Facebook.. kuvat

  • Viestiketjun aloittaja Wondering
  • Ensimmäinen viesti
Wondering
Mistä johtuu, että jos olet kaunis, sun kuvia ei oikeastaan noteerata mitenkään.. Ei kommentoida,tykätä,ei mitään, vaikka olet sen ulkoisen kauneuden lisäksi myös muuten "kaunis" ihminen eli mukava ja pidetty jne.? Kun sitten taas vähän enemmän "taviksien" profiilikuvat ja muut kuvat itsestä saa paljon tykkäyksiä..? Onko tää vaan mulla vai onko muilla samaa,että vaikka miten kivoja/kauniita/hauskoja kuvia lisäätte niin harva noteeraa..? E

Eipä tää nyt vaikuta mun elämään suuntaan tai toiseen,mutta tulipa vaan mieleen tällainen. Jotenkin ihmeelliseltä tuntuu.
 
määä
En tiiä. Mä en ole kaunis, ja vanha ja ränsistynytkin alan olla. Mutta silti ärsyttää kun näkee että kaverit tykkäävät kaikkien muiden profiilikuvista mutta mun kuvia hyvin harvoin kukaan noteeraa mitenkään. Kai mä olen sitten vain niin suohirviö.
Tosin ei ne tykkäile mun lastenkaan kuvista, joten välillä ihmetyttää. Onkohan lapsissa joku ikäraja jolloin ei ole pakko enää tykkäillä?
 
Mulla tälläinen tilanne..
Monet tykkää mun kuvista, mutta ei se yks..kenen haluisin.. :p Se kommentoi toisten naisten (useampia) kuvia ja tykkäilee niistä..kertaakaan ei mun kuvia noteeraa..ei edes kummilapsensa kuvasta tykkää, kun laitoin vähän "testinä" että pakkohan sen jostakin on tykätä. Ja tiedän hänen käyvän sivuilani koska nähdessämme juttelee jutuista mitä mulla ollut fb seinällä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28669648:
En tiiä. Mä en ole kaunis, ja vanha ja ränsistynytkin alan olla. Mutta silti ärsyttää kun näkee että kaverit tykkäävät kaikkien muiden profiilikuvista mutta mun kuvia hyvin harvoin kukaan noteeraa mitenkään. Kai mä olen sitten vain niin suohirviö.
Tosin ei ne tykkäile mun lastenkaan kuvista, joten välillä ihmetyttää. Onkohan lapsissa joku ikäraja jolloin ei ole pakko enää tykkäillä?
Onko Facebookissa pakko tykkäillä yhtään mistään?

Tästähän oli taannoin keskusteluakin, että eri ihmisillä on erilaiset tykkäystavat FB:ssä. Jollekin se "tykkääminen" on merkki, että on lukenut/katsonut kaverin postauksen/kuvan ihan riippumatta siitä, mitä mieltä postauksesta/kuvasta on. Jotkut taas "tykkäävät" vain silloin, kun ihan oikeasti pitävät postauksesta/kuvasta. Jotkut "tykkäävät" vain silloin, kun postaus/kuva on jotenkin poikkeuksellisen hieno. Ja sitten on niitä, jotka eivät "tykkäile" koskaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Huuhkajatar
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28669662:
Onko Facebookissa pakko tykkäillä yhtään mistään?

Tästähän oli taannoin keskusteluakin, että eri ihmisillä on erilaiset tykkäystavat FB:ssä. Jollekin se "tykkääminen" on merkki, että on lukenut/katsonut kaverin postauksen/kuvan ihan riippumatta siitä, mitä mieltä postauksesta/kuvasta on. Jotkut taas "tykkäävät" vain silloin, kun ihan oikeasti pitävät postauksesta/kuvasta. Jotkut "tykkäävät" vain silloin, kun postaus/kuva on jotenkin poikkeuksellisen hieno. Ja sitten on niitä, jotka eivät "tykkäile" koskaan.
Tästä on pakko tykätä. Minä taidan olla niitä jotka harvemmin "tykkää"
 
