Feministit ovat usein "miesmäisiä" naisia :)

Kyllä sen nyt vain pistää merkille. Mikään "naismaisuutta" korostava ei ole sallittua. Se on muka alistavaa naista kohtaan. Miestä ei saa jumaloiden rakastaa:) Ja kauniit naiselliset naiset ovat pannassa.

Kuljetaan lähes miesten vaatteissa, paasataan naisten tasa-arvosta ja oikeuksista mitään keinoja kaihtamatta. Miesten oikeudet eivät ole heille edes olemassa. Tasa-arvo tarkoittaa heille "naisten" ylivaltaa. (Naisiksihan heitä ei voi enää kutsua.) Maskuliiniset piirteet, lyhyt tukka, miesmäiset vaatteet, karski puhetapa... Suoraansanottuna he kuulostavat ja näyttävät miehiltä!
 
hehhee
Ennakkoluulot jyllää?
Mä oon feministi ja mulle se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että uskon molempien sukupuolien tasa-arvoon ja haluan edistää sen toteutumista.

Mua ei varmasti hyvällä tahdollakaan voi sanoa miesmäiseksi. Olen pieni, siro, sievän tyttömäinen ja nytkin istuskelen tässä tyköistuva mekko päällä. :D
 
neuvo
Kyllä sen nyt vain pistää merkille. Mikään "naismaisuutta" korostava ei ole sallittua. Se on muka alistavaa naista kohtaan. Miestä ei saa jumaloiden rakastaa:) Ja kauniit naiselliset naiset ovat pannassa.

Kuljetaan lähes miesten vaatteissa, paasataan naisten tasa-arvosta ja oikeuksista mitään keinoja kaihtamatta. Miesten oikeudet eivät ole heille edes olemassa. Tasa-arvo tarkoittaa heille "naisten" ylivaltaa. (Naisiksihan heitä ei voi enää kutsua.) Maskuliiniset piirteet, lyhyt tukka, miesmäiset vaatteet, karski puhetapa... Suoraansanottuna he kuulostavat ja näyttävät miehiltä!
:D
No mä olen feministi (ja niin on miehenikin), eikä mikään noista päde minuun.
Pitäisköhän sun ottaa vähän paremmin selvää siitä, mitä feminismi tarkoittaa, niin et kokisi sitä tuolla tavalla uhkana?
 
wut
Ennakkoluulot jyllää?
Mä oon feministi ja mulle se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että uskon molempien sukupuolien tasa-arvoon ja haluan edistää sen toteutumista.
Aina on poikkeuksia. Älä ota AP:n toteamusta itseesi.

Minulla on aivan samanlainen kuva feminististä kuin aloittajalla. Johtunee ehkä siitä etten henkilökohtaisesti tunne ketään kuka tunnustaa olevansa feministi ja saan mielikuvani vain mediasta. Ja mediassa pääsee uutiskynnyksen ylitse vain tekemällä/sanomalla jotain seksivau:ta.
 
"mes"
Kyllä sen nyt vain pistää merkille. Mikään "naismaisuutta" korostava ei ole sallittua. Se on muka alistavaa naista kohtaan. Miestä ei saa jumaloiden rakastaa:) Ja kauniit naiselliset naiset ovat pannassa.

Kuljetaan lähes miesten vaatteissa, paasataan naisten tasa-arvosta ja oikeuksista mitään keinoja kaihtamatta. Miesten oikeudet eivät ole heille edes olemassa. Tasa-arvo tarkoittaa heille "naisten" ylivaltaa. (Naisiksihan heitä ei voi enää kutsua.) Maskuliiniset piirteet, lyhyt tukka, miesmäiset vaatteet, karski puhetapa... Suoraansanottuna he kuulostavat ja näyttävät miehiltä!
Tämä on aivan totta, valtaosaltaan tai taipumuksena. Suomalainen nainen johtaa valitettavan usein abstraktista tasa-arvoteoriasta identiteettinsä, joka on hyvinkin kyseenalaista. Älyllistä köyhyyttä, lyhyesti.

Olen iloinen siitä, että jotkut naiset, ja vielä noin ihanan ranskalaisella nimimerkillä varustetut ;) ymmärtävät tämän. Olen itse kirjoittanut aiheesta paljonkin palstalla.
 
Ja mun mielestä feministi ei ole oikeaa tasa-arvoa kannattava nainen tai mies. Mun mielestä miehelle ja naiselle pitäisi suurinpiirtein olla samat oikeudet. Ja en pidä todellakaan itseäni feministinä! Ja mun mielestä tasa-arvo ei voi toteutua täydellisesti. Pitää ja saa olla miesten omia juttuja ja naisten omia juttuja.
 
"mies"
Pitäisköhän sun ottaa vähän paremmin selvää siitä, mitä feminismi tarkoittaa, niin et kokisi sitä tuolla tavalla uhkana?
Itse asiassa väittäisin, että pääosa feminismiin myönteisesti suhtautuvista maallikkonaisista ei tiedä, mitä feminismi on/mistä siinä on kyse. Vihje: siinä EI ole kyse naisten miesmäisyyden oikeudesta tai oikeuttamisesta.

