fun light

MArika80
itse olen noita juomia antanut joskus tosin hyvin paljon normaalia enemmän lantrattuina. itse juomme niitä miehemme kanssa. mitä nuo makeutusaineet aiheuttavat pienelle?
 
Euroopan elintarvikealan tiedekomitea SCF (Scientific Committee for Food) on arvioinut aspartaamin turvallisuuden vuosina 1984, 1987, 1988 ja 2002. Aspartaamin hyväksyttävä päivittäin saanti (ADI) on 40 mg/painokilo. ADI-arvon perusteella laskien ja olettaen, että juomaan on käytetty suurin sallittu määrä aspartaamia, saa 60-kiloinen henkilö turvallisesti käyttää joka päivä aspartaamilla makeutettua juomaa neljä litraa.

Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA julkisti 5.5.2006 aspartaamin karsinogeenisuutta koskevan arvionsa. Tässä arvioitiin vuoden 2005 heinäkuussa italialaisen Ramazzini Instituutin julkaisemaa pitkäaikaista tutkimusta aspartaamin syöpää aiheuttavasta vaikutuksesta.

 
itse en anna keinomakeita lapselle ollenkaan.sen mitä mehua saa niin saa laimennettua tuoremehua tai muuta mehua.eli ehtaa tavaraa.
sama pätee jogurtteihin joissa on keinomakeeta.eikä ne edes maistu hyvälle.
 
me juodaan ite vetttä jossa häivähdys fun lightia, eli sikalaihaa, ja kun opeteltiin nokkamukia, laiton tätä lirumehua tytölle et suostuis juomaan, nyt olen vaihtanut mehun veteen kun muunkin kuin maidon juominen sujuu. tosin maitoa ei vieläkään suostu juomaan kuin tuttipullosta.
 

Yhteistyössä