fluoritabletit

Sehän riippuu ihan siitä missä asuu ja kuinka paljon paikkakunnan vedessä on fluoria. Hammaslääkärit ovat tietoisia paikkakuntansa veden fluoripitoisuudesta ja siksi kannattaa kysyä sieltä =) . Itse asun helsingissä ja meille h-lääkäri ei suositellut fluoritabletteja hammastahnan lisäksi tuolle 2v kuopukselle, mutta isoveli 8v syö yhden tabletin päivässä.
 
Puutiikeri
Meille lääkäri neuvoi annettavaksi siinä vaiheessa, kun ensimmäiset hampaat alkaa ilmestymään. Silloin D-vitamiini tabletit vaihdettiin fluoria sisältäviin eli noin puolivuotiaana.
 
Jäärä
En anna lainkaan, hammashoitolassa sanoivat, että hammastahnan käyttö riittää. Kannattaa kysyä asiaa omasta hammashoitolasta palstan sijaan, koska fluorin tarve riippuu aivan paikkakunnan veden fluoripitoisuudesta ja yliannostus ei ole hyväksi.
Viime kesänä eräällä paikkakunnalla suositeltiin odottavien äitien ja pienten lasten käyttävän pullovettä liian vesijohtoveden liian suuren fluoripitoisuuden vuoksi.
 
anne-68
Mä aloin käyttää vähäfluorista hammastahnaa n1v tienoilla,sitä ennen pesin pelkällä vedellä.nyt 1v3kk käytiin hammashoitajalla ja hänkin sanoi että hammastahnaa laitetaan,ei tarvitse fluoritabletteja.
 
Majava85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 23:13 anne-68 kirjoitti:
käytiin hammashoitajalla ja hänkin sanoi että hammastahnaa laitetaan,ei tarvitse fluoritabletteja.
Sama täällä. Mä odotin fluoritabletteja, mutta ei. Lasten hammastahnaa 5 v. asti ja kävimme toissa viikolla hammashoitajalla. Neidillä kuulemma jo kaikki poskihampaat näkyvissä jne. Mutta miten tuommoisen 1 v 1 kk saa sylkemään sen harjauksen jälkeen, kun ei oo hyvä nielasta hammastahnaa? Oon yrittänyt näyttää sylkemistä, mutta ei mee jakeluun. Neiti innostuu kyllä kun mä purskutan, mutta siihen se sitten jääkin. :/
 

Yhteistyössä