Ex keksi näppärän keinon saada lapset viihtymään luonaan.

Ilmoitti hankkineensa kaksi kania lapsille omalle asunnollensa. :D Muuten kiva idea, mutta IKINÄ ei ole minkään sortin eläimiä hoitanut, eikä ole ottanut yhtään selvää kyseisten otusten tarpeista. Kertoi iloisena, että häkissä asuvat ja heinää syövät. Joo.. Lisäksi on lähdössä ainakin parin kuukauden mittaiselle työmatkalle muutaman viikon päästä, kukakohan niitä pupuja hoitaa sillä välin... Veikkaan, että puput löytyvät piakkoin täältä. Itse oli sitä mieltä, että ne voi sitten antaa pois. Ajattelee asian niin, että lasten on kiva leikkiä pupujen kanssa muutaman viikon, jonka jälkeen ne voi heivata johonkin. :headwall:
 
.......
Taitaa olla aika yleistä että hankitaan etälapselle joku lemmikki. Erään tutun ex-mies hankki koiranpennun lapsiaan varten. Loppujen lopuksi homma taisi mennä niin, että koira oli miehen vanhemmilla ja mies haki sen luokseen silloin kun lapsetkin olivat hänellä...
 
"jenni"
Niin.. mekin aikoinaan hankimme koiran lapsuudenkotiini tietämättä koirista juurikaan mitään. Siinä sitä sitten oppi ja joskus kantapään kautta hankimme tietoa. Ehkä se mies nyt vaan halusi kaneja ja lapset myös? Ettei nyt vaan olis hiukan katkeruutta ilmassa? Otitko huomioon, että mies voi vedättää sua ja sanoa että ei hajuakaan hoidosta ja kaneista ja mitä kaikkee mainitsit..?
 
Miksi olisin? Meillä on ihan hyvät välit lasten isän kanssa ja tiedän, että ihan hyvällä tämänkin jutun keksi. Käytännön tasolla hänellä vaan on moni juttu vähän hakusessa kun on vähän haihattelija-tyyppiä. En tosiaankaan ala asiasta avautumaan, omapahan on ratkaisunsa. Voi vaan olla yllätys hänelle, kuinka paljon tuollaisetkin otukset tarvitsee hoitamista.

Muoks. tämä siis vastaukseksi ihme miehelle.
 
Viimeksi muokattu:
Lunatic
Miksi olisin? Meillä on ihan hyvät välit lasten isän kanssa ja tiedän, että ihan hyvällä tämänkin jutun keksi. Käytännön tasolla hänellä vaan on moni juttu vähän hakusessa kun on vähän haihattelija-tyyppiä. En tosiaankaan ala asiasta avautumaan, omapahan on ratkaisunsa. Voi vaan olla yllätys hänelle, kuinka paljon tuollaisetkin otukset tarvitsee hoitamista.
Kuulostaa vähän mun exältä. Hepä päätti ottaa koiran ja kilpikonnia, vaikka eivät osanneet huolehtia aikasemmin edes kissasta vaan se heivattiin jonnekin.
 
"mami"
Jep, munki ex:ä oli yhden kesäloman aikana ostaa hurauttanut lapsille omat hamsterit, keskustelematta asiasta mun kans. No, lapset tietenki kinus niitä mukanaan kotiin ja minä onneton hellyin, koska olisinhan muuten ollut lasten silmissä se paska-äiti jos olisin kieltänyt niitä meille tuomasta. Niimpä meillä siivoiltiin seuraavat 2-vuotta hamsterin häkkejä, vaikka en olisi halunnutkaan :( Luulisi olevan aikuisella ihmisellä sen verran järkeä, et ymmärtäisi ottaa puheeks toisen vanhemman kanssa tällaiset hankinnat. Juuri siks se onki ex, järjenpuutteen ja vastuuttomuuden vuoksi!
 