tuttu juttu
En ole facessa, mutta yhdessä toisessa paikassa jossa myös on profiilikuvia ym. kuvia. Samaan törmännyt. En nyt tarkoita että tarttee kauheasti kehua, mutta edes laittaa privana että kiva nähdä sinut tms. jos jonkun kanssa kauan kirjoitellut (ei ole deittipalsta).Mutta ei mitään. Muutaman kerran kyllä privassa kehuttu, mutta kun katsoo muiden proffia niin siellä ihan vieraskirjassakin kehutaan muita. Eikä se nyt ole vaan se oma kuva,, vaan laitan paljon erilaisia huumorikuvia ja muitakin valokuvia, niin ei mitään kommenttia. Sitten saatetaan ihmetellä kun oon ne poistanut, mutta ei siltikään sanota että laittaa takas tai ne oli kivoja tms. Kyllä joskus pahoitan mieleni, enkä edes laita enää juuri mitään.
 
tuttu juttu
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28669648:
En tiiä. Mä en ole kaunis, ja vanha ja ränsistynytkin alan olla. Mutta silti ärsyttää kun näkee että kaverit tykkäävät kaikkien muiden profiilikuvista mutta mun kuvia hyvin harvoin kukaan noteeraa mitenkään. Kai mä olen sitten vain niin suohirviö.
Tosin ei ne tykkäile mun lastenkaan kuvista, joten välillä ihmetyttää. Onkohan lapsissa joku ikäraja jolloin ei ole pakko enää tykkäillä?
Tykkäisin tästä jos olis tykkäysnappula mulla. ;)
 
liika on liikaa
mun yhdellä kaverilla on kuvia itsestään rintsikat ja farkkushortsit päällä sitten kuvia joissa seisoo selin nuo revityt farkkushortsit päällä joista näkyy sitten perse melkein kokonaan.Vaikka on kauniskroppainen ja muutenkin kaunis,mutta en oikein voi tykätä tuommoisista kuvista..
 
Keittiönoita
[QUOTE="Veera";28669703]Siksi koska kauniit ihmiset aiheuttavat kateutta ja rumat sääliä, yksinkertaista mutta totta![/QUOTE]
Tämäkin pitää varmasti - ainakin osittain - paikkansa. Toisaalta kauniit ihmiset yleensä ovat varsin tietoisia omasta kauneudestaan ja sen vuoksi ehkä ajatellaan, ettei heille tarvitse jatkuvasti kertoa sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mahza
"jepjep"
No, olen huomannut saman. Mulla on tytär, joka on oikeestikin kaunis.. Kaverini postasi seinälleni hänen kuviaan - tosi onnistuneita ammattikuvaajan otoksia. Ei tullut tykkäyksiä, ei. Luulen, että niitä kuvia pidetään jotenkin "patsasteluna" - vaikka en niitä itse sinne laittanutkaan. Mutta aivan samantekevää tuo tietenkin on :). Vastasin nyt vain tähän kysymykseen..
 
"vieras"
No en oo huomannut, olen kaunis ja mukava. Aina tulee tykkäyksiä ja kommentteja, laitan sitten oman kuvan tai jotain muuta. Laitan kyllä harvoin.

Sit mulla on yksi ei niin kaunis kaveri, jonka päivityksetkin on aina jotain negatiivista. Sille ei juuri kukaan koskaan kommentoi, itse joskus laitan tykkäyksen johonkin sen juttuun mutta vaikeeta se joskus tekee kun toinen on niiiiiiin negatiivinen.
 
määä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28669662:
Onko Facebookissa pakko tykkäillä yhtään mistään?

