Flunssa ennen synnytystä

Kuinka monella on ollut flunssa ennen synnytyksen käynnistymistä? Lääkärin mukaan flunssa voi jopa käynnistää synnytyksen. Kahdesta aikasemmasta lapsesta en muista että olisin sairastellut ennen H-hetkeä, mutta nyt on flunssa päällä ja pianhan meidän vauva voisi jo syntyä, olen 36. viikolla.
Mites muilla?
 
mulla oli viikko ennen synnytystä ihan hirveä vatsatauti ja samalla hakkaava yskä. Yskää oli ainakin kuukauden ja kyljet oli tajuttoman kipeänä. H-hetkellä kätilö antoi luvan työntää, en ehtinyt kun sain yskänpuuskan. Niinpä yskin lapsen maailmaan. Mulla ei siis ollut työntövaihetta vaan tällä kertaa yskän voimalla =) . Ei siitä flunssasta sulle muuta haittaa tuskin ole, kuin että väsynyt sitten h-hetkellä, jos flunssaisena synnytät. Siispä pikaista paranemista!!
 
Joo, mäkin tulin nyt sitten kipeäksi juuri ennen la:ta ja joulua! :eek: esikoinen on kuumeessa ja kauhea yskä...onneksi itellä ei ole vielä kuume noussut, mutta tämän hetkinen olotila ja yskä povaa kivaa flunssaa...

vähän tosiaan jännittää, että mites se synnytys onnistuu jos lähtö tulee kun on vielä kipeenä?
 
Minä synnytin reilu viikko sitten kauheessa flunssassa. Kuumetta oli kolme päivää 39 ja hirvee yskä. Tämä oli eka kerta lapsuuden jälkeen, kun oli kuumetta. Vauva syntyi 36+5. Kyllä siinä kurkkukipu unohtui ainakin ponnistuksen ajaksi :whistle:
Mikä lie flunssan osuus asiaan, mutta näin mulla.
 

Yhteistyössä