G:äitiyspakkauksen vaatteista, vihastuttaako muita

Äitiyspakkauksessa on kuitenkin myös muita vauvan tarvikkeita.. makuupussi, peitto, harja, kynsisakset ym ym ..(eipähän tarvitse lähteä niitä kaikkia erikseen kaupasta keräilemään)... vaikka vaatteet nyt onkin joskus kummallisissa kuoseissa... -04 pakkaus oli esim huomattavasti "nätimpi" kuin -02 pakkaus...

esim toppapuvussa voisi mielestäni käyttää vähän neutraalimpeja sävyjä (jotka sopisivat pojille ja tytöille)... samalla hinnalla varmaan saisi esim yksivärisiä kankaita kuin niitä ruudullisen kukertavia... olen kuitenkin käyttänyt näitä vaatteita ovathan ne pehmoisia ja kivoja kotivaatteita..etenkin potkarit....
Toppapuku oli kuitenkin meidän lokakuussa syntyneelle pojalle aivan liian iso ekan talven joten oli ostettava kuitenkin pikku-toppapuku ja nyt kun se on sopiva lapsi möyrii hangessa eikä puku kestä vettä eikä muutakaan konttailemista hiekkalaatikolla... loistava päiväunipuku se kyllä on...
jos lisää lapsia saadaan niin seuraavan otan kyllä rahana koska kaikki tarvittava on jo kerääntynyt nurkkiin tämän ekan lapsen myötä....
 
Otin molemmille lapsille äitiyspakkauksen -03 ja -05, mutta tosiaan, monia vaatteita jäi tästä uudesta kokonaan käyttämättä...ei sen takia, että ois rumia vaan sen takia, että vaatetta on kertynyt enemmän ja lainassa meillä onkin jo kaikki, pitkä on pieneksi jäänyt - lainassa siksi, että meille toivotaan vielä lisää pienokaisia...

Sitten, kun en vaatteita enää tarvi niin oon aatellu kyllä kans joko myydä tai antaa pois kattoo sitten tilanteen mukaan.

Aika hurjaa...en oo aikaisemmin kuullu, että joku myy kokonaisia käyttämättömiä äippäpakkauksia...Wow :eek: !

Mutta toisaalta mikäs siinä, jos on tiukkaa ja sillä saa tienattua jotain...ja vaatetta tosiaan on sitten tarpeeksi...mutta kyllähän se niinkin on että useille kaupunkilaisille tuo lapsen hienosti pukeutuminen on iso juttu näin maalla asuvaan verrattuna. (Tämä ei nyt ollu mikään yleistys...tai no oli... =) )

Taisinpa höpötellä asian vierestä...
 
:attn: Moni, esim. minä, myyn äitiyspakkauksen vaatteita kirppiksellä SIKSI ettei ne enää mahdu!!!! Ja luulenpa että niin tekee lähes kaikki!! Itse myin sellaiset vaatteet heti, mistä en tykännyt. Tokihan siellä on joskus semmosia mistä ei tykkää. Itselläni on 3 lasta ja aina oon pakkauksen ottanut, vaikken tarvikkaan.. Mutta olen myös huomannut että ei ne paketit ole välttämättä puolueettomia. Viimeksi 04 pak. oli lila toppa puku, jossa röyhelöitä ja pepita ruutua ja kirjailtuja perhosia kukka meressä. Aivan ihana, mutta sain pojan... Ja siinä pakkauksessa oli myös violetit todella tyttömäiset bodyt ja potkarit.. Joten jos joku ei tykkää jostain äp vaatteesta, sallitaan se heille!! Ja annetaan heidän myydä se. PISTE. :p
 
Minä myin käyttämättömiä äp-vaatteita ihan sen takia, että aluksi ne olivat liian isoja (vauva oli pieni syntyessään ja kasvoi hitaasti) ja kun ne olisivat sopineet noin vuoden iän tuntumassa, niin ei silloin mitkään bodyt ja täyspotkarit olleet käytännöllisiä/kivoja käyttää. Kuosien puolesta olisin käyttänyt, vaikken niistä erityisemmin piitannut, mutta kun koot olivat niin huonot meille, että ei voinut mitään.
 
