G: KÄÄNTYVÄT ETUPYÖRÄT VAI EI ?!

vpi
Vaunut on hankintalistalla seuraavana,
mutta ei tiedetä mitkä olisi hyvät,
joten kysyn apua teiltä hiukan "kokeneemmilta"...

Ensinnäkin:

- asutaan kerrostalossa, joten hissiin on mahduttava, ovien leveys on standardi mittainen

- kävellään paljon asfalttiteillä, joten ei saa olla hirmu raskaat

- kauppakeskuksissakin käydään useasti, ruoka- ja vaatekaupoissa, joten täytyy pystyä "puikkelehtimaan" hyllyjen välissä...

- liikutaan myös aika paljon busseilla, joten ei saa olla senkään takia leveät.

TUOSSA NYT OLI TÄRKEIMMÄT KRITEERIT MEIÄN VAUNUILLE...

Eli suositteletko kääntyviä etupyöriä vai et?, jos jaksata ja viitsit voisit myös kertoa oman mielipiteesi siitä, mitkä vaunut meiän kannattaisi valita ja miksi.

-KIITOS TUHANNESTI-

:flower: =) :) :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :D :heart: :heart: :heart:
 
no meil oli tytöllä vaunut joissa EI ole kääntyviä etupyöriä. Paljon käytiin kaupungilla ja kaupoilla vaunujen kanssa ja talvella en käyttäny ulkona juuri ollenkaan ( tai hyvin vähän ), asfaltilla työntelin.

En olis kääntyviä pyöriä kaivannut, tyytyväinen olin noihin.
Nyt kun ostettiin tuplat ni halusin ehdottomasti kääntyvät eteen, onhan ne painavammatkin.
 
kaisa
Kääntyvät etupyörät, mut ehdottomasti sellaiset jotka saa lukittua. Meil kääntyvät pyörät ja kun mennään epätaisessa maastossa pitää etupyörät lukita, muuten pyörivät ja tökkivät..
 
vpi
Alkuperäinen kirjoittaja Jehan:
no meil oli tytöllä vaunut joissa EI ole kääntyviä etupyöriä. Paljon käytiin kaupungilla ja kaupoilla vaunujen kanssa ja talvella en käyttäny ulkona juuri ollenkaan ( tai hyvin vähän ), asfaltilla työntelin.

En olis kääntyviä pyöriä kaivannut, tyytyväinen olin noihin.
Nyt kun ostettiin tuplat ni halusin ehdottomasti kääntyvät eteen, onhan ne painavammatkin.
Mitkä vaunut teillä silloin oli? ei kaksosten vaan ne ei kääntyvillä?
 
En suosittele kääntyviä etupyöriä. Kaksostenvaunuja hankkiessani törmäsin oran kaksostenrattaisiin jotka ne olivat ainakin markkinoiden kapeimmat. Olisivat olleet tosi hyvät, vaikka ei mitkään sironnäköiset olleetkaan. Mutta saatiin uudenveroiset emmaljungat niin halvalla että oli ihan pakko ottaa ennemmin ne. Emmaljungaa en suosittelisi noiden meidän vaunujen perusteella, Tosi raskaat, jotenkin tosi huono jousitus ja jarrut saattavat pikku pompusta läsähtää päälle..
 
SD
ehdottomasti kääntyvillä!
meillä on emmaljungan city cerox 360 ja ne on loistavat! en vaihda pois ikinä! :heart:
harhaluulo että kaikki emmaljungat olisi hyökkäysvaunut ja kömpelöt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
En suosittele kääntyviä etupyöriä. Kaksostenvaunuja hankkiessani törmäsin oran kaksostenrattaisiin jotka ne olivat ainakin markkinoiden kapeimmat. Olisivat olleet tosi hyvät, vaikka ei mitkään sironnäköiset olleetkaan. Mutta saatiin uudenveroiset emmaljungat niin halvalla että oli ihan pakko ottaa ennemmin ne. Emmaljungaa en suosittelisi noiden meidän vaunujen perusteella, Tosi raskaat, jotenkin tosi huono jousitus ja jarrut saattavat pikku pompusta läsähtää päälle..
mutta miksi ei kääntyviä etupyöriä? sitähän tässä kysyttiin
 
