G: Asuntolaina

  • Viestiketjun aloittaja velallinen
  • Ensimmäinen viesti
Ikuisesti velallisia :)
130 000. Melkein sama summa vielä maksettavaa ja vuosia ihan liikaa :D Tarkoitus tosin on nyt lyhentää lainaa vähän reilummalla summalla. 25-vuotiaita ollaan molemmat
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja OdottamatonOdotus:
130 000e, 19v ja 20v. Ensimmäinen erä lähtee tämän kuun puolivälissä.. 20v laina-ajalla, mutta parin vuoden päästä kyllä suunnitelmissa myynti ja uuden rakentaminen..
Ja ihme että pankissa edes antoivat. Korot ei voi tästä lähtee kuin ylöspäin ja kohta teillä on 40vee laina-aika.

Nim. Itse ottanut 130 000e kun korot oli yli 5% ja nyt kun korot on näin alhaalla niin maksuaikakin lyhentyi 7vuoteen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja OdottamatonOdotus:
130 000e, 19v ja 20v. Ensimmäinen erä lähtee tämän kuun puolivälissä.. 20v laina-ajalla, mutta parin vuoden päästä kyllä suunnitelmissa myynti ja uuden rakentaminen..
Ja ihme että pankissa edes antoivat. Korot ei voi tästä lähtee kuin ylöspäin ja kohta teillä on 40vee laina-aika.

Nim. Itse ottanut 130 000e kun korot oli yli 5% ja nyt kun korot on näin alhaalla niin maksuaikakin lyhentyi 7vuoteen.
20 vuotta ei kyllä oo pitkä aika, ja mistä sä tiedät mitä lyhennystapaa he käyttävät, joten et voi sanoa että laina-aika pitenee
 
siis
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja OdottamatonOdotus:
130 000e, 19v ja 20v. Ensimmäinen erä lähtee tämän kuun puolivälissä.. 20v laina-ajalla, mutta parin vuoden päästä kyllä suunnitelmissa myynti ja uuden rakentaminen..
Ja ihme että pankissa edes antoivat. Korot ei voi tästä lähtee kuin ylöspäin ja kohta teillä on 40vee laina-aika.

Nim. Itse ottanut 130 000e kun korot oli yli 5% ja nyt kun korot on näin alhaalla niin maksuaikakin lyhentyi 7vuoteen.
nää on näitä ihan ihme kommentteja, toisten elämisiin puuttumista ja turhaa ihmettelyä. Eiköhän he itse ja heidän pankki tiedä mikä on parasta heidän tilanteessaan.
 
Hyvin on kyllä tiedossa korkojen nousu, minkä vuoksi realistisia kuukausieriä ei lähdetty edes laskemaan näiden prosenttien mukaan vaan katsottiin sellaisilla mitkä tulevat todennäköisesti olemaan näillä näkymillä. Tulot on hyvät ja takaajat ovat varmoja. Pienen kylän pankin tuttuina asiakkaina uskon kyllä saaneeni asiantuntevat neuvot lainan suhteen. Kiitos vain huolenpidosta X!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
58 000 :whistle: nyt laina-aika on n.18v, jahka pääsen töielämään joskus niin rapsautamma kymmenessä vuodessa kämpän omaksi. Ja sitte vuokralle..

Meillä jotain samaa suuruusluokkaa ja maksuaikakin lähes sama. Meillä kaksi lainaa ja toisen aika taitaa olla jo jonkunverran lyhempi. Ikää meillä on 35v molemmin puolin.

 
fdh
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
270 000e
Laina-aika 20v. Koko aika on vielä jäljellä, kun ihan just laina otettiin.
Minä 32v., mies 31v.
Tässä on järkevä laina-aika. Me ollaan itsekin mietitty vastaavaa. Isoja lanoja ei kannata ottaa yhtää pidemmällä ajalla.
 
kisu
Alkuperäinen kirjoittaja fdh:
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
270 000e
Laina-aika 20v. Koko aika on vielä jäljellä, kun ihan just laina otettiin.
Minä 32v., mies 31v.
Tässä on järkevä laina-aika. Me ollaan itsekin mietitty vastaavaa. Isoja lanoja ei kannata ottaa yhtää pidemmällä ajalla.
Laina-aikaa voi aina lyhentää! Mieluummin liian pitkä kuin liian lyhyt. Meillä 25 vuoden laina-aika, koska mies vielä opiskelee. Kun mies valmistuu, saamme hoidettua lainan puolet lyhyemmässä ajassa.
 

Yhteistyössä