että tällasta täällä...

Eli siis, 18v nuori nainen täällä kirjoittelee.. Onkohan kellään vastaavaa tilannetta?

Eli, tulin raskaaksi 16-vuotiaana. Lapsi ei niinkää ollut toivottu (lue; vastoin tahtoani) mutta en uskaltanut tehdä aborttia. Viimevuonna keväällä sitten pieni tyttö syntyi. Asuin yhä lapsen isän kanssa (muutin siis 16v pois kotoa). Olin 17v kun tyttö syntyi.

Alunperinkin olin virallisesti ainoa huoltaja tytölle. En suostunut mennä tekemään yhteishuoltajuus sopimusta lastenvalvojalle. Kesällä 2012 tilanne alkoi kärjistymään, ja aloin pohtia, olisiko järkevää muuttaa omilleen. Myöhemmin syksyllä tämä toteutui. Tilanne rauhoittui heti, ja arki alkoi sujumaan pienen tytön kanssa paljon paremmin.

Tällä hetkellä olen yhdessä toisen miehen kanssa. Ongelmani on se, että saatan olla raskaana (käytän yhdistelmäpillereitä, ja unohdin 2x pillerin ottaa, ja tänä aikana raskaus on saattanut saada alkunsa, käytössä ei ollut muuta ehkäisyä, tajusin vasta seuraavana aamuna että hups, pillerit...). Vielä en ole testiä tehnyt, ajattelin vasta tyhjennysvuodoviikolla sen tehdä, tai heti sen viikon jälkeen. Tällöin ehkä varmemmin saa oikean tuloksen, vielä ei välttämättä näy.

Ongelmani onkin, että jos olen raskaana, en tiedä vielä haluanko toista lasta, mutten uskalla välttämättä tehdä aborttiakaan.. Miehen kanssa asiasta keskusteltu, kumpikaan ei toivomalla ole toivonut lasta, ainakaan vielä. Mutta mies sanoi, että jos lapsi tulee, niin kyllä siitä selvitään, mies hoitaa toisinaan omaa tytärtäni kuin omaa lastaan. Joskus tokaissut nukuttaessaan tyttöä, että tuntuu kuin olisi oma lapsi. Ja me molemmat rakastamme lapsia.

Tällä hetkellä elämäntilanne on kuitenkin senverran mallillaan, että jos tähän lapsi vielä tulee, niin totutteluahan se vaatii, kun onkin kaksi noin vaippaikäistä samaan aikaan. Saa nähdä mitä testi näyttää kun teen sen..

Onko kellään vastaavaa tilannetta, ja mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa, jos testi näyttääkin positiivista?
 
Itselläni ei vastaavaa tilannetta, mutta tuossa tilanteessa kannattaa kyllä miehen kanssa yhdessä miettiä lapsen tulevaisuutta, mikäli olet raskaana. Abortti on tietenkin erittäin raskas monelle henkisesti ja siitä on vaikea päästä yli. Suosittelisin kumminkin miettimään yhdessä mahdollisen tulevan vauvan kannalta seuraavia: Onko suhteenne luja vauvan saantiin (vauvan tulo harvemmin lujittaa suhdetta, jos ei ennestään vankka)? Mitä jos jäisitkin yksin kahden lapsen kanssa ja miten selviäisit? Saatko omalta perheeltä tukea? Toivottavasti löydätte oikein ratkaisun ja lujitatte parisuhdettanne.

Tarkoitukseni ei ole olla ilkeä vaan auttaa miettimään eri kanteilta, mutta elä maalaa ns piruja seinille ennen kuin teet raskaustestin. Jaksamista! :)
 

Yhteistyössä