FB käytös koskien raskautta/lapsia

MLL
Mitä kaikkea kerrotte facebook statuksissanne ja millaisia kuvia laitatte lapsistanne sinne?

Ite en ollut ajatellun varsinaisesti "ilmoittaa" facebookissa raskaudestani, vaikka oon joissain jutuissa saattanu siihen viitata, ei ole siis mikään salaisuuskaan. Raskausmahasta voisin laittaa kuvan sitten kun se on oikeasti iso ja jos siitä joku nätti kuva saadaan, en kuitenkaan kalsareissa ja rintsikoissa haluaisi esitellä itseni, varsinkaan jos tulisi kamalasti arpia ja sellua, tämäkin tuntuu olevan ihan yleistä. Tilapäivityksissä en kerro yleensäkkään mun suolen toiminnasta tai emättimen tilasta jne. yksityisistä asioista, miksi sen jotkuun alottaa raskausaikana?

En myöskään osaa kuvitella, että laittaisin ultrakuvia sinne tai kuvia jos vauvani sattuisi joutumaan esim. keskoskaappiin. En haluaisi itsestänikään kuvia julkiseen levitykseen joissa makaan letkuissa sairaalassa. Tällaiset kuvat voisin laittaa s-postilla läheisilleni, mutta fb:ssä kuitenkin on kaikkia puoli tuttujakin.

Mitäs muut ajattelee?
 
vieras
emmä laita sinne lapsistani mitään. enkä ikinä statukseen kirjota lapseen liittyvää. muutama kaveri on jotka ei muusta puhukaan siellä ku mitä pekka teki tänään ja mitä mammat eilen. tylsää musta vaikka itsekin äiti olen.
 
noh
Minun mielestäni fb on viisaan paikka, ei tyhmien (ne jotka levittelee kaiken tiedon itsestään). Kuvia en ikimaailmassa laita muista kuin itsestäni.

Kaverillani oli tosi hieno vauvamahakuva vastikään siellä. Siis ihan vaatteet päällä oli. Se oli kaunis kuva.

Siksi en laita kuvia, koska joskus kaverinkaverit näkee kuvakommentteja, ja silloin pääsee urkkimaan koko albumin kuvat. En halua, että kukaan sivullinen urkkii elämästäni.
Lisäksi, siellä on tietosuojavuotoriski olemassa.
 
En laita mitään infoa että oon pieniinpäin ja olen kieltänyt tuttuja kyselemästä mitään raskauteen liittyvää FB:ssä. Enkä halua kuvia sinne ipanoistani.
Onneksi myös äijäni kunnioittaa päätöstäni, eikä myöskään itse kommentoi mitään omilla sivuillaan ja poistaa kans mahdolliset kavereiden kyselyt aiheesta :)
 
profiili
Mulla ei raskaus eikä mun maha ole salaisuus. Lapsistakin ihan kuvia laitan. Mulla ei tosin ole kuin alle 100 kaveria. Lähes tuntemattomia en ole kavereiksi hyväksynyt just siks että haluan joskus kirjoittaa ja laittaa kuvia omasta elämästä.

Niin ja en ole aloittanut omasta elämästä kirjoittamista raskausaikana vaan jo silloin kun liityin.
 
profiili
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Siksi en laita kuvia, koska joskus kaverinkaverit näkee kuvakommentteja, ja silloin pääsee urkkimaan koko albumin kuvat. En halua, että kukaan sivullinen urkkii elämästäni.
Lisäksi, siellä on tietosuojavuotoriski olemassa.
Tuon voi laittaa niin ettei kuvia näe kuin kaverit. Silloin myös siellä oikeassa reunassa ei näy pikkukuvaa vaikka sitä olisi kommentoitu.
 
H
Raskaudesta en oo vielä yleisesti kertonu FB:ssä mitään. 19.rv menossa. Saatan jossain vaiheessa kirjottaa jotain tai sitten en. En muutenkaan jaksa raskaudestani jauhaa, kun enimmän aikaa en ees muista koko asiaa. Ei tulis mieleenkään mistään limatulpista tms. kirjottaa. Lapsista on jokunen kuva ja joskus saatan niiden toilailuista jotain kirjottaa. Kai sitä sitten vauvasta tulee joku kuva laitettua kun syntyy. Miestä kyllä kiellän ettei sairaalassa ota minusta yhtään kuvaa, kyllä varmaan oon sen verran "hehkeä" ilmestys siellä.
 
Ewi
Itte oon avoin= ainoot kaverit= face book kaverit.... totta toi kuiteskin= itte kuulu mitä nettiin pistänyt (kuvat)= ei saa enää takas......... siks esim lapsii pitäs suojella aikuisten face bookilta???? ....lapsista en hirveesti oo pistäny kuvii....enemmänki face bookissa keskityn itteeni...joskus kyl kommentoin jotain pikku pään toilailuja
 
Mä oon "jaotellut" kaverit useaan ryhmään: perhe, mammakaverit, koulu- ja työkaverit ym. Lisäksi mulla on ryhmä "ei kuvia" johon kuuluu fb-kaverit, joiden kanssa en oikeasti ole ollut vuosiin tekemisissä ja joita en enää kunnolla tunne. Täysin tuntemattomia en oo edes hyväksynyt kaveriksi. Ja välillä oon myös "siivonnut" kaverilistaa...

Kuvia sitten laittaessa määrittelen ketkä saa nähdä kuvat, lapsen kuvat näkyvät sellaisille jotka muutenkin lasta näkevät. Nakukuvia lapsesta en laita.

Raskausmahastani laitoin välillä kuvia, samoin ultrakuvat. Monien mielestä nää on kiinnostavia ja mä oon ainakin ajatellut niin, että jos ne eivät jotakuta kiinnosta, ei niitä tarvitse katella. Ite tykkään katella kuvia muiden mahoista ja ultrista kyllä.

Statukseen en kyllä kirjoittele koko ajan lapsesta, vaan enemmänkin omia fiiliksiä (suodatettuina :)) tai juttua omista puuhasteluista. Enkä vaihda statusta monta kertaa päivässä.
 

Yhteistyössä