vpi
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
ehdottomasti kääntyvillä!
meillä on emmaljungan city cerox 360 ja ne on loistavat! en vaihda pois ikinä! :heart:
harhaluulo että kaikki emmaljungat olisi hyökkäysvaunut ja kömpelöt.
Mutta onko niissä jotenkin hirmu alhaalla se ratasosa tai vaunukoppa?, eli jouduitko selkä vääränä aina antaa vauvalle peittoa jne?
 
SD
Alkuperäinen kirjoittaja vpi:
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
ehdottomasti kääntyvillä!
meillä on emmaljungan city cerox 360 ja ne on loistavat! en vaihda pois ikinä! :heart:
harhaluulo että kaikki emmaljungat olisi hyökkäysvaunut ja kömpelöt.
Mutta onko niissä jotenkin hirmu alhaalla se ratasosa tai vaunukoppa?, eli jouduitko selkä vääränä aina antaa vauvalle peittoa jne?
meillä oli kova koppa (eri osa) ja oli korkeammal ku ratasosa on. mies 190cm ja helposti sai laitettu peittoa ym. ei se ainakaan valittanu et olisi liian matalalla. vaunuja kannattaa kyllä kokeilla livenä kun joku tykkää yhestä ja toinen toisesta.
 
vpi
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
Alkuperäinen kirjoittaja vpi:
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
ehdottomasti kääntyvillä!
meillä on emmaljungan city cerox 360 ja ne on loistavat! en vaihda pois ikinä! :heart:
harhaluulo että kaikki emmaljungat olisi hyökkäysvaunut ja kömpelöt.
Mutta onko niissä jotenkin hirmu alhaalla se ratasosa tai vaunukoppa?, eli jouduitko selkä vääränä aina antaa vauvalle peittoa jne?
meillä oli kova koppa (eri osa) ja oli korkeammal ku ratasosa on. mies 190cm ja helposti sai laitettu peittoa ym. ei se ainakaan valittanu et olisi liian matalalla. vaunuja kannattaa kyllä kokeilla livenä kun joku tykkää yhestä ja toinen toisesta.
kiitos! tuo asia helpotti paljon, koska tykkään itse kanssa paljoin noista, mutta vielä yksi asia mietityttää: mites teillä sen jalkatuen kanssa?, kun se on kankainen, ni onko se mennyt jotenkin nuhruiseksi tai jotain?
 
vieras
Meillä on ollut Brio Kombit, Britax Toddlerit, Emmaljungan yhdistelmät ja Oran yhdistelmät ja ehdottomasti parhaat ovat olleet nuo Kombit, teleskooppi light-rungolla! Ihan älyttömän hyvä jousitus, jonka ansiosta ovat kevyet työntää ja kääntyvät ketterästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
En suosittele kääntyviä etupyöriä. Kaksostenvaunuja hankkiessani törmäsin oran kaksostenrattaisiin jotka ne olivat ainakin markkinoiden kapeimmat. Olisivat olleet tosi hyvät, vaikka ei mitkään sironnäköiset olleetkaan. Mutta saatiin uudenveroiset emmaljungat niin halvalla että oli ihan pakko ottaa ennemmin ne. Emmaljungaa en suosittelisi noiden meidän vaunujen perusteella, Tosi raskaat, jotenkin tosi huono jousitus ja jarrut saattavat pikku pompusta läsähtää päälle..
mutta miksi ei kääntyviä etupyöriä? sitähän tässä kysyttiin
Ai, no katos vaan.. :D

Mä en itse koe että haluan jumiutua lumihankeen kääntyvien pyörien kanssa tai ramppauttaa vaunuja liikkeeseen ja takasin siksi että "lukot" rikkoontuvat eivätkä pidä kunnolla tai jumiutuvat niille sijoillensa. Kokemusta itselläni ei paljoa ole, mutta en voi suositella jotain minkä koen olevan a. tarpeeton ominaisuus b. saattaa jopa vaikeuttaa matkan kulkua.
 
