Ex-vaimolla sama nimi

  • Viestiketjun aloittaja Vanhanaikainen
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 10:40 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 20:44 Liisu kirjoitti:
Kyllä teidän elämänne on vaikeaa jos pitää katkerana miettiä mikä sukunimi kumppanin ex:llä on ja onko hänellä siihen oikeus.
Ja toisessa ketjussa surkuttelet kun uusperheen äidit kirjoittaa niin rumasti lapsista. Onko sinulla muuta tekemistä kun heitellä noita ylenkatsovia kommenttejasi. Kenellekään asiat eivät ole mustavalkoisia joten pois turha tekopyhyys.

Ja sinulla kai ei sitten ole muuta tekemistä kuin lueskella hänen kommenttejaan??
Kyllä näissä kirjoituksissa hyvin usein puhutaan tosi ikävään sävyyn puolison lapsista. Ja ex-mumppanikin tuntuu olevan yhtenään uusien kumppaneiden "hampaissa", joten kai noita juttuja voi ihmetelläkin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 19:19 Cilla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 10:40 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 20:44 Liisu kirjoitti:
Kyllä teidän elämänne on vaikeaa jos pitää katkerana miettiä mikä sukunimi kumppanin ex:llä on ja onko hänellä siihen oikeus.
Ja toisessa ketjussa surkuttelet kun uusperheen äidit kirjoittaa niin rumasti lapsista. Onko sinulla muuta tekemistä kun heitellä noita ylenkatsovia kommenttejasi. Kenellekään asiat eivät ole mustavalkoisia joten pois turha tekopyhyys.

Ja sinulla kai ei sitten ole muuta tekemistä kuin lueskella hänen kommenttejaan??
Kyllä näissä kirjoituksissa hyvin usein puhutaan tosi ikävään sävyyn puolison lapsista. Ja ex-mumppanikin tuntuu olevan yhtenään uusien kumppaneiden "hampaissa", joten kai noita juttuja voi ihmetelläkin!
Ikävä kyllä kun palstaa usein seuraa, ei voi välttyä siltä, että tietyt samat nimimerkit kommentoivat useita eri ketjuja samantyylisin ylimielisin näpäytyksin. Se mihin sävyyn puhutaan, tai miltä se kuulostaa omiin korviin, riippuu ihan siitä, haluaako itse syventyä asiaan täydellisesti, miettiä asiaa joka kantilta vai vain nähdä sen kaiken ikävän tietystä näkökulmasta.
Kaikkeen on syynsä.
 
hohhoi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 20:47 Mix kirjoitti:
Ja nyxää potuttaa kun ex:llä on sama nimi, eikä sille mitään voi! :saint:
Ketäpä ei exien tahallinen v.ittuilu ja kieroilu nyppisi. Niin kuin niitä nyt kiinnostaisi, onko sama nimi lasten kanssa, mutta mihis muuhun sitä pyhimys hurskaudessaan vetoaisi. \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 19:19 Cilla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 10:40 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 20:44 Liisu kirjoitti:
Kyllä teidän elämänne on vaikeaa jos pitää katkerana miettiä mikä sukunimi kumppanin ex:llä on ja onko hänellä siihen oikeus.
Ja toisessa ketjussa surkuttelet kun uusperheen äidit kirjoittaa niin rumasti lapsista. Onko sinulla muuta tekemistä kun heitellä noita ylenkatsovia kommenttejasi. Kenellekään asiat eivät ole mustavalkoisia joten pois turha tekopyhyys.

Ja sinulla kai ei sitten ole muuta tekemistä kuin lueskella hänen kommenttejaan??
Kyllä näissä kirjoituksissa hyvin usein puhutaan tosi ikävään sävyyn puolison lapsista. Ja ex-mumppanikin tuntuu olevan yhtenään uusien kumppaneiden "hampaissa", joten kai noita juttuja voi ihmetelläkin!
Ja hyvin usein siihen, että kirjoitetaan negatiiviseen sävyyn lapsista tai varsinkin existä, on oikeasti syytä ja aihetta. On se kumma, kun kaikilla muilla on oikeus arvostella toisten tekemisiä, mutta uusperheiden äitien pitäisi pitää suunsa kiinni, vaikka miehen exän taholta tulisi millaista p.askaa tahansa.
 
No ei kai siinä mitään pahaa ole, jos ex-vaimo miehen nimen pitää. Kunhan ymmärtää muuten elää omaa elämäänsä, eikä keskity miehen ja nykyisen kumppanin kiusaamiseen. Meillä ainakin tämä ex yritti vielä pitkään teeskennellä olevansa nykyinenkin rouva, soitteli miehen työpaikan keskukseen, ja sai sieltä tietoja mieheni tekemisistä ja menemisistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 15:43 tuppuska kirjoitti:
Käykös hirmu useinkin sairaalassa tai tk:ssa? Meinaan, että onko ongelma ihan jokaviikkoinen, vai kerranko siihen on törmätty?