Sä epäilet, että aikuinen ihminen ei osaa huolehtia parista kanista, mutta itse olet tehnyt lapsia saman ihmisen kanssa... WTF? :xmas:
Varmasti hän oppii kunhan harjoittelee aikansa. :) Ajoituksen kanssa vaan olisi vähän voinut miettiä, kun tosiaan on pian lähdössä pois Suomesta pitkähköksi ajaksi. Ihan oikeasti vaan hymyilyttää ajatella miehen reaktiota kun alkaa löytyä papanoita pitkin kämppää. :D
Lasten hoito on ollut aina mun vastuulla, isä kun on melkein alusta asti ollut paljon poissa. (Oma kv-yritys) Isän rooli on ollut aina enemmän se, että leikittää heitä. Ja siis tällainen jako oli alusta asti sovittu juttu, ei tarvitse etsiä katkeruutta tästä. :) Kivojahan puput on, pitää käydä itsekin niitä myöhemmin kurkkaamassa. :)
 
"vieras"
Varmasti hän oppii kunhan harjoittelee aikansa. :) Ajoituksen kanssa vaan olisi vähän voinut miettiä, kun tosiaan on pian lähdössä pois Suomesta pitkähköksi ajaksi. Ihan oikeasti vaan hymyilyttää ajatella miehen reaktiota kun alkaa löytyä papanoita pitkin kämppää. :D
Lasten hoito on ollut aina mun vastuulla, isä kun on melkein alusta asti ollut paljon poissa. (Oma kv-yritys) Isän rooli on ollut aina enemmän se, että leikittää heitä. Ja siis tällainen jako oli alusta asti sovittu juttu, ei tarvitse etsiä katkeruutta tästä. :) Kivojahan puput on, pitää käydä itsekin niitä myöhemmin kurkkaamassa. :)
Papanoita ei löydy pitkin kämppää jos miehesi pitää kania häkissä koko ajan. Ja olettaa varmasti että sinä otat sen hoitoon, ehkä jopa kokonaan teille.
 
[QUOTE="mami";26781485]Jep, munki ex:ä oli yhden kesäloman aikana ostaa hurauttanut lapsille omat hamsterit, keskustelematta asiasta mun kans. No, lapset tietenki kinus niitä mukanaan kotiin ja minä onneton hellyin, koska olisinhan muuten ollut lasten silmissä se paska-äiti jos olisin kieltänyt niitä meille tuomasta. Niimpä meillä siivoiltiin seuraavat 2-vuotta hamsterin häkkejä, vaikka en olisi halunnutkaan :( Luulisi olevan aikuisella ihmisellä sen verran järkeä, et ymmärtäisi ottaa puheeks toisen vanhemman kanssa tällaiset hankinnat. Juuri siks se onki ex, järjenpuutteen ja vastuuttomuuden vuoksi![/QUOTE]

Juu... Mä vähän veikkaan, että täällähän ne puput sitten asustaa kun tuo lähtee reissuun. Mä vaan todella toivon, että puput ovat leikattuja (kuulemma tyttö ja poika), muuten niitä pikku-palleroita on pian parikymmentä. :xmas:
 
Eläintenhoito nyt ei oo niin rakettitiedettä etteikö sitä oppis tyhmempikin. MUTTA, aika vastuutonta/typerää/idioottimaista ottaa elukka kun tietää lähtevänsä pitkälle työmatkalle. Mutta kaikki nyt ei ajattele nokkaansa pidemmälle. Valitettavasti. : /
 
[QUOTE="vieras";26781506]Papanoita ei löydy pitkin kämppää jos miehesi pitää kania häkissä koko ajan. Ja olettaa varmasti että sinä otat sen hoitoon, ehkä jopa kokonaan teille.[/QUOTE]

Nämä meidän reippaat ja omatoimiset 2v ja vajaa 4v lapsukaiset varmasti vapauttaa puput häkistään heti kun isänsä silmä välttää. Tulee varmasti kivaa ajanvietettä kaikille kun niitä kaneja ja papanoita kaivellaan esiin komeroista ja sängyn alta. :D
 
Eläintenhoito nyt ei oo niin rakettitiedettä etteikö sitä oppis tyhmempikin. MUTTA, aika vastuutonta/typerää/idioottimaista ottaa elukka kun tietää lähtevänsä pitkälle työmatkalle. Mutta kaikki nyt ei ajattele nokkaansa pidemmälle. Valitettavasti. : /
Tämä matka-asia nimenomaan saa mut huokaamaan, ei mulla ole mitään muuta tätä pupu-juttua vastaan. Ja lapset varmasti on mielissään. :) Täällä mun luona on kissavanhus, joka oli olemassa jo ennen kuin miehen kanssa tavattiinkaan, eli on elänyt siinä mielessä eläimen kanssa samassa taloudessa, mutta esim. hiekkojen siivoaminen oli hänelle aivan käsittämättömän oksettava juttu. Ei olisi pakottamallakaan siihen suostunut. Mitenhän tuo taipuu siivoamaan sitä kanin häkkiä...
 
