Että näin..! Ulkomailta tilaaminen vs. Suomesta

  • Viestiketjun aloittaja kyllästyin
  • Ensimmäinen viesti
kyllästyin
Olen aina ostanut elokuvani Suomesta ja maksanut niistä kiskurihintoja (eräs kallein dvd-boxi maksoi melkein satasen). Olen saanut erittäin tympeää mutta myös paikkapaikoin hyvääkin palvelua (Pieni Leffakauppa, suosittelen!). Tilaukset ovat olleet käsittelyssä melkein viikon, lähettäminen mukaanluettuna on vienyt yhteensä sellaisen viikon. Jos jotain tuotetta ei löydy, siitä saa kuulla yleensä vasta tilauksen tekemisen jälkeen.

No...kokeilin pienellä summalla ulkomaalaista nettihuutokauppaa ja voi helvetti. Huuto oli ensinnäkin auki vain pari päivää, heti kun voitin sen niin sain tarjouksen myyjältä ostaa samaan pakettiin eräs suositeltu tuote (oli samaa sarjaa kuin ostamani dvd-boxi). Antoi alennusta tästä ja kaksi tuotetta meni yksillä postikuluilla. Kävin äsken katsomassa tiliäni ja kappas vaan; samana päivänä kun maksu oli saapunut, pakettini oli lähtenyt myyjän kotimaasta!! :eek: Arvioitu saapumispäivä Suomessa oli kaksi päivää postituksesta ja sain seurantakoodin paketille. Myyjä pyysi että ilmoitan heti jos tuotteessa on moitittavaa jne.

Että joo. Tiedänpähän mistä tilaan jatkossakin. ;) Ei, tuotteet eivät ole laittomia kopioita ja myyjällä ei ole ainuttakaan negaa palautetta.
 
himo tilaaja
siis tilailen paljon ja oon huomannu ainakin vaatteissa et ellos ja hm kestää ihan v....n kauan saapua kun esim enkusta tulee 3-6 päivää.

mut muistakaa jos tilaa vaikka usasta niin paketti voi mennä tulliin eikä sit oo enää niin halpaa.


mut tykkään kyl kans tilata mielummin ulkomailta (tai eihän se hm ja ellos suomalaisia ees oo)


nooo kaikki varmaan ymmärsi mun pointin
 
kyllästyin
Monessakin asiassa ovat alkaneet "silmät avautua" tämän maan suhteen ja tuntuu että meille suomalaisille valehdellaan kaikesta päin näköä :eek:. Esim. luin sellaista osto-opasta ja siellä kehoitettiin pysymään kotimaan tuotteissa sillä ulkomaalaiset kuulemma ovat usein väärennettyjä(!), jos hinta on halpa. Jjjjust...jos ei nyt siis puhuta ilmiselvistä kopioista, miksi joidenkin on vaikea uskoa ettei muunmaalainen versio vaikkapa jostain elokuvasta ole automaattisesti piraatti vain kohtuullisen hintansa vuoksi?? Moni Suomi-julkaisukin löytyy alelaarista kahdella eurolla ja kukaan ei kyseenalaista niiden laatua. Pimeää touhua...
 
vieras
Tämä on valitettava tosiasia. Tiedän että pitäisi suosia "Suomalaista" = ostaa täällä olevista liikkeistä. Mutta kun ne omatkin rahat ovat rajalliset.

Tilasin ompelukoneen Ruotsista, sain sen lähes 200 euroa halvemmalla kotiovelle toimitettuna.

Tilaan nykyisin käsityötarvikkeet ulkomailta; ristipistotöitä olen tilannut Saksasta, kotiovelle vajaassa viikkossa kymppejä halvemmalla kuin täältä. Ja kun kyseessä on täsmälleen samat tuotteet niin hintavertailu on mahdollinen.

Olen tilannut ryijytarvikkeita jenkkilästä, kotiovelle kymppejä halvemmalla kuin täältä. Tai sitten kun tuo isompi paketti tuli, niin se piti kyllä hakea tullipostista ja tullata.

Jenkkitavaran mä ymmärrän hinnoittelun suhteen täälläkin; firma maksaa tullin 12 % ja alvin 22 % päälle esim. ryijytarvikkeista. Itsetilattuna mä saan ne toki edullisemmin; yksityinen kun saa tuoda 150 ? arvosta tavaraa tullitta ja jos ostos on riittävän pieni (alle 45 ?) ei mene alviakaan koska alle kympin alvia ei peritä.

Euroopan ja Suomen kohtuuttoman erilaisia kustannuksia ja hinnoittelua mä en ymmärrä.
 
Meillä tilataan todella paljon vaatteita ja leluja netin kautta, myös dvd.tä. Mies suosii cdon.comia, minä itse pieniä kauppoja. H&M ja Ellos tympii siinä määrin, että tilaan niistä vain isoimmille, joille en vaatteita saa näistä pienistä suomalaisista nettikaupoista. Pienissä nettikaupoissa palvelu pelaa, toimitukset ovat todella nopeita ja jos on ollut moitittavaa jossain tuotteessa hyvin on toiminut asiakaspalvelu tässäkin. Tätä ei kyllä paljon ole tapahtunut. En kyllä käytä montaa nettikauppaa, muutamassa olen vakiasiakas ja niitä sitten käytän. Eli kaikista en tietty voi palautetta antaa, mutta ainakin www.sucette, www.miniq.com, www.lastenleffat.fi, www.nettivaate.fi ja www.metkula.com ovat kauppoja joissa palvelu toimii! Ulkomailta en ole uskaltanut vielä tilata...
 

Yhteistyössä