Mut eix oo hyvä, et tommonen juttu ahdistaa... Ei ainakaan oo siitä vaikeemmasta päästä toi elämä... :LOL: :LOL:
Naureskele partaas vaan \|O
Se nimiasia on kuitenkin vaan yks osa isoa kokonaisuutta joka siinä akassa ärsyttää!!!
Tarpeeksi usein tuli käytyä sairaalassa kun oltiin molemmat akat samaan aikaan raskaana ja molemmilla lapsia, jotka sairastaa jne.
Että jos se vaivas, niin voi voi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 14:37 hirmu kirjoitti:
Vois oikeesti ottaa nykyisen avokkinsa nimen kun niillä yhteinen lapsikin, argh....
Tuleeko tää sulle yllätyksenä, ei avokkinsa nimeä voi noin vaan ottaa se vaatii avioliiton... :LOL:

Kannattaisko vaikka hankkia oma elämä?
Ja jos on niin kamalaa asua pienellä paikkakunnalla samannimisenä, niin sähän voit ottaa ja muuttaa, vai? Vai meinaatko että se on ex jonka pitäis muuttaa nimi ja mielellään vielä asuinpaikkakin??

Ja oletettavasti sä oot naimisiin mennessä ja miehes nimen ottaessa tiennyt että samalla nimellä on jo toinen rouva, vai tuliko tämä yllätyksenä häiden jälkeen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 08:50 virpi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 14:37 hirmu kirjoitti:
Vois oikeesti ottaa nykyisen avokkinsa nimen kun niillä yhteinen lapsikin, argh....
Tuleeko tää sulle yllätyksenä, ei avokkinsa nimeä voi noin vaan ottaa se vaatii avioliiton... :LOL:

Kannattaisko vaikka hankkia oma elämä?
Ja jos on niin kamalaa asua pienellä paikkakunnalla samannimisenä, niin sähän voit ottaa ja muuttaa, vai? Vai meinaatko että se on ex jonka pitäis muuttaa nimi ja mielellään vielä asuinpaikkakin??

Ja oletettavasti sä oot naimisiin mennessä ja miehes nimen ottaessa tiennyt että samalla nimellä on jo toinen rouva, vai tuliko tämä yllätyksenä häiden jälkeen?
voin toki tehdä yhtä sun toista...
mitä jos hankkisit ihan itse oman elämän kun mun näyttää noinkin paljon sua risovan \|O
 
ex ja nyx
Minä otin tyttönimeni käyttöön kun erosin ensimmäisestä miehestäni. Ei tullut mieleenkään että olisin hänen nimensä pitänyt. Lapset ovat hänen nimellään ja se on heidän oikeus. Mielestäni minulla ei ollut ns. "oikeutta" eikä edes halua pitää miehen nimeä eron jälkeen.
En ymmärrä miks pitäis pitää exän nimi? Ehkä olen vanhanaikainen minäkin, mutta minun mielipiteeni on, että eron jälkeen naiset ottakoon tyttönimensä takaisin :\|
Nyt olen toista kertaa naimisissa ja miehen sukunimi on sekä minulla että yhteisillä lapsillamme ja hänen exänsä on ottanut tyttönimensä käyttöön, vaikka heidän esikoisensa onkin miehen "nimellä"...
 
Jihuu
Mulla on exän sukunimi ja pysyy kunnes menen joskus (?ehkä?) naimisiin tämän uuden onnen kanssa :heart: Miksi vaihtaisin.. Niin ja noihin kommentteihin meistä existä.. Kunpa se oliskin aina niin yksinkertaista.. Mulla olis kanssa hiukan sanottavaa tuosta nyksästä, mutta jospa kuitenkaan en alentuisi samalle tasolle kuin hän, vaikka joskus mieli tekisikin :kieh: :LOL: ;)
 
ex ja nyx
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 10:52 Jihuu kirjoitti:
Mulla on exän sukunimi ja pysyy kunnes menen joskus (?ehkä?) naimisiin tämän uuden onnen kanssa :heart: Miksi vaihtaisin.. Niin ja noihin kommentteihin meistä existä.. Kunpa se oliskin aina niin yksinkertaista.. Mulla olis kanssa hiukan sanottavaa tuosta nyksästä, mutta jospa kuitenkaan en alentuisi samalle tasolle kuin hän, vaikka joskus mieli tekisikin :kieh: :LOL: ;)
Täälläkö oot törmänny nyksän juttuihin/kommentteihin vaiko ihan naamatusten?
Meillä tuli miehen exän kanssa puhetta ja molemmat ollaan kirjoiteltu samoille palstoille
:whistle:
Tosin meillä on kyllä välit ihan kunnossa :)
 
