G Joulun viinat

  • Viestiketjun aloittaja nautiskelija
  • Ensimmäinen viesti
jonna
Alkuperäinen kirjoittaja sosiaaliviranomainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jouluun ei kuulu viinat eikä kaljat!!!!meidän isä ryyppäs lapsuudessa tarpeeksi,oli v mäistä katella sitä kännissä!onneks mun lasten ei tarvi katella..
Sitten lapsista tulee juoppoja kun ei ole kohtuukäytön mallia kotona nähnyt.
Haista home kuule! Tai tulee vaikka absolutisteja ja se ei ole ollenkaan paha asia! Miks viinan pitäs yleensä kuulua elämään, kyllä sitä ilmanki pärjää?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Kauheesti täällä toitotetaan että "alkoholi ei kuulu jouluun", "juhlia voi ilman viinaakin" jne. Mutta mun mielestä hyvä viini kuuluu hyvän aterian kanssa, oli sit joulu tai ihan mikä tahansa muu juhla-ateria. Suomalaiset on juntteja!! |O

Meille ei kukaan saa tulla jouluna kännissä, eikä täällä ollessaan saa juoda kännejä. Viiniä silti juodaan aterialla. Mun perhe ja suku on onneksi sen verran sivistynyttä porukkaa, ettei tarvi edes pelätä, et joku jois liikaa.
niin, kun ei kyetä näkemään sitä, että tosiaan voi juoda viiniä olematta perskännissä. Täälläkin näkyy se, että joko otetaan ja montaa laatua tai sitten iloiten kerrotaan, ettei ikinä juoda mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kultainen keskitie:
siis näiden välillä...puolikkaan siiderin / perheen ajamisen pakkaseen välillä ei ole välimuotoa?
Jaa niinkö kirjoitin?

Tekstini toisessa kappaleessa kerroin miten meillä toimitaan.
Kolmas kappale oli kirjoitettu kieli poskessa ja sen tarkoitus oli ilmaista sitä että meillä ei todellakaan läträtä alkoholin kanssa. Siinähän jo kolme keskiolutta kuvattiin tolkuttomaksi määräksi satiiriseen sävyyn.

Pyydän anteeksi jos olin antanut muuta ymmärtää. Kirjoittaminen onkin näköjään taitojali jotta tulee ymmärretyksi. Pitää jatkaa harjoittelua.

 
peetu
Ite en pidä pahana viinilasillista tai kahta jouluna(kaan) vaikka meidän pöydästä ei alkoholia sisältävää juotavaa löydy (eikä syötävääkään ;) ). Eikä tämä sitten tarkoita sitä, etteikö meidän lapset näkisi sitä alkoholin kohtuukäyttöä, muitakin päiviä kun vuodessa on joulun lisäksi :)
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja alkon myyjätär:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Sen kummemmin tartumatta trolliin, niin miksiköhän alkon paras tulos tehdään joulunalla?
No pikkujouluilla on aika suuri osuus.
ja lahjaksihan noita pulloja annetaan myös. ei vissiin firmoilla riitä mielikuvitus muuhun.
Jep, meillekin on tullut tähän mennessä jo 16 pulloa viiniä lahjaksi. No, ne riittävätkin sitten aika pitkään...
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja sommelieeri:
Joulun rasvaisten, etikkaisten ja mausteisten makujen kanssa sopii parhaiten tummat oluet ei mukahienostelijoiden viinit.
Näkökanta tämäkin. meillä vaan löytyy pöydästä jouluna muuta ruokaa kuin rasvaista (graavisiikaa ja kalkkunaa tai muuta lintua), ei mitään etikkaista eikä mausteistakaan. Joten viinit ovat ihan hyvä valinta joulupöytään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Glögiin mantelilikööriä. Saatan käydä ostamassa jouluolutta ruuan kanssa ja ehkä valkoviiniglögiä, mutta en ole asiasta varma.

Hui kauhistus, ollaan varman ihan tööt, jos ruuan kanssa nautitaan jouluoluet. Ja illemmalla kaikille pari lasia glögiä.
Miksi jouluun täytyy yleensä viinat kuulua; en käsitä!

Kyllä saa olla tosi urpoa ja sivistymätöntä porukkaa jos ei viinit kuulu joulu ruokailuun!
 
perhekaljoittelija 2,2%
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sommelieeri:
Joulun rasvaisten, etikkaisten ja mausteisten makujen kanssa sopii parhaiten tummat oluet ei mukahienostelijoiden viinit.
Minä en joisi tummaa olutta juustotarjottimen kanssa. Meillä juodaan punaviiniä.
Korkeintaan joku piimäjuusto, mutta vaikea keksiä sille sopivaa viiniä, ehkä joku kuiva cava vois mennä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja perhekaljoittelija 2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sommelieeri:
Joulun rasvaisten, etikkaisten ja mausteisten makujen kanssa sopii parhaiten tummat oluet ei mukahienostelijoiden viinit.
Minä en joisi tummaa olutta juustotarjottimen kanssa. Meillä juodaan punaviiniä.
Korkeintaan joku piimäjuusto, mutta vaikea keksiä sille sopivaa viiniä, ehkä joku kuiva cava vois mennä.
Ja miksihän eivät kuulu? Mikä kukaan muu on päättämään, mitä kenenkin jouluun kuuluu?

Johan tässä ketjussa näkee, että juomapuoli on ainakin äärestä laitaan, miksei syödäkin saa sitä mitä huvittaa?

Johan noissa on paikkakunnittainkin eroa, mikä jouluun "kuuluu" ja mikä ei.

Meillä on jouluun aina kuulunut esim. voileipäkakku, vaikkei se mikään jouluruoka ole.
Tänävuonna tein tortut mansikka-, ja applesiinimarmeladilla. Ei vissiin "kuulu" jouluun, mutta se luumuhillo on pahaa.
 
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja juoja:
Alkuperäinen kirjoittaja kinkun kanssa:
Campo Viejo Crianza
6941, 9,89 euroa
Gato Negroa täällä. Ei juustoja.
Mä ostin tota Gato Negroa kanssa kumpaakin väriä... en ole aiemmin maistanukkaan, eli sitä otan lasin pari ruoan kanssa. Vaimo ei ota mtn, koska menee aattoyöks töihin ja ittekkään en samasta syystä ota sen kummemmin. Viinaa on kyllä baarikaappi täynnä joten varmaan sit joulupäivänä tulee otettua enemmänkin. Ja Jägermeisterhän se lempijuoma on :p !!!
 

Yhteistyössä