G: ällöttävin nimi? Minusta Unna

...Mikko Severi
Uuno,Yrjö,Leevi,Lassi,Lotta,Linnea,Aamu, Ari,Sakari,Severi,Juhani,Jaakob, Jaakko, Tuukka, Sonja, Ilona,Iita, Pauliina, Kiira, Cecilia, Sofia, Gia, Eevert, Mikko...
Kuinkahan moni näistä on sellaisia nimiä, että on lapsena tai joskus tuntenut samannimisen tyypin, josta ei tykännyt? Mulla ainakin vaikuttaa assosiaatiot tosi paljon, ja siksi en yhtään tykkää esim. nimestä Linnea tai Sonja.

Ja jos ei tykkää Korven Kiirasta, niin sitten esim. ei tykkää Kiira-nimestä.
 
Kuinkahan moni näistä on sellaisia nimiä, että on lapsena tai joskus tuntenut samannimisen tyypin, josta ei tykännyt? Mulla ainakin vaikuttaa assosiaatiot tosi paljon
Mulla on mennyt nimenomaan just näin. Jokunen nimi on alkanut kuulostaa kamalalta, kun tulee mieleen ihminen, jonka kanssa ei ole tullut lainkaan toimeen.

En uskalla itse edes lukea ketjua läpi, nimen valinta on jotenkin niin henkilökohtainen ja tunnepitoinen asia, että turhaan tulee paha mieli, jos/kun oman lapsen nimi löytyy jonkun inhokkilistalta. Jokainen kuitenkin valinnee lapselleen sen mielestään maailman kauneimman nimen.
 
"Horuksen silmä"
Kuvitellaan tilanne jossa ketjuun osallistuneet tapaavat sattumallta puistossa.
Mamma A tervehtii iloisesti mamma B´tä
A: Hei. Tänään on niin ihana ulkoiluilma.
B: Aivan upea. Miedän Veetikin tykkää.
A: Siis anteeksi mitä? Onko sun pojalla niin iljettävä nimi kun Veeti? Veetuttiko kovasti ettei syntynytkään tyttöä'?
B: Ei todellakaan veetuttanut. On meillä tytärkin, mutta Unna on nyt koulussa.
A: Unna! Siis annot runkkunimen lapsellesi?
B: No parempi se on kun joku Jessika.
A: Nyt kyllä loukkaannuin. Miten kehtaat? Tyttäreni on Jessica, ceellä.
B: Yes Sika
A: Mutta onneksi sentään aurinko paistaa.
B: Ihanan ilma todellakin.

Suomalaista small talkia parhaimmillaan.
Jees...sika
 
Juho
Hei Unna,

Jos päädyt joskus tänne ja joudut lukemaan näitä viestejä, niin annoimme sinulle kauneimman ja persoonallisimman nimen jonka keksimme. Unna takoittaa pikkuista ja sellainen sinä tulet aina meille olemaan.

t.iskä :)
 
Vierasss
Voi voi, minä löysin tuossa pari viikkoa sitten oikean nimihirvityksen. Enpä kerro sitä tässä, mutta päättelin kirjoitusasusta, että sen pitäisi ääntää suunnilleen Kiiraksi. :eek:
Se koko nimi, sukunimestä lähtien toi mieleen jonkin keijukaisen. Ihan nätti tyttö joka tapauksessa, vanhemmilla varmaan vaan tullut joku niksahdus päässä, kun nimeä ovat miettineet. :eek:
Tällaista ihmettelen, että osallistuu tyhmin nimi ketjuun, vihjaa nimestä, mutta ei kumminkaan kerro, mikä se nimi on...
 
"kahvikissa"
poikien nimet Elmo & Leevi, ne vain ovat niin veteliä & selkärangattomia nimiä että huh!
tyttöjen nimistä Tytti, Titta, Tutta, Jutta & Jatta samasta syystä: nössöjä, vauvamaisia, mitäänsanomattomia
 
"Unna"
Aatteleppa lapses tulevaisuutta, se käy jotkut maisteriopinnot ja hakee jotain kunnon työpaikkaa suuresta firmasta, pitäis olla joka puolin edustava jotta olis parempi kuin muut hakijat, ja sit nimi on UNNA! Voi jeesus. Siitä tulee sellanen säälittävä fiilis, ihan ku tyyppi olis vähän vajaa tai tyhmä tai lapsellinen... Nimi vaikuttaa tosi vahvasti mielikuvaan ihmisestä jota ei oo tavannut, voi laskea pointseja paljonkin.
No ite annat lapses nimeks varmaan joku Kaukomieli ja se on oikee nimi!!!
 
"UNNA"
Unna on aivan ihastuttava nimi. Voisin kuvitella sen omalle tytölleni, jos joskus toisen saisin. Sille jolle Unna nimestä tulee jotain iljettäviä mielikuvia, voisi tutkituttaa oman päänsä.
 
"Keijo"
Tico, Rico, Nico, Mico, Luca… jne.
Lassi ja Leevi: Ovat nykyään niin yleisiä, että melkein joka toisesta lapsiperheestä missä on poikia, löytyy jompikumpi tai molemmat.
Esa, Vesa, Keijo: Keski-ikäisen viiksekkään miehen nimi.
Ritva, Reija, Lea, Jaana, Marjaana, Marjatta, Marketta, Terttu, Merja, Marjo, Mervi... jne.
 

Yhteistyössä