Kyllähän siinä vaiheessa kun erotaan niin kun ottaa tyttönimensä takaisin niin samalla vaihtaa lastenkin nimet. Kyllähän sitä perheen pitää samalla nimellä olla. Oikein pisti naurattamaan tuo lasten oikeus isän nimeen, jos se tuppaakin siihen jäämään niin kyllä kannattaa vaihtaa äidin nimelle. Vai eikös nyksiä inhota että ne iljettävät lapset ovat miehen nimellä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 08:50 virpi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 14:37 hirmu kirjoitti:
Vois oikeesti ottaa nykyisen avokkinsa nimen kun niillä yhteinen lapsikin, argh....
Tuleeko tää sulle yllätyksenä, ei avokkinsa nimeä voi noin vaan ottaa se vaatii avioliiton... :LOL:

Kannattaisko vaikka hankkia oma elämä?
Ja jos on niin kamalaa asua pienellä paikkakunnalla samannimisenä, niin sähän voit ottaa ja muuttaa, vai? Vai meinaatko että se on ex jonka pitäis muuttaa nimi ja mielellään vielä asuinpaikkakin??

Ja oletettavasti sä oot naimisiin mennessä ja miehes nimen ottaessa tiennyt että samalla nimellä on jo toinen rouva, vai tuliko tämä yllätyksenä häiden jälkeen?
Me sitten muutetaankin
=)
Vähän keljuttaa lähteä omalta kotipaikkakunnalta, mutta muutetaan miehen työn perässä etelään kun ei täällä pohjoisissa riitä kaikille töitä :/
Nyt voinkin sitten hankkia tosiaan sen oman elämän, ei häiritse ukon exä enää yhtään ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 15:38 Vanhanaikainen kirjoitti:
Mitä mieltä olette siitä että miehenne ex-vaimolla on edelleen miehenne sukunimi vaikka erosta on jo vuosia aikaa? Tiedän ettei sitä voi kukaan muu muuttaa kuin ao henkilö mutta silti ei mieltäni lämmitä ajatus että hänellä on sama sukunimi kuin minulla vaikka vain minä olen mieheni vaimo.

Hohhoijaa vaan, jospa keskittyisit omaan elämääsi ja annat miehen eksän elää omaansa, minkä nimisenä tahansa. Nim. Miehensä nyksä...<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 18:33 mulla nimi ekax kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 17:03 Diana kirjoitti:
Miksi ihmeessä vaihtaisin sukunimeni, vaikka ex:llä uusi vaimo on? Sukunimi ei ole suojattu, joten mikään ei "pakota" minua siitä luopumaan. Suomessa on satoja muitakin naisia (ja miehiä), joilla on tämä sama sukunimi. Tottakai haluan, että minulla on sama nimi kuin lapsillani! Jos menen uusiin naimisiin, harkitsen haluanko uuden mieheni nimen vai pidänkö saman kuin alaikäisillä lapsillani on. Jos lapsilta kysytään, he eivät halua minun vaihtavan sukunimeä. Ja mieheni uudella kumppanillahan ei ole asiaan mitään sanomista. Toisaalta en haikaile ex-mieheni perään, joten hänellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että haluan nimeä kantaa.
Jos mieheni uusi kumppani kärsii siitä, että minäkin olen Rouva XXXX, niin VOI VOI!!!
samoin ajattelen.mutta tällä palstalla se on "nyksien" mielestä exvaimon sairasta käytöstä ja terroria :$ Tosin heidän mielestään exvaimo on lähinnä raiskannut mies polon ja saattautunut näin kierosti raskaaksi, synnyttänyt lähinnä hirviöitä lapsiksi ja kehtaa nyhtää näiden otusten nimissä mieheltä kauheaa elaria.Vaikka mies on saanut uuden OIKEAN perheen ja IHANIA lapsia ja FIKSUN vaimon, exvaimon kannattaisi kyllä hävetä ja miel. maksaa miehelle ja tämän perheelle elatusta, koska hehän ovat se oikea perhe...kyllä joskus v.i.t.u.t.t.a.a....moiset idioottimaiset jutut...