Tämä matka-asia nimenomaan saa mut huokaamaan, ei mulla ole mitään muuta tätä pupu-juttua vastaan. Ja lapset varmasti on mielissään. :) Täällä mun luona on kissavanhus, joka oli olemassa jo ennen kuin miehen kanssa tavattiinkaan, eli on elänyt siinä mielessä eläimen kanssa samassa taloudessa, mutta esim. hiekkojen siivoaminen oli hänelle aivan käsittämättömän oksettava juttu. Ei olisi pakottamallakaan siihen suostunut. Mitenhän tuo taipuu siivoamaan sitä kanin häkkiä...
Se "kanin haju" on aika kaamea jos häkkiä ei siivoa tarpeeksi usein... Sinänsä kanit on kyllä kivoja ja suht helppohoitoisia, mullakin on sellainen ollut. :)
 
"mami"
Tämä matka-asia nimenomaan saa mut huokaamaan, ei mulla ole mitään muuta tätä pupu-juttua vastaan. Ja lapset varmasti on mielissään. :) Täällä mun luona on kissavanhus, joka oli olemassa jo ennen kuin miehen kanssa tavattiinkaan, eli on elänyt siinä mielessä eläimen kanssa samassa taloudessa, mutta esim. hiekkojen siivoaminen oli hänelle aivan käsittämättömän oksettava juttu. Ei olisi pakottamallakaan siihen suostunut. Mitenhän tuo taipuu siivoamaan sitä kanin häkkiä...






Tuo kuulostaa NIIN samanlaiselta ku mun ex. Huseeraa menemään ajattelematta nenäänsä pidemmälle ja sit olettaa, et joku muu tulee (yleensä minä), joka kantaa vastuun, asiasta kuin asiasta, huokaus... Sit pommittaa mua jutuilla tyyliin: Tältä lapselta nyt pitäis leikata hiukset, miks et oo huolehtinu tai tuolle pitää ostaa uudet housut..kai se isäki voi viedä poikansa parturiin tai ostaa ne housut, jos katsoo tarpeelliseksi, mut ei, kun iskän luona tehdään vaan kiva kiva juttuja ja äiti voi hoitaa kaikki ikävät velvollisuudet :D
 
[QUOTE="mami";26781661]Tuo kuulostaa NIIN samanlaiselta ku mun ex. Huseeraa menemään ajattelematta nenäänsä pidemmälle ja sit olettaa, et joku muu tulee (yleensä minä), joka kantaa vastuun, asiasta kuin asiasta, huokaus... Sit pommittaa mua jutuilla tyyliin: Tältä lapselta nyt pitäis leikata hiukset, miks et oo huolehtinu tai tuolle pitää ostaa uudet housut..kai se isäki voi viedä poikansa parturiin tai ostaa ne housut, jos katsoo tarpeelliseksi, mut ei, kun iskän luona tehdään vaan kiva kiva juttuja ja äiti voi hoitaa kaikki ikävät velvollisuudet :D[/QUOTE]

Aamen. Mä luulen, että lasten isä tahtoo nyt tällä(kin) hyvitellä lapsille sitä, kuinka paljon on poissa. Hän on vasta ihan viimeaikoina alkanut ottaa lapsia luokseen kun ei tarvitse enää vaippoja vaihdella. Sitä ennen tapaamiset tapahtui joko täällä kotona tai sitten jos jossain kävivät, lapset palautuivat kotiin heti jos vaipasta alkoi nousta haju.
Kiva, että mies keksii jotain muutakin tekemistä lasten kanssa yhdessä kuin mcDonaldsia ja piirrettyjen katsomista. Muksutkin viihtyvät paremmin. Kai se ainainen kiva-kivakin alkaa jossain vaiheessa väsyttää. Kun mies vaan "uskaltaisi" olla vähän tylsä isä edes joskus. :)
 