Tästähän oli taannoin keskusteluakin, että eri ihmisillä on erilaiset tykkäystavat FB:ssä. Jollekin se "tykkääminen" on merkki, että on lukenut/katsonut kaverin postauksen/kuvan ihan riippumatta siitä, mitä mieltä postauksesta/kuvasta on. Jotkut taas "tykkäävät" vain silloin, kun ihan oikeasti pitävät postauksesta/kuvasta. Jotkut "tykkäävät" vain silloin, kun postaus/kuva on jotenkin poikkeuksellisen hieno. Ja sitten on niitä, jotka eivät "tykkäile" koskaan.
Joo, minähän olin siinäkin keskustelussa tätä ihmettelemässä ettei mulle tykkäillä.
Selitänpä vielä:
Mun kaverit ja sukulaiset laittaa lastensa kuvia, ja oli se kuva kuinka arkinen tahansa, mutta kun siinä on se lapsi, niin tykkäyksiä satelee hullun lailla. Ja näen että kaverit tykkäilevät jatkuvasti kavereidensa kuvista.
Välillä mä ajattelen että nämä ovat sellaisia velvollisuustykkäämisiä, kun ei kehdata olla tykkäämättä. Siksi puhuin että on "pakko tykätä".

On turha puhua erilaisten ihmisten erilaisista tykkäämistavoista, koska mä näen että nämä samat ihmiset tykkäävät kaikkien muiden kuvista, tai ainakin kymmenien muiden kuvista, mutta mun ei koskaan.
Ja siis ei kukaan, jollain yksittäisellä ihmisellä ei ole merkitystä mulle vaikkei se reagoisi, koska tosiaan voi kyse olla juuri hänen tykkäystavoistaan, mutta kun järkiään kaikki!
Ainoa ero mikä mulla tulee mieleen on siis se, että mun lapseni eivät ole alle kouluikäisiä, joten onko siinä jokin ettei ne enää ole niin söpöjä, kuten taaperot ja koirat tai eskareiden kuvat, ettei ole enää tällaista pakkotykkäämistä.
Ja sitten se ero tietty, etten mä ole kaunotar.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";28669741]No en oo huomannut, olen kaunis ja mukava. Aina tulee tykkäyksiä ja kommentteja, laitan sitten oman kuvan tai jotain muuta. Laitan kyllä harvoin.

Sit mulla on yksi ei niin kaunis kaveri, jonka päivityksetkin on aina jotain negatiivista. Sille ei juuri kukaan koskaan kommentoi, itse joskus laitan tykkäyksen johonkin sen juttuun mutta vaikeeta se joskus tekee kun toinen on niiiiiiin negatiivinen.[/QUOTE]
Hyvä pointti :flower: Pitääkö "tykätä" negatiivisista jutuista? Tykkään, kun päätäsi särkee? Tykkään, kun lapsesi ovat ihan hirviöitä? Tykkään, kun leipomuksesi menivät pilalle? Tykkään, kun poltit auringossa naamasi?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28669771:
Joo, minähän olin siinäkin keskustelussa tätä ihmettelemässä ettei mulle tykkäillä.
Selitänpä vielä:
Mun kaverit ja sukulaiset laittaa lastensa kuvia, ja oli se kuva kuinka arkinen tahansa, mutta kun siinä on se lapsi, niin tykkäyksiä satelee hullun lailla. Ja näen että kaverit tykkäilevät jatkuvasti kavereidensa kuvista.
Välillä mä ajattelen että nämä ovat sellaisia velvollisuustykkäämisiä, kun ei kehdata olla tykkäämättä. Siksi puhuin että on "pakko tykätä".

On turha puhua erilaisten ihmisten erilaisista tykkäämistavoista, koska mä näen että nämä samat ihmiset tykkäävät kaikkien muiden kuvista, tai ainakin kymmenien muiden kuvista, mutta mun ei koskaan.
Ja siis ei kukaan, jollain yksittäisellä ihmisellä ei ole merkitystä mulle vaikkei se reagoisi, koska tosiaan voi kyse olla juuri hänen tykkäystavoistaan, mutta kun järkiään kaikki!
Ainoa ero mikä mulla tulee mieleen on siis se, että mun lapseni eivät ole alle kouluikäisiä, joten onko siinä jokin ettei ne enää ole niin söpöjä, kuten taaperot ja koirat tai eskareiden kuvat, ettei ole enää tällaista pakkotykkäämistä.
Ja sitten se ero tietty, etten mä ole kaunotar.
Miksi ihmeessä sulla on FB -kavereina ihmisiä, joita mitä ilmeisimmin ei kiinnosta olla sun FB-kavereitasi?
 
