Eucalyptus-pastillitee ja raskaus?

Eikö eucalyptus ole yrtti kuitenkin? ja yrtit kiellettyjä raskauden aikana?

Iski ihan törkeä flunssa päälle ja ostin kaupasta pussillisen noita eucalyptus karkkeja, ajattelin liuottaa kuumaan veteen ja hörppiä sitä sitten... Mutta just vasta tajusin että en tiedä onko se ihan ok?
 
Se on yrttitee, jota suositellaan välttämään. Sitäkin ihan vain siksi, ettei ole tarpeeksi tutkittu. Siitä ei siis ole havaittu olevan mitään haittaa, mutta varmojakaan ei voida olla. Mutta ei se kyllä ole sama asia kuin karkeista tehty "tee". :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ei yrtit ole kiellettyjä raskauden aikana. Mistä semmoisen käsityksen olet saanut?
Neuvolassa mulle sanottiin että yrttiteet sekä muutenkin luontaistuotteet ovat välteltävien listalla... Siitä nyt sitten sain jotenkin päähäni että "yrtit". Mutta siis enivei, "yrttiteet" sitten tarkoittaa mitä?
 
Jotkut yrtit voivat aiheuttaa keskenmenon, mutta ei ainakaan eucalyptus! Itse join koko raskauden erilaisia yrttiteitä ja muutenkin käytin yrttejä ruuassa :heart:

Totta neuvolassa kielletään käyttämästä yrttejä koska niitä "ei olla tutkittu tarpeeksi" Mutta itse juttelin asiantuntioiden kanssa ja käytin niitä mitkä tuntui hyvältä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ei yrtit ole kiellettyjä raskauden aikana. Mistä semmoisen käsityksen olet saanut?
Neuvolassa mulle sanottiin että yrttiteet sekä muutenkin luontaistuotteet ovat välteltävien listalla... Siitä nyt sitten sain jotenkin päähäni että "yrtit". Mutta siis enivei, "yrttiteet" sitten tarkoittaa mitä?
En mä tiedä. :/ En muutenkaan pahemmin juo teetä, niin tuo ei ole päässyt mua vaivaamaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sea-Wind:
Jotkut yrtit voivat aiheuttaa keskenmenon, mutta ei ainakaan eucalyptus! Itse join koko raskauden erilaisia yrttiteitä ja muutenkin käytin yrttejä ruuassa :heart:

Totta neuvolassa kielletään käyttämästä yrttejä koska niitä "ei olla tutkittu tarpeeksi" Mutta itse juttelin asiantuntioiden kanssa ja käytin niitä mitkä tuntui hyvältä
Täällä mun asuinmaassa ihan sanottiin neuvolassa, että yrttiteitä saa juoda, myös vihreää teetä. Tosin raskausaikana kaikkea vain kohtuudella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Okei :D hyvä.
On vaan niin pirun hämärä olo, ettei tiedä miten päin pyörisi ja nyt vaan aloin kelaamaan noita pastilleja....
Tuttua, tuttua. :D Ei siinä ole mitään pahaa ettei halua mitenkään vaarantaa masuvauvaa. Vaikka se nyt onkin jonkun mielestä tyhmää tai hysteeristä.
 

Yhteistyössä