Flunssavinkkejä - kolmas kolmannes

Heips,

kiitollinen avuista.
Karsea kesäflunssa iski - ensi ma kurkkukipu , sitten ti duhaa , ihan pikkulämpö n 37,2 , keskiviikon kävin töissä - eilen ilalla eli ke iski sitten yskä . Viime yö rykiessä keuhkot ja masu aivan kipeenä ... ja korvat menee tukkoon. Ei taida olla kuumetta.
Vauva tuntuu liikkuvan , ja vaikka huolestuttaa kovasti - niin tää varmaan on kesäflunssaa.
Taidan jäädä lepäämään, en mee töihin sen verran kurja olo.
Työterveysterkkarin neuvoi normaali höyryhemgitykset, Panadolit .
Ja yskänpastiulleja, eucalyptusta, juomista , villahuivia kaulaan ...
Mitä muuta sallittuja keinoja olisi tiedossa ?
Onko liman irrotukseen tai yskään mitään ?
Mulla taustasairautena on vielä astmakin , mutta raskusajan olen pärjännyt ilman lääkkeitä, inhalaattoreita , samoin oon pärjännyt ilman allergialääkkeitä.

miljoonia kiitoksia neuvoista ...

t papu ja viola auroora RV 28
 
Moi,

Mä kärsin raskausviikot 34-35 todella kovasta yskästä, välillä tuntui että meinasin ihan tukehtua. Kävin lääkärissäkin mutta koska ei ollut tulehdusarvot tarpeeksi korkealla (eli ei esim. keuhkoputken- tai poskiontelotulehdusta) niin ei määrännyt mitään lääkekuuria. Vain sairaslomaa eli lepoa ja kolmesti päivässä lämmintä maitoa hunajalla + höyryhengitystä. Neuvolantäti ihmetteli tuota lämmintä maitoa kun sitä ei kuulemma suositella lapsillekaan kun kuulemma lisäisi limaa. No tuota höyryhengitystä en kokeillut mutta mahdollisimman usein koitin juoda jotain lämmintä hunajalla höystettynä eli siinä meni niin maitoa, mehua kuin teetäkin. En kyllä osaa sanoa oliko mistään niistä oikeasti apua sillä 2 viikkoa siinä sairastellessa kuitenkin meni.

Virtsu rv37
 

Yhteistyössä