whispering_
[QUOTE="vieras";28669741]No en oo huomannut, olen kaunis ja mukava. Aina tulee tykkäyksiä ja kommentteja, laitan sitten oman kuvan tai jotain muuta. Laitan kyllä harvoin.

Sit mulla on yksi ei niin kaunis kaveri, jonka päivityksetkin on aina jotain negatiivista. Sille ei juuri kukaan koskaan kommentoi, itse joskus laitan tykkäyksen johonkin sen juttuun mutta vaikeeta se joskus tekee kun toinen on niiiiiiin negatiivinen.[/QUOTE]

Ulkonäköasioita nyt kommentoimatta tästä tuli mieleen, että enemmän kuin negatiiviset kommentit, minua ärsyttää siirappiset, mielistelevät ja aina-niin-muka-myönteiset, nuoleskelevat kommentit! :/
 
määä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28669780:
Miksi ihmeessä sulla on FB -kavereina ihmisiä, joita mitä ilmeisimmin ei kiinnosta olla sun FB-kavereitasi?
Mulla ei olisi silloin mitään sosiaalista elämää näiden keskustelupalstojen lisäksi, enkä tietäisi mitä vaikkapa sisaruksilleni kuuluu.
Enhän mä edes muistaisi missä he asuvat ilman facea, joskus onkin ollut vähän nolo paikka kun joku sisaruksen tuttava on kysellyt heidän kuulumisiaan enkä osaa sanoa mitään, tai edes paikkakuntaa.
Ja ainoa fb-kaverini sitten olisi varmaan tyttäreni. Enpä mä olisi liittynytkään koko lafkaan, jollen olisi mennyt katsomaan millainen paikka se on, että ehdin nähdä touhua ennen kuin lapseni alkavat vinkua sinne.
 
"vieras"
Ulkonäköasioita nyt kommentoimatta tästä tuli mieleen, että enemmän kuin negatiiviset kommentit, minua ärsyttää siirappiset, mielistelevät ja aina-niin-muka-myönteiset, nuoleskelevat kommentit! :/
Mua ärsyttää molemmat yhtä paljon. Itse julkaisen seinälläni harvoin mitään, ehkä siksi ihmiset jaksaa tykkäillä/kommentoida.

En siis julkaise 5 kertaa päivässä rataa "voi möhnä nyt sataa taas mössötimössötimöö... ", toisaalta en julkaise mitään "ihkua kun hanipöö toi mulle just suklaalevyn kaupasta on se niin ihku".
 
kimalleliima
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28669808:
Mulla ei olisi silloin mitään sosiaalista elämää näiden keskustelupalstojen lisäksi, enkä tietäisi mitä vaikkapa sisaruksilleni kuuluu.
Enhän mä edes muistaisi missä he asuvat ilman facea, joskus onkin ollut vähän nolo paikka kun joku sisaruksen tuttava on kysellyt heidän kuulumisiaan enkä osaa sanoa mitään, tai edes paikkakuntaa.
Ja ainoa fb-kaverini sitten olisi varmaan tyttäreni. Enpä mä olisi liittynytkään koko lafkaan, jollen olisi mennyt katsomaan millainen paikka se on, että ehdin nähdä touhua ennen kuin lapseni alkavat vinkua sinne.
Toisesta ketjusta pohdin jo samaa asiaa kuin mikä tästä nyt nousi mieleen.
Ne, jotka facessa keräävät tykkäyksiä ovat oikeassakin elämässä mukavia, positiivisia, sosiaalisia ja suosittua seuraa. Monet tykkääjistä tuntevat henkilön muutenkin ja tapaavat häntä kasvokkain. Sellaisen ihmisen päivitykset saavat lisäarvon todellisuuden kautta ja siksi niistä tylätään aina, olivat ne hauskoja tai eivät, kuvat hienoa tilannekomiikkaa tai ihan tavallinen aamupalapöytä. Osa tykkääjistä kun on ihan oikeasti istunut siinä pöydässä kahvilla ja se tuo sen lisäarvon ja halun tykätä.

