G: BMI ja kuppikoko

  • Viestiketjun aloittaja ||
  • Ensimmäinen viesti
Muutakin kuin luuranko
[QUOTE="vieras";23322377]Itse asiassa ei paina. Ihmisten luustojen painoilla ei ole mitenkään erityisen suurta vaihtelua.[/QUOTE]
Luut ei paina, mutta se liha mitä luiden päälle ja alle tarvitaan, painaa. Jos toisella on rintakehän luuston ympärys 60 senttiä ja toisella 80, niin kumpikohan painaa samalla rasvakerroksella enemmän? Ihan itse voi kokeilla ostamalla rautakaupasta pari samanpituista mutta eri halkaisijan omaavaa onttoa muoviputkea. Putket päällystetään sentin kerroksella muovailuvahaa ja täytetään vanukkaalla, ja tadaa, leveämpi putki painaakin reilusti enemmän kuin kapeampi, vaikka itse pelkkä putki ei välttämättä paljoa enempää painakaan (jos kyseessä kevyt muovi).

Eli kyllä se luuston koko henkilön painoon vaikuttaa, vaikka pelkkä luuranko ei paljoa painaisikaan. Juuri siksihan pitkä ihminen "saa" painaa enemmän kuin lyhyt, koska pidempien luiden peittämiseen menee enemmän lihaa. Sama ilmiö se on leveydenkin suhteen, sitä ei vaan missään taulukoissa oteta huomioon.
 
"karhu"
Bmi 19,6, kuppi 75 a.
Ja uskokaa tai älkää niin imetän. On kyllä imetys loppuvaiheessa ja sen jälkeen jäljellä on pelkät postimerkit... Rasvaprosenttini tuppaa vain olemaan luontaisen alhainen, jotain 11-13. Eipä moisesta rasvasta täytettä tisseihin riitä ja onhan ne muutenkin niin surkeat, että variksetkin niille nauraa.
 
"vieras"
Luut ei paina, mutta se liha mitä luiden päälle ja alle tarvitaan, painaa. Jos toisella on rintakehän luuston ympärys 60 senttiä ja toisella 80, niin kumpikohan painaa samalla rasvakerroksella enemmän? Ihan itse voi kokeilla ostamalla rautakaupasta pari samanpituista mutta eri halkaisijan omaavaa onttoa muoviputkea. Putket päällystetään sentin kerroksella muovailuvahaa ja täytetään vanukkaalla, ja tadaa, leveämpi putki painaakin reilusti enemmän kuin kapeampi, vaikka itse pelkkä putki ei välttämättä paljoa enempää painakaan (jos kyseessä kevyt muovi).

Eli kyllä se luuston koko henkilön painoon vaikuttaa, vaikka pelkkä luuranko ei paljoa painaisikaan. Juuri siksihan pitkä ihminen "saa" painaa enemmän kuin lyhyt, koska pidempien luiden peittämiseen menee enemmän lihaa. Sama ilmiö se on leveydenkin suhteen, sitä ei vaan missään taulukoissa oteta huomioon.
Toki, mutta mä korjasin vain sitä harhaluuloa, että luuston paino vaihtelisi niin paljon, että joku olisi toista huomattavasti painavampi "raskaiden luiden" takia.
 
titityytitityy
mulla 17,5bmi ja 60G-H.
Pikkasen haastavaa etsiä liivejä, usein joutuu 65 ympäryksiset ottamaan jos ei aina samaa mallia halua..

Mutta iteppähän olen tissini hankkinut, joten en silti valita liivikaupassa :D
 
titityytitityy
mulla 17,5bmi ja 60G-H.
Pikkasen haastavaa etsiä liivejä, usein joutuu 65 ympäryksiset ottamaan jos ei aina samaa mallia halua..

Mutta iteppähän olen tissini hankkinut, joten en silti valita liivikaupassa :D
 

Yhteistyössä