Siinä, mistä feminismissä on kyse, auttaa esim. seuraavien feministien lukeminen: Scott, Irigaray, Cixous.
 
"vieras"
Ja mun mielestä feministi ei ole oikeaa tasa-arvoa kannattava nainen tai mies. Mun mielestä miehelle ja naiselle pitäisi suurinpiirtein olla samat oikeudet. Ja en pidä todellakaan itseäni feministinä! Ja mun mielestä tasa-arvo ei voi toteutua täydellisesti. Pitää ja saa olla miesten omia juttuja ja naisten omia juttuja.
Jos kannatat tasa-arvoa, niin kyllä sinä silloin olet feministi :)
 
hehhee
Ja mun mielestä feministi ei ole oikeaa tasa-arvoa kannattava nainen tai mies. Mun mielestä miehelle ja naiselle pitäisi suurinpiirtein olla samat oikeudet. Ja en pidä todellakaan itseäni feministinä! Ja mun mielestä tasa-arvo ei voi toteutua täydellisesti. Pitää ja saa olla miesten omia juttuja ja naisten omia juttuja.
Munkin mielestä naisilla ja miehillä pitää olla (tismalleen) samat oikeudet. Mutta se ei musta tarkoita, etteikö naiset ja miehet silti kiinnostuisi eri asiasta saatika etteivätkö saisi näin tehdä. Samat oikeudet ja tasa-arvoinen asema eivät tarkoita samanlaisuutta tai sitä, että erilaisuus olisi kielletty.

Feminismiä on monenlaista ja montaa tyylisuuntaa. Ei ole ihme, että aihe herättää paljon väärinymmärryksiä. Täältä voi varovaisesti aloittaa aiheeseen tutustumisen:

Feminismi – Wikipedia

Kannattaa toki muistaa, että wikipediaa voi päivittää kuka vaan ja ihan sokeasti ei kannata kaikkeen uskoa. Mutta toi ensimmäinen lause määrittelee jo feminismin.
 
Jaa, mä pukeudun kyllä myös naisellisesti, käytän korkokenkiä, ostan kalliita koristeellisia rintaliivejä, meikkaan ja sheivaankin vielä, eli ei ole tullut käytyä ulkoiluttamassa tuheroa lutkamarsseilla tai poltettua rumia rintaliivejä.

Muutkin tuntemani feministit on ihan tavallisia ja keskenään erilaisia ihmisiä, paitsi miesten keskuudessa ehkä feministiksi itseään kutsuvat ovat yleensä vihervasemmistolaisia.

Feministin stereotypia on toki tuo kuvailemasi, sehän on todella fiksua perustaa mielipiteensä stereotypiaan, julistaa sitä nettipalstalla ja vielä myöntää, ettei edes tiedä asiasta mitään. ;)
 
.......
Olen lyhyt hiuksinen vasemmisto feministi. Ja ylpeä siitä. Mieheni pitää vahvoista naisista, joilla on pokkaa kertoa mielipiteensä ja joka ei alistu mihinkään "tytöttelyyn" olkoot muut mitä vaan, itse olen tyytyväinen itseeni ja mieheni rakastaa ja arvostaa minua juurikin tälläisena. Muut toki saa olla millaisia itse haluavat, miesmäinen en ole, hyvin naiselliseti pukeudun niin halutessani ja meikkaankin . Että suosittelisin "petitelle" hieman tutustumista ihmisiin, asioihin ja elämään yleensä ennen provoisoivia avautumisia:)
 
Onko se nyt mikään ihme, että stereotyyppinen "meuhkaava telaketjufemakko" on suhteellisen yleinen käsitys feminististä, kun feminismi nyt sattuu olemaan yksi sellaisia puheenaiheita, joista ei hirveästi kaikkien satunnaisten hyvänpäiväntuttujen kanssa jauheta. Minun tuttavapiiristäni suurin osa on feministejä, eikä taida yksikään oikein sopia tuohon stereotypiaan, mutta jos en yhtään feministiä tuntisi, niin mistä ihmeestä minä voisin tietää onko tuo kaupungilla korkkareissa vastaan kävelevä nätti nainen feministi vai ei? Ainoastaan ne radikaaleimmat, mediassa ja kaduilla huutelevat yksilöt näkyvät, mutta ei heistäkään läheskään kaikki ole yhtään miesmäisiä. Ja miesmäinen voi olla ihan ilman feminismiäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: fifiia
Yksikään tuntemistani feministeistä ei vastaa ap:n kuvausta. Itsekin olen varsin naisellinen ja iloinen ja ylpeä naiseudestani, rakastan miehiä, rakastamaani miestä jumaloin ja olen monessa suhteessa hyvinkin perinaisellinen, leivon ja sisustan mielelläni :) Feministinen ajattelutapani näkyy mm. politiikassani ja kasvatuksessani ja siinä on kyse sukupuolten välisestä samanarvoisuudesta ja aidosti mahdollisimman samanlaisten mahdollisuuksien ajamisesta. Olen mm. vahvasti sitä mieltä, että vain miehiä koskeva asevelvollisuus syrjii vakavasti puolta väestöstä ja että vanhemmuuden kustannukset tulisi jakaa kaikkien alojen työnantajien kesken.
 

Yhteistyössä