No eipä tämä sinun kommenttisi ollut sen fiksumpi kuin ap:kaan... :/ <br><br>
 
ex ja nyx
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 13:05 merenneitonen kirjoitti:
Sanokaa mulle ihan oikeesti että täällä palstailevat aikuiset ihmiset eikä uhmakkaat teinit. Niin on lapsellista ja naurettavaa juttua!!
Toisia vaan häiritsee jotkut asiat enemmän, toisia vähemmän. Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, olkoon se kuinka lapsellinen tahansa ;)
Enemmän mua ihmetyttää toi elatusmaksuasia kun tää nimenomainen :/
 
Itse otin tyttönimeni takaisin eron jälkeen, miltei pelkästään siitä syystä, kun olin aina inhonnut mieheni sukunimeä, ei olisi alunperikään pitänyt sitä ottaa, mutta kun "perinteisiin" kuului että nainen ottaa miehen nimen.. Lapset pitivät alkuperäisen sukunimen, eli isänsä, isän toivomuksesta ja lapset olivat sitä mieltä, että se on heillä ollut aina, eikä muu tuntuisi omalta, joten kaikki tyytyväisiä, vaikka mielellään olisin ollut kuitenkin lasten kanssa samalla sukunimellä, mutta nyt näin.

Miesystäväni exä taas piti miehen nimen, oli erotessa kysynyt, että saako pitää sen. Eikä se minua mitenkään häiritse.

Eli kukin tavallaan :)
 
Sonia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 12:24 hirmu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 08:50 virpi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 14:37 hirmu kirjoitti:
Vois oikeesti ottaa nykyisen avokkinsa nimen kun niillä yhteinen lapsikin, argh....
Tuleeko tää sulle yllätyksenä, ei avokkinsa nimeä voi noin vaan ottaa se vaatii avioliiton... :LOL:

Kannattaisko vaikka hankkia oma elämä?
Ja jos on niin kamalaa asua pienellä paikkakunnalla samannimisenä, niin sähän voit ottaa ja muuttaa, vai? Vai meinaatko että se on ex jonka pitäis muuttaa nimi ja mielellään vielä asuinpaikkakin??

Ja oletettavasti sä oot naimisiin mennessä ja miehes nimen ottaessa tiennyt että samalla nimellä on jo toinen rouva, vai tuliko tämä yllätyksenä häiden jälkeen?
Me sitten muutetaankin
=)
Vähän keljuttaa lähteä omalta kotipaikkakunnalta, mutta muutetaan miehen työn perässä etelään kun ei täällä pohjoisissa riitä kaikille töitä :/
Nyt voinkin sitten hankkia tosiaan sen oman elämän, ei häiritse ukon exä enää yhtään ;)
Ja samalla varmaan pääset miehen lapsistakin, kun välimatka kasvaa ja tapaamiset sen myötä harvenee? Onneksi olkoon, tuntuu sinusta varmaan lottovoitolta?! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 14:38 Sonia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 12:24 hirmu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 08:50 virpi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 14:37 hirmu kirjoitti:
Vois oikeesti ottaa nykyisen avokkinsa nimen kun niillä yhteinen lapsikin, argh....
Tuleeko tää sulle yllätyksenä, ei avokkinsa nimeä voi noin vaan ottaa se vaatii avioliiton... :LOL:

Kannattaisko vaikka hankkia oma elämä?
Ja jos on niin kamalaa asua pienellä paikkakunnalla samannimisenä, niin sähän voit ottaa ja muuttaa, vai? Vai meinaatko että se on ex jonka pitäis muuttaa nimi ja mielellään vielä asuinpaikkakin??

Ja oletettavasti sä oot naimisiin mennessä ja miehes nimen ottaessa tiennyt että samalla nimellä on jo toinen rouva, vai tuliko tämä yllätyksenä häiden jälkeen?
Me sitten muutetaankin
=)
Vähän keljuttaa lähteä omalta kotipaikkakunnalta, mutta muutetaan miehen työn perässä etelään kun ei täällä pohjoisissa riitä kaikille töitä :/
Nyt voinkin sitten hankkia tosiaan sen oman elämän, ei häiritse ukon exä enää yhtään ;)
Ja samalla varmaan pääset miehen lapsistakin, kun välimatka kasvaa ja tapaamiset sen myötä harvenee? Onneksi olkoon, tuntuu sinusta varmaan lottovoitolta?! B)
onse jollakin vaikeaa käsittää että se tosiaan o n lotto voitto kun pääsee eroon siitä hel..vetin ex.stä! kuka on puhunut lapsista mitään!! mutta voi todella olla pakko muuttaa todella kauas saadakseen rauhan on ikävää etä lapset kärsivät muttä tätä se niin v..ihana äiti voisi ajatella myös!!
 

Yhteistyössä