G:allergisten elintarvikkeet

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 09:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 13:39 AMN kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 12:51 mamma marraskuu kirjoitti:
maizena suurusteet
maizena suurusteet valkoiselle- ja ruskealle kastikkeelle sisältävät laktoosia
:flower:

Vaalea suuruste sisältää myös maitoproteiinia ja molemmat maltodekstriiniä, joka saattaa aiheuttaa oireita herkille.
Mitä tuo maltodekstriini on?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 21:08 pirullinen emäntä kirjoitti:
maltodekstriini ei käy vilja-allergiselle muistaakseni, oli meillä kiellettyjen listalla poika vilja-maito-ja soija allerginen
Juu, muistinki mitä se on, voi olla myös maissista, joka taas meillä on kielletty. mikä on muuten typerää että voidaan tehdä monesta eri raaka-ainesta, mutta harvapa on merkinny pakettiin että mistä se on peräisin, helpottas kummasti kun ei tarviis jokaista tuotetta kysyä valmistajalta.
 
Muuvi
Kiitos noista linkkivinkeistä, helpompi etsiä sopivia tuotteita :)

Mä olen tehnyt kaupasta sellaisen valmisruokalöydön kuin Saarioisten rusinaton maksalaatikko. Itse imetän vielä meiän allergikkoa, joten nämä ruoka-asiat ovat toistaiseksi koskettaneet vain minua. Maksaa ei tietenkään suositella joka päivä nautittavaksi, mutta toi maksalaatikko on ollut tosi kätevä pikaruoka itselle. Varsinkin kun sen paistaa pannulla maidottomassa rasvassa, niin hyvää on. Jos maksasta siis tykkää.
 
Täällä myös listattu maidottomia tuotteita: www.laktoositon.net

Jos maidottomien tekee mieli jäätelöä, niin Oatlyllähän on 0,5 litran pakkauksissa mansikka-, suklaa- ja vaniljajäätelöä. Myös mansikkapuikko löytyy. Nämä sisältää kauraa, mutta käy keliaakikoille. Viljat on sopimusviljelijöiltä, joita seurataan ja testataan tarkasti.

Onko jollakin kokemusta tästä uudesta riisijäätelöstä? En oo edes kaupassa nähnyt, mutta vois ehkä olla vaihtoehto maitoallergiselle pojalle.
 
tofuice
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 23:05 Mammax3 kirjoitti:
Täällä myös listattu maidottomia tuotteita: www.laktoositon.net

Jos maidottomien tekee mieli jäätelöä, niin Oatlyllähän on 0,5 litran pakkauksissa mansikka-, suklaa- ja vaniljajäätelöä. Myös mansikkapuikko löytyy. Nämä sisältää kauraa, mutta käy keliaakikoille. Viljat on sopimusviljelijöiltä, joita seurataan ja testataan tarkasti.

Onko jollakin kokemusta tästä uudesta riisijäätelöstä? En oo edes kaupassa nähnyt, mutta vois ehkä olla vaihtoehto maitoallergiselle pojalle.
Ingman tekee Tofu Ice tutteja (mm. toffee ja vadelma) ja pikareita (vanilja), jotka on myös maidottomia.
 
MAIDOTON keksi on mielestäni tälläinen kuin
McVities Digestive, vähärasvaisia vehnäkeksejä.

Atrian Valkosipulinen salaatti on myös maidoton, ainakaan minun ymmärryksellä mikään valmistusaineista ei liity maitoon!?

Alkutaipaleella olen tässä maidottomassa ruokavaliossa, joten pitää lukea kaikki sata kertaa ennenkuin uskoo...
 
Minä tein tässä löydön kun poika ei ole enää vehnälle allerginen,mutta reagoi silti makaronille. Ilmeisesti durum-vehnäjauho ei sovi ja olen monen muunkin todenneen saman asian. Mutta sitten löysin Myllyn Parhaalta Luomu-makaroneja ja ne on valmistettu ihan luomuvehnäjauhoista =) Ja ekan kokeilun jälkeen tuntui sopivan.
 
Hyvä kun tätä on taas nostettu ylöspäin :flower: Jos joku haluaa esim. lihapullia tehdä sipulikeittoon niin blå bånd:illa on ranskalainen sipulikeitto joka on maidoton, soijaton, kananmunaton ja viljaton. pakkauksessa lukee maltodekstriini mutta valmistajalta tarkistin että se on maissia.

Sitten, jos joku kaipaa moniallergisen ruokavalioon majoneesia niin sitä löytyy S-kaupoista. Merkki on X-tra ja on sellaisissa lasipurkeissa, se on kevyt majoneesi- nimellä. Eikä sisällä maitoa, soijaa, kananmunaa tai viljoja. Ite kaipasin sienisalaattia aina, nyt sitäkin pystyy siis tekemään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 22:01 vieras kirjoitti:
Kiitos hyvistä vinkeistä! Osaisko joku sanoa onko esim noissa Yosan jugurteissa jotain ikärajaa että saa antaa? Muistaisin kuulleeni että jossain ois... Vai voiko 1 vuotiaalle antaa jo ihan kaikkea?
Kait nyt vuosikkaalle voi niit kauramössöjä antaa jos tavisjugurttia ja soijajugurttiaki voi antaa, kun ei kait niitä kukaan jokapäivä syö, ainakaan montaa purkkia..
 
allergisen äiti
Noissa soijajogurteissahan lukee ettei alle 3 vuotiaalle. Lääkärit ja ravitsemusterapeutit ovat kuitenkin yleisesti sitä mieltä, että voi antaa allergiatapauksessa yksi vuotiallekin. Meilläkin annetaan:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 10:14 koivunkäpy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 22:01 vieras kirjoitti:
Kiitos hyvistä vinkeistä! Osaisko joku sanoa onko esim noissa Yosan jugurteissa jotain ikärajaa että saa antaa? Muistaisin kuulleeni että jossain ois... Vai voiko 1 vuotiaalle antaa jo ihan kaikkea?
Kait nyt vuosikkaalle voi niit kauramössöjä antaa jos tavisjugurttia ja soijajugurttiaki voi antaa, kun ei kait niitä kukaan jokapäivä syö, ainakaan montaa purkkia..
mie kysyin lastenlääkäriltä aikoinaan ja sai antaa sitä mukaa kuin muitakin viljoja. meillä alkoi mutustaa jo joskus puolivuosikaana. luumu ja ananas sopivat hyvin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 14:26 koivunkäpy kirjoitti:
Ja kaupasta saa Dammenbergin suklaanappeja jotka ovat maidottomia :p tummaasuklaata ovat mut hyviä, tai sit oon ollu liian kauan ilman suklaata :LOL: Ja kaiken muun lisäks ovat viljattomia!
Joo, nämä on hyviä varsinkin ne minttusuklaanapit. Niitä vain on hankala löytää, kun yleensä kaupoissa on vain sitä tavallista. Myös kultasuklaalla on maidotonta suklaata.
 

Yhteistyössä