin hyvä ystävä voi auttaa siinä, että ne haukut valuvat kuin vesi hanhen selästä.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Onko sun pojalla pihassa yhtään ystävää? Kyselen siksi, että se yksikin hyvä ystävä voi auttaa siinä, että ne haukut valuvat kuin vesi hanhen selästä.
ei ole mitä ny pikkuveli =) ja kun muutenkin luonteeltaan sellanen yksin leikkiä ja touhuileva niinkun sisälläkin touhuilee omiaan

päiväkodissa muutama leikkikamu mutta ne ei oo tästä mein pihasta(enkä ees tiä mistä) ja nyt kun kesälomalla poika niin tuntuu että just nämä on tässä muitakin lapsia mut enimmäkseen tyttöjä mutta just tämä tyttö ja poika (ei sisaruksia) ovat just alkaneet häiritteen

tosiaankun hiekkalaatikolla oltiin ni mun piti kärppänä olla siinä koko ajan ja sit ku poika katto mua välillä sillai surkeesti ni sanoin vaan että älä välitä ja poika jatko kaivuri hommia sit ne tuli siihen eka hiekkaa viskoivat ja sit jotain et me ei leikitä sun kans ym ja sit ku sanoin pojalle et lähetään kaupassa käymään et oota hetki ulkona ja ku tulin ni eikös poika puoli itkusenä juossu näitä karkuun.. taisin 3-5kertaa jopa huomauttaa näille lapsille..

pitää vähän seurailla ja jos sattu vanhempia näkyyn ni vois mainita ku en mä kehtaa ovelle mennä klinkutteleen.
tosiaan ku tuntuu et ollaan pohjasakkaa ku ollaan nuorehkoja ja kaikki muut tässä talossa uraputkessa olevia super äitejä 35-45v väliltä..
ja ku me ollaan VAAN koulussa ja siivooja..

piti kone sammuttaa ku oliukkonen täällä siks kesti
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ole mitä ny pikkuveli =) ja kun muutenkin luonteeltaan sellanen yksin leikkiä ja touhuileva niinkun sisälläkin touhuilee omiaan

päiväkodissa muutama leikkikamu mutta ne ei oo tästä mein pihasta(enkä ees tiä mistä) ja nyt kun kesälomalla poika niin tuntuu että just nämä on tässä muitakin lapsia mut enimmäkseen tyttöjä mutta just tämä tyttö ja poika (ei sisaruksia) ovat just alkaneet häiritteen

tosiaankun hiekkalaatikolla oltiin ni mun piti kärppänä olla siinä koko ajan ja sit ku poika katto mua välillä sillai surkeesti ni sanoin vaan että älä välitä ja poika jatko kaivuri hommia sit ne tuli siihen eka hiekkaa viskoivat ja sit jotain et me ei leikitä sun kans ym ja sit ku sanoin pojalle et lähetään kaupassa käymään et oota hetki ulkona ja ku tulin ni eikös poika puoli itkusenä juossu näitä karkuun.. taisin 3-5kertaa jopa huomauttaa näille lapsille..

pitää vähän seurailla ja jos sattu vanhempia näkyyn ni vois mainita ku en mä kehtaa ovelle mennä klinkutteleen.
tosiaan ku tuntuu et ollaan pohjasakkaa ku ollaan nuorehkoja ja kaikki muut tässä talossa uraputkessa olevia super äitejä 35-45v väliltä..
ja ku me ollaan VAAN koulussa ja siivooja..

piti kone sammuttaa ku oliukkonen täällä siks kesti
Onpa kurja tilanne :(

Kun me pian 18 vuotta sitten muutettiin tähän taloyhtiöön, täällä asui noin 4 v tyttö, joka änkytti tosi pahasti. Tyttö oli ikäisekseen isokokoinen ja suurin osa pihan lapsista kiusasi tätä tyttöä. Mun tyttö oli vuotta vanhempi ja kun oli fyysisestikin erilainen kuin muut, niin ei pitänyt yhtään minään sitä, että tää toinen tyttö änkytti. Heistä tuli tosi hyvät ystävät ja ovat hyviä ystäviä vielä nyt aikuisenakin.

Muistan niiltä vuosilta, että kun tällä naapurin tytöllä oli tämä yksi ystävä eli mun likka, niin ne kiusaamiset eivät enää tehneetkään hänelle niin kipeää kuin aikaisemmin. Vähitellen kiusaamiset myös loppuivat, kun naapuruston tenavat huomasivat, että ei noi kaks "omituista" heidän kiusaamisyrityksistään välitä tuon taivaallista.

Oisko niissä pojan tarhakavereissa sellaisia, joihin kannattaisi tutustua tarkemminkin? Tarkoitan, että pyytäisitte niitä kivoja kavereita teille leikkimään ja vaikka yökyläänkin silloin tällöin? Kiusaaminen romuttaa itsetuntoa ja sen vastineeksi olisi hyvä, jos lapsella olisi ikätovereistaan myös hyviä kokemuksia.

Kiusaajien vanhempien kanssa kannattaa myös puhua asiasta. Jos sulla on sellanen kamera, millä voi ottaa myös vähän videopätkää, niin kuvaapa ne kiusaamistilanteet. Näytä se näiden kiusaajien vanhemmille, niin eivät ainakaan voi sanoa, että "ei meidän nicopetteri ainakaan".

 
Älä nyt ajattele, että olette VAIN jotain ja ne muut toisenlaisia. Mun mielestä sun tarttee ajatella poikasi parasta. Ei ole oikein, että muut häntä tuolla lailla kiusaavat! Antaisivat sitten olla rauhassa, jos eivät halua hänen kanssaan leikkiä. Puutu ihmeessä asiaan ja puhu vanhemmille niin kiusaajatkin toivottavasti oppivat ettei tuommoista käytöstä hyväksytä.
 
niina
joo tää ei ratkase ongelmaa, mutta lähtekää joskus pois siitä pihasta jonnekkin hiljaseen puisteen että poikasi saa rauhassa touhuta jos kerta yksin tykkää. Ettei pojalla kaikki ulkoilu mee kiusaajia katselles
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
joo tää ei ratkase ongelmaa, mutta lähtekää joskus pois siitä pihasta jonnekkin hiljaseen puisteen että poikasi saa rauhassa touhuta jos kerta yksin tykkää. Ettei pojalla kaikki ulkoilu mee kiusaajia katselles
tätä oon nytkin tehnyt eli tälläkin viikolla pari kertaakäytiin toisessa ja kivasti meni.. mutta kun oma piha lähin ni helpoin siihen mennä
mutta oon alkanut suosiin eri leikkipaikkoja..
 

Yhteistyössä