Lempitossu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 08:46 SmileX kirjoitti:
äitiyspakkauksen voi ottaa vaikkei kaikkea siitä koskaan käyttäisikään. Ja minusta siinä ei ole mitään väärää jos myy tarpeettomia :attn:

Mä otin toisellekin pojalleni pakkauksen mikä osoittautui ihan turhaksi ratkaisuksi jälkikäteen.
Niiiin paljon jäi käyttämättä, ensisijaisesti tuli kuitenkin käytettyä itseosatamia ja lahjaksisaatuja, mitä kertyi isot kasat.
Olipa esikoiseltakin säästössä ihania vaatteita vielä.
Palstalla yksi äiti joka taas ei pakkausta ottanut, nimenomaan etsi tiettyjä vaatteita. Toki minä myin pientä summaa vastaan ne =)
Miksi en olisi myynyt? Jos en olisi ottanut kelalta pakkausta, olisin saanut sieltäkin vastaavasti rahaa.
Minä ajattelen samalla tavalla kuin sinä ;)
 
Kai ne vaatteet saa myydä pois kun ne on jääneet pieneksi? Ja rumuus asiaan. Itse en pitänyt tämän vuoden ä-pakkauksen toppapuvun väristä (yhdistelmä turkoosi+ruskea ei iske) ja sain vaihdettua sen toisen äidin kanssa joka oli saanut viime vuoden pakkauksen. Meillä on kyllä kaikki äitiyspakkauksen vaatteet ollut käytössä vaikka on paljon muitakin, kun pyykkiä tulee paljon, koska poika pulauttelee todella reilusti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2005 klo 15:20 Mama kirjoitti:
Otin molemmille lapsille äitiyspakkauksen -03 ja -05, mutta tosiaan, monia vaatteita jäi tästä uudesta kokonaan käyttämättä...ei sen takia, että ois rumia vaan sen takia, että vaatetta on kertynyt enemmän ja lainassa meillä onkin jo kaikki, pitkä on pieneksi jäänyt - lainassa siksi, että meille toivotaan vielä lisää pienokaisia...

Sitten, kun en vaatteita enää tarvi niin oon aatellu kyllä kans joko myydä tai antaa pois kattoo sitten tilanteen mukaan.

Aika hurjaa...en oo aikaisemmin kuullu, että joku myy kokonaisia käyttämättömiä äippäpakkauksia...Wow :eek: !

Mutta toisaalta mikäs siinä, jos on tiukkaa ja sillä saa tienattua jotain...ja vaatetta tosiaan on sitten tarpeeksi...mutta kyllähän se niinkin on että useille kaupunkilaisille tuo lapsen hienosti pukeutuminen on iso juttu näin maalla asuvaan verrattuna. (Tämä ei nyt ollu mikään yleistys...tai no oli... =) )

Taisinpa höpötellä asian vierestä...
Kyllä niitä vain on, jotka myy. Minusta se oli vähän kummallista. Minä kun itse olen sitä mieltä et minun tyttö ainakin on ihan yhtä suloinen äitiyspakkauksenkin vaatteissa :heart:
 
En minäkään ole törmännyt keneenkään avaamattoman pakkauksen myyjään, mutta aina aika ajoin silmään pistää joku, joka haluaa vaihtaa avaamattoman pakkauksen toiseen avaamattomaan pakkaukseen, jos esim edellisen vuoden kuoseista sattuu tykkäämään enemmän kuin omastaan.
 
Vieraskynä
Jos vie esim. osan vaatteista kirpparille, niin on ihan luonnollista, et ottaa niistä pienen summan, ilmaiseksi voi antaa vain tutuille, kirparilla ne vain nappaisi joku jobbari, joka kuitenkin myisi ne eteenpäin. Kaikilla ei ole vauvatuttuja.
Toki ne voi lahjoittaakin, mutta ainakin jos on tiukkaa, niin miksi ei osaa voi muuttaa rahaksi, jolla ostaa sopivia vääränkokoisten tilalle. Kokonaisen äitiyspakkauksen myynti on hieman eri asia.
 
typykät
Minustakin on ok, että äp:n vaatteita vaihdellaan ja myydään pikkurahalla. Minullakaan ei ole tuttuja, jotka tarvitsisivat vauvan vaatteita, joten kun myyn pieneksi jääneitä pikkurahalla ja saan taas jotain muuta tilalle kirpparilta tai netistä. Jokainen saa määritellä omistamalleen tavaralle hinnan, oli sitten saanut tavaran ilmaiseksi tai ei. Eihän kenenkään ole pakko ostaa jos hinta hirvittää. =)
 
