Eva merkkinen ompelukone(eva green prismasta)

No mulla on 20 vuotta sitten käytettynä ostettu vanha Eva merkkinen kone kotona ja olen ollut tyytyväinen siihen, mutta se alkaa nyt vedellä viimeisiään ja saisin uuden, kun tietäisin minkä haluan ostaa=) tuo olisi helpolla saatavissä, kun prisma on lähellä. Siksi kyselen kokemuksia, jos jollain olisi tuo tai vastaava hankittuna!
 
vieras
kaikki tuntuu hokevan että osta kunnon kone. mutta kaikilla ei ole varaa ostaa 800-1500? konetta... jätin sitten kokonaan ostamatta vaikka marketista olisi saanut reilulla satasella peruskoneen.
 
Eva Sucks
Alkuperäinen kirjoittaja ompelija:
Osta kuule kunnon kones, ei noilla halppisleluilla mitään tee!!!! Mielenkiintos koko ompeluun vaan menöö, ku noitten kanssa takkuat!!!
Samaa voin sanoa. :( Ostin rahapulassa joskus käytetyn Eva-saumurin kun halvalla irtosi ja on jostain syvimmästä paikasta kyseinen kone! En voi suositella ainakaan Eva-saumuria.
 
tuutilulla harmailee
Miä ostin viime jouun alla citymarketista evan ompelukoneen. Kyllä sillä ompelee mutta kun vertaan äidin vanhaan evaan niin on jotenkin laiska ja hidas (mulla aina jumalaton vauhti päällä kun ompelen) :D
 
Minttu
Riippuu vähän siitäkin että kuinka paljon ompelet. Mulla on Eva merkkinen kone ollut 8 vuotta ja hyvin on toiminut. En ompele kuitenkaan kovin paljon lähinnä korjaan rikkoutuneita vaatteita ja ompelen kodin tekstiileitä.
 
Ihan käypäseltä vaikuttaa noin äkkivilkaisulla, metallirunko saa aina ++++

Mä ompelen työkseni ja mulla on 'kotikone' kakkoskoneena juuri napinläpien ja 3 pistesiksakin takia. Eva, eikä ihan kärkipäästä tosiaankaan. Menettelee.
 
ihna
Vuositolkulla Evalla ommelleena voin sanoa, että ihan hyvä kone se on. Tosin tuosta mallista en tiiä mitään. Mutta jos on metallirunko, kuten Aamuäree sanoi, niin se on tosi hyvä juttu. Muovikoneisiin ei kannata rahojaan hassata.. Tai se on ainakin oma kokemus.

Jos sä ompelet suhteellisen vähän, siis enimmäkseen korjauksia ja verhonkäänteitä, niin varmasti pärjäät tuolla. Tosin farkunlahkeiden tms. paksujen ompelusten kanssa kannattaa olla tosi varovainen, niitä nuo edullisemmat koneet eivät tahdo kestää. Uskon kuitenkin, että tuo haukkuu hintansa!! :)
 
ihna
Ompelemisen iloa toivottaa hän! :) Uuden koneen huumassa sitä päristelee vaikka mitä.. :) Mä ostin viime talvella itselleni uuden koneen, sen hyvinpalvelleen Evan tilalle, ja muutamaan viikkoon se kone ei hievahtanutkaan keittiönpöydältä.. Sitten rupes jo mieheltä meneen hermo, kun ei mahtunut syömään mun ompelusten keskellä.. :)
 
Mies ja ompekukone.
Minulla on vaimo, hän osaa käyttää ompelukonetta. 28 avioliittovuoden aikana sitä on käsittääkseni käytetty kaksi kertaa. Kysynkin, että mitä ihmettä te sillä koneella teette?
 
vierailija
Vielä kyselisin mielipiteitä Eva Charmingista? Olis mahdollisuus ostaa sellanen 20 eurolla-
Mulla on ollut kyseinen kone nyt ehkä seitsemän vuotta. :) Tosin vasta pari vuotta olen käyttänyt sitä enemmän. Mutta olen tykännyt! :)

En ole siis mikään kovin taitava ompelija vielä, siksi tuollainen helposti langoitettava ja muutenkin helppokäyttöinen kone on ollut oikein hyvä. :) Jonkun verran se täristää käytössä, mutta ei ole ainakaan mua haitannut.
 
vierailija
Mulla on ollut kyseinen kone nyt ehkä seitsemän vuotta. :) Tosin vasta pari vuotta olen käyttänyt sitä enemmän. Mutta olen tykännyt! :)

En ole siis mikään kovin taitava ompelija vielä, siksi tuollainen helposti langoitettava ja muutenkin helppokäyttöinen kone on ollut oikein hyvä. :) Jonkun verran se täristää käytössä, mutta ei ole ainakaan mua haitannut.
 

Yhteistyössä