Expot-lääke

Moi!
Tietäiskö joku, että kuin kauan expot-paikallisvaleluliuksella menee, että se alkaa vaikuttamaan?

Löysin tiistaina koiraltamme täitä, ostimme sitten samana päivänä tätä kyseistä lääkettä ja laitoimme samantien ku kotiin päästiin. Nyt olen kuitenkin päivittäin löytäny koiran turkista edelleen niitä täitä ja erittäin elossa olevia. Toivon silloin ku hankimme sen lääkkeen, että se olisi alkanut heti vaikuttamaan ku ei ole kiva katsella koiraa, joka joutuu vähän väliä rapsuttelemaan itseään. Olen kyllä aina, ku näen täin, napannut sen pois, mutta eihän niitä saa tolla tavalla kokonaan pois.

Jos joku on käyttänyt koirallaan tätä lääkettä, niin voisko kertoa miten kauan meni että aine alkoi vaikuttamaan ja jouduitteko uusimaan sen kuurin monta kertaa ennenkuin ongelman oli pois?

Kiitos jo valmiiksi vastauksista!<br><br>
 
Se on reilu 25 kiloa.. eli kaks sellaista pientä pipettiä meni kerralla.. päätimme tossa poikakaverin kanssa, että ostamme uuden kuurin ens maanantaina ja laitamme tiistaina ku siinä ohjeessa oli, et uuden saa laittaa vasta 7 vrk:n jälkeen..harmittaa kun luulimme, että se auttais heti..
 
ei ole kokemusta kyseisestä lääkkeestä,mutta olen kuullut että koiratäit voivat olla hankaliakin hävittää. Kannattaisi varmaan tehostaa lääkkeen vaikutusta lisäksi täishamppoolla.
Itse pesisin koiran ennen uutta lääkekuuria täishamppoolla.
 
mitteli

Lisäys: Tuli mieleen että monessa paikassa suositellaan shampoohoitoa myös, mutta kannattaa selvittää missä vaiheessa sen voi tehdä ettei se heikennä Exspotin tehoa. Kaitpa ainakin se pari vuorokautta kannattaa odottaa. Uusintakäsittelyä suositellaan, koska jotkut valmisteet tappavatl vain elävät täit ja seuraava sukupolvi kuoriutuu noin 7 vuorokauden kuluttua. Exspotin teho kestää noin 4 viikkoa, joten voisi ajatella, että uusiminen on tarpeen vain, jos vielä näkyy eläviä täitä. Löysin vielä Vetcare Oy:n sivuilta seuraavan tekstinpätkän:

Muista, että täin puremat kutisevat vielä pitkään sen jälkeen, kun itse täit ovat jo kuolleet. Raapimisen jatkuminen ei välttämättä merkitse hoidon epäonnistumista. Koiran turkissa voi myös näkyä kuolleita täitä, joista ei ole sille enää mitään haittaa, muuta kuin kosmeettinen haitta. Katso käyttämäsi tuotteen pakkauksesta, milloin voit pestä koiran kuolleiden täiden irrottamiseksi, ilman että lääkkeen teho siitä kärsii.
 
Kiitos vastauksista.. Pakkauksessa ei puhuttu tosin paljon mitään vaikutusajoista eikä muista asioista, mutta vastauksenne selvensi monta asiaa.. ei auta ku jatkaa taistelua niitä täitä vastaan.. kyllä ne varmaan saadaan ajan mittaan tapettua.. :)
 

Yhteistyössä