jep, tuosta myymisestä, muutaman kerran tullu kirpparil vastaan tosi paljon käytettyjä pakkauksen esim. bodeja jotka on nukkasia ja tahrasia ja hintaa 3-5? :eek: ja toppapuvul kehataan pyytää 20-30?.. tosin eihän se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...
Itse olen aina ottanut rahana, ihan vain siksi että on tuota pientä vaatetta.. varmaan kaikkee kerkee edes pitää kun pieneks jää, toimii tuo kierrätys kavereitten kans B) on varsin 20-30 potkarit enempi ku edellisen ollessa pieni...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 10:39 mymmeli kirjoitti:
Lueskelin kirpputoria yks päivä ja sieltä löytyi näitä äitiyspakkauksen myyjiä... Miksi se äitiyspakkaus pitää ottaa pakkauksena jos ne vaatteet ei kelpaa? Senhän saa rahanakin... Itse olen opiskelija ja olin enemmän kuin iloinen äitiyspakkauksen annista. Kyllä niitä ottajia riittää semmoisiakin joille ne vaatteet kelpaa ja tulee käytettyä. Kukaanhan ei pakota niitä "rumia ja ällöttäviä" ja vääränvärisiä ei niin muotivaatteita ottamaan, lojumaan nurkkiin. Ottakaa se raha mieluummin! Ne on kuitenkin ilmaisia vaatteita ja tavaroita joten heittäkää se nurina pois!Ärsyttää!! :headwall:
Ihanaa että joku muu on myös samaa mieltä kanssani!
Itse aijon ottaa pakkaukkauksen rahana seuraavalle lapselleni kun suuriosa pakkauksen vaatteista yms. ja muut ostetut/saadut vaatteet sekä tarvikkeet ovat hyvässä kunnossa esikoisen jäljiltä. Saan sitten omien tarpeiden mukaan täydentää varastoja seuraavalle. On todella pöyristyttävää nähdä kuinka ihmiset on niin itsekkäitä että yrittävät hyötyä kaikesta minkä joku on hyvää hyvyyttän antanut. Valtiomme haluaa olla avuksi lapsiperheelle. Kuten myös kummit ja mummit yms. jotka muistaa pientä lahjoilla. Tuntuu todella pahalta kun näkee ihmisten käyttävän hyväkseen tätä antamisen iloa. Itse en pystyisi koskaan ottamaan missääntilanteessa rahaa tavarasta jonka joku on meille antanut (enkä todellakaan ole rikasihminen rahallisesti). Jos joku haluaa silti osoittaa kiitollisuuttaan saamistaan käytetyistätavaroista, niin miksei hän vois vaikka esim. järjestää illallisen heille joilta sai jotakin. Ja antaa näin hyvänmielen hänelle joka antoi sen sinulle. Sanonta "anna hyvän kiertää" on kadonnut tässä nykyajan minäkeskeisessä ja materiaalisessa maailmassa. Ne joilla ei ole lapsiperhe-tuttuja niin miksette anna jollekkin järjestölle/taholla joka antaa ne niille joilla on tarvetta? Suomessa sekä ulkomailla on ihmisiä jotka ovat aidosti kiitollisia ja liikutuneitä heille jotka antavat näitä lahjoituksia!

Miksi sinä et antaisi hyvän kiertää?


 
entäs tällanen:

mun lapsille on tullu suvulta ja kavereilta laatikoittain ja jätesäkeittäin vaatteita. ihan ilmasiksi. jos päättäisin myöhemmin myydä niitä, ni pitäiskö mun ottaa selvää mitkä niistä on ollu edellisvuosien pakkauksissa, ja olla pyytämättä niistä vaatteista mitään?

ihan rehellisesti (vaikka itsellä ei oo tapana myydä vaatteita rahasta oli ne pakkauksen tai ei) ni mun mielestä myymisessä ei sinänsä ole vikaa. voihan se olla oman edun tavoittelua, itsekkyyttä, rahastusta ja ties mitä, mut sitä mä ihmettelen uuresti, että miks joku ostaa, ku niitä saa kelalta ilmasiksi? :eek:

 
ÄIPPIS -84
Joku pyysi äitiyspakkauksen haalarista, töppösistä ja tumpuista + hatusta kirpparilla 50e... :eek:

Itse olen ottanut ekasta pakkauksen ja suurin osa vatteista jäi käyttämättä kun olivat niin tyttömäisiä pojalle... Käytin niitä sit kakkosella, joka oli tyttö ja sen jälkeen ANNOIN eteenpäin. Nyt kolmas tulossa. Pakkauksen otan vaikka en ikinä hänelle sitä toppapukua päälle laitakkaan, mutta muut vaatteet oli ihan kivoja ja peitot ym tulee tarpeeseen kun olen kaikki vauvatavarat antanut pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2005 klo 13:21 honiska kirjoitti:
miks joku ostaa, ku niitä saa kelalta ilmasiksi? :eek:
Kaikilla ei ole oikeutta äitiyspakkaukseen, jos esim on muuttanu vaikka ulkomailta suomeen raskausaikana tai ei oo käyny neuvolassa ennen raskausviikkoo 16 tms...