Tykkääjät taas keräävät lisää tykkääjiä. Itse en esim. tuntemattomampien puolituttujen postauksia juuri lukenut, mutta jos juttu sai yli kymmenen tykkääjää heti, luin, koska se varmasti oli hauska tai kiinnostava juttu.

Ei face sinun sosiaalista elämääsi pelasta. Hanki harrastus tai mene kurssille, saat sieltä facekavereita ja kun sitten valittelet miten on lihakset kipeinä *vink* tai sormet liimattu yhteen kuumaliimalla sisustusprojektissa, jaat yhteisen kokemuksen, he tykkäävät ja muutkin kiinnostuvat kommentoimaan, että mitä kävi ja miksi, mitä teit ja kenen kanssa.

Face ei ole irrallaan tosielämän sosiaalisesta maailmasta vaan hyvinkin tiukasti siinä kiinni.
 
Sitä ihmettelen miksi jotkut naimisissa olevat äiti-ihmiset laittavat niitä duckface -kuvia, eli yläkulmasta ja tissejään esittäen?!? Sitten laittavat kuvaan kommentin tyyliin: "kelpaisiko? ;)" tai "wink wink".
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28669808:
Mulla ei olisi silloin mitään sosiaalista elämää näiden keskustelupalstojen lisäksi, enkä tietäisi mitä vaikkapa sisaruksilleni kuuluu.
Enhän mä edes muistaisi missä he asuvat ilman facea, joskus onkin ollut vähän nolo paikka kun joku sisaruksen tuttava on kysellyt heidän kuulumisiaan enkä osaa sanoa mitään, tai edes paikkakuntaa.
Ja ainoa fb-kaverini sitten olisi varmaan tyttäreni. Enpä mä olisi liittynytkään koko lafkaan, jollen olisi mennyt katsomaan millainen paikka se on, että ehdin nähdä touhua ennen kuin lapseni alkavat vinkua sinne.
Oukei. Jotenkin siitä aiemmasta ketjusta sain käsityksen, että sulla olisi FB:ssä sellaisia kavereita, jotka eivät koskaan kommentoi tai tykkää sinun päivityksistäsi. Ja jos kuitenkin on, niin mikäli itse haluat seurata heidän kuulumisiaan (vaikkei heitä kiinnostaisikaan sinun kuulumisesi), niin sitten on ehkä ihan järkevää pitää heidät FB-kavereinaan.
 
njp
Itse kuulun siihen ryhmään, joka facessa tykkää kuvista tai jutuista vain, jos niissä on oikeasti tykkäämistä. Kuva kaunis tai muuten hyvä otos, teksti hauska tai mielenkiintoisesti kirjoitettu. Kuten yllä todettiin, tykkäilen enemmän niiden ihmisten jutuista, joita tapaan tosielämässäkin, mutta esim. kaikkien vanhojen luokkakavereiden juttuja en useinkaan noteeraa. Olen miettinyt tällaisten henkilöiden poistamista kaverilistaltakin, mutta toisaalta on kiva tietää heistäkin edes jotain, niin vielä roikkuvat mukana. Hyvienkin tuttujen jutuista saatan tykätä silloin, kun liikutaan itselle tuttujen aiheiden piirissä.

Itse en lapsieni kuvia faceen edes laita, mutta ehkäpä esim. mieshenkilöt eivät viitsi "tykkäillä" kouluikäisten tyttöjen kuvista, ettei tule vääriä käsityksiä.
 

Yhteistyössä