"vieras"
Meillä ei ole koskaan ollut kanin papanoita pitkin kämppää, vaikka kani saa olla paljon vapaana. Yksi vaihe oli, kun kani oli juuri tullut meille, että teki aina yhteen tiettyyn nurkkaan papanoita, ja ne oli siitä helppo puhdistaa :) Häkissä joutuu pitämään "lukkoa", ettei lapsi avaa sitä omin päin. Pahimmassa tapauksessa kani on ihan sairaan rasittava eläin joka meluaa yöllä, näykkii, kusee pitkin seiniä, lattioita ja verhoja (varsinkin murkkuikäisenä), papanoi ympäriinsä jne. tai sitten käy hyvä tuuri ja saa helpon tapauksen, kuten me saatiin :) Mut kanin pissa haisee kyllä ulko-ovelle asti, jos isäntää ei kiinnosta häkin (tai kanin vessan, jos kanilla sellainen on) siivous...

Toivottavasti kani saa olla mahdollisimman paljon vapaana ja sille pidetään seuraa tai hankitaan lajitoveri... Kani on laumaeläin ja tarvitsee paljon liikuntaa.
 
[QUOTE="vieras";26781957]

Toivottavasti kani saa olla mahdollisimman paljon vapaana ja sille pidetään seuraa tai hankitaan lajitoveri... Kani on laumaeläin ja tarvitsee paljon liikuntaa.[/QUOTE]

Kaksi niitä kaneja kai on hankittu iiiiiison häkin kera. Juttelin just tuttavan kanssa, jolta mies oli saanut innostuksen kanien hankintaan. Ilmeisesti ovat parivuotiaita, "second hand"- pupuja, jotka edellinen omistaja halusi luovuttaa eteenpäin. Toivottavasti ovat tottuneita lapsiin, etteivät saa halvausta silkasta kauhusta kun muksut innostuvat niitä hellimään ja sylittelemään. Pitää käydä myöhemmin moikkaamassa pupuja ja vähän vinkata tuosta liikunnantarpeesta. :)
 
"mami"
Aamen. Mä luulen, että lasten isä tahtoo nyt tällä(kin) hyvitellä lapsille sitä, kuinka paljon on poissa. Hän on vasta ihan viimeaikoina alkanut ottaa lapsia luokseen kun ei tarvitse enää vaippoja vaihdella. Sitä ennen tapaamiset tapahtui joko täällä kotona tai sitten jos jossain kävivät, lapset palautuivat kotiin heti jos vaipasta alkoi nousta haju.
Kiva, että mies keksii jotain muutakin tekemistä lasten kanssa yhdessä kuin mcDonaldsia ja piirrettyjen katsomista. Muksutkin viihtyvät paremmin. Kai se ainainen kiva-kivakin alkaa jossain vaiheessa väsyttää. Kun mies vaan "uskaltaisi" olla vähän tylsä isä edes joskus. :)



Niimpä, kumpa se elämä siellä isänki luona vois olla sitä normaalia arkea joskus edes. Meilläkin oli vaihe, kun isän luona olo oli pelkkää mäkkäriä, leffateatteria ja karkkipussia. Hirveät läjät ilmestyi kaikenmaailman kalliita kauko-ohjattavia autoja yms. En ymmärrä mitä hän tuolla haki, lapset olivat alle kouluikäisiä ja meillä oli viikko-viikko systeemi. Ehkä yritti olla lasten silmissä jotenki parempi vanhempi? Nyt meidän lapset on jo niin isoja, et toinen on murrosiässä. Hänellä oli viimekesänä vaihe, ettei halunnut mennä ollenkaan isän luo ja sekös otti ex:llä koville, kun nyt onkin jo pakko ottaa sen nuoren oma mielipide huomioon :). Ja korostan sitä, et koskaan en ole lasten kuullen pahaa sanaa sanonut ex:stä, käsi raamatulla voin tämän vannoa.
 

Yhteistyössä