Ja sitte on niitä, ketkä ei halua koko pakkausta, vaan jonkun tietyn vaatteen tai tavaran sieltä. Silloin ei kyllä ole järkevää ottaa koko pakkausta, vaan ostaa kirpparilta hyväkuntoisena vaan se yksi vaate.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2005 klo 13:45 Jaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2005 klo 13:21 honiska kirjoitti:
miks joku ostaa, ku niitä saa kelalta ilmasiksi? :eek:
Kaikilla ei ole oikeutta äitiyspakkaukseen, jos esim on muuttanu vaikka ulkomailta suomeen raskausaikana tai ei oo käyny neuvolassa ennen raskausviikkoo 16 tms...

Ja sitte on niitä, ketkä ei halua koko pakkausta, vaan jonkun tietyn vaatteen tai tavaran sieltä. Silloin ei kyllä ole järkevää ottaa koko pakkausta, vaan ostaa kirpparilta hyväkuntoisena vaan se yksi vaate.
mä voisin kuvitella, että jos joku todella haluaa ostaa pakkauksen, ni ostaja ei silloin nurise siitä, että joku sen suostuu myymään.
ostaja varmaan ihan mielellään antaa rahaa siitä, että saa haluamansa, eikä myyjäkään varmaan loukkaannu, kun joku haluaa ostaa hänelle tarpeettoman pakkauksen. tässä tilanteessa molemmat osapuolet on tyytyväisiä, joten miks ihmeessä asiaa pitää täällä vatvoa?
en sano, että kattelisin itekkään kovin hyvällä avaamattoman pakkauksen myyjiä, mut miettikää niitä, jotka sen haluaa vaikke eivät oo siihen oikeutettuja: miltä niistä tuntuis jos ei kukaan niille pakkausta suostuisi myymään, ja vain sen takia, että muut kattoo sitä pahalla? :/
 
Meillä kävi parin kaverin kanssa tällanen stoori, että meillä oli lasketut ajat muutamien kuukausien välein. Minulla laskettuaika eka ja tiesin, että saan sellaisen pakkauksen, joka ei minua kiinnosta, mutta kaveria kyllä. Hänellä taas oli laskettuaika muutamaa kuukautta myöhemmin, joten ei tiedetty, että saisko uuden vai vanhan pakkauksen. Ja sitten meidän kolmannella kaverilla oli laskettuaika sen verran myöhään, että varmana saisi sen uuden pakkauksen, mutta ei halunnut sitä vaan rahana. Päätimme siis aluksi tämän ekan kaverin kanssa, että otamme molemmat pakkaukset (en tiennyt vielä silloin tästä kolmannen kaverin odotuksesta) ja vaihtaisimme ne, jos hän saisi sen uuden. No, sitten hän saikin myös sen vanhan pakkauksen. No, sitten saimme tietää, että tää kolmas odottaa ja sovimme, että rahan sijasta hän ottaa pakkauksen, vaihtaa sen kanssani ja saa sitten haluamallaan summalla myydä tämän minun pakkaukseni. Ja ostaja löytyi hyvinkin pian eli eräs suomessa vierailulla ollut puolituttu, joka on siis suomalainen, mutta asuu virallisesti miehensä kanssa englannissa, joten ei ollut itse oikeutettu pakkaukseen. Myyntihinta oli muistaakseni 200 euroa eli tuo kaverini sai enemmän rahaa kuin mitä kelalta olisi saanut ja tämä puolituttu sai pakkauksen halvemmalla myös kuin mitä kelalta ostamalla. Oliko tässä nyt jonkun mielestä jotain pahaa???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2005 klo 16:45 VimpulaPompula kirjoitti:
Muakin joskus pistää vihaks kun jotku kauppaa äitiyspakkauksen vaatteita, ja ensin saavat sen ilmaiseksi. \|O
Sitä ei ilmaiseksi saada. Vai pitäiskö ne rahatkin (150 euroa) antaa jollekkin tuntemattomalle? :headwall:
 

Yhteistyössä