SD
Alkuperäinen kirjoittaja vpi:
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
Alkuperäinen kirjoittaja vpi:
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
ehdottomasti kääntyvillä!
meillä on emmaljungan city cerox 360 ja ne on loistavat! en vaihda pois ikinä! :heart:
harhaluulo että kaikki emmaljungat olisi hyökkäysvaunut ja kömpelöt.
Mutta onko niissä jotenkin hirmu alhaalla se ratasosa tai vaunukoppa?, eli jouduitko selkä vääränä aina antaa vauvalle peittoa jne?
meillä oli kova koppa (eri osa) ja oli korkeammal ku ratasosa on. mies 190cm ja helposti sai laitettu peittoa ym. ei se ainakaan valittanu et olisi liian matalalla. vaunuja kannattaa kyllä kokeilla livenä kun joku tykkää yhestä ja toinen toisesta.
kiitos! tuo asia helpotti paljon, koska tykkään itse kanssa paljoin noista, mutta vielä yksi asia mietityttää: mites teillä sen jalkatuen kanssa?, kun se on kankainen, ni onko se mennyt jotenkin nuhruiseksi tai jotain?
no mulla on 1 ongelma jalkatuen kanssa. en tiiä saanko sitä alas. se on silleen vaakatasossa kokoajan. mikskään ei oo kyllä mennyt. meillä on noi vaunut mustana ja ihan ku uudet ovat vieläkin. mietin vaan että kunhan toi tyttö kasvaa niin ehkä haluu istua niin että jalat roikkuu.
 
näin on
Meillä on tuplat kääntyvillä etupyörillä ja on paljon paremmat! Niin ketterät esim. kaupassa jos on vähän tilaa ja täytyy koria kantaa/vetää perässä niin ei tarvitse siinä vielä rattaiden kanssa tapella. Niinkun täällä sanottu niin lukittavat kannattaa olla. Ja hissiinkin on helpompi mennä jos ei ole oven pitäjää =)
 
SD
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Ai, no katos vaan.. :D

Mä en itse koe että haluan jumiutua lumihankeen kääntyvien pyörien kanssa tai ramppauttaa vaunuja liikkeeseen ja takasin siksi että "lukot" rikkoontuvat eivätkä pidä kunnolla tai jumiutuvat niille sijoillensa. Kokemusta itselläni ei paljoa ole, mutta en voi suositella jotain minkä koen olevan a. tarpeeton ominaisuus b. saattaa jopa vaikeuttaa matkan kulkua.
meillä kääntyvä työntöaisa ja saa käännetty silleen et isot pyörät menee ensin ja pienet perässä. ei tee tiukkaa hangessa.
 
Jos multa kysytään, niin missään nimessä EI. B)

Omissa varsinaisissa vaunuissa ei ole kääntyviä etupyöriä enkä ole niitä koskaan siihen kaivannutkaan. Kaverin vaunuja, joissa on, oon työntänyt, enkä tykkää niistä yhtään (tosin en kyllä muutenkaan. Hartanit verrattuna Emmaljungiin on kovat ja tärittävät...) Matkarattaissa meilläkin on nuo kääntyvät etupyörät ja mun mielestä ne on huomattavasti hankalammat kuin silloin, kun ne on lukittuna suoraan meneväksi...

Kaikki ei vaan tykkää. :D
 
vieras
Kannattaa katsoa myös sitä pyöräkokoa. Talvella sohjossa pienet renkaat on mahdollisimman huonot. Samoin jousitus- jos joskus kuljettekin epätasaisella osuudella, niin ei ole kovan karheaa pomppukyytiä, kun vaunuissa/rattaissa on hyvä jousitus.

Muuten varmaan kääntyvät etupyörät on loistavat- monesti mie vaan oon huomannut, että ne pyörät on harmillisen pienet- ei kait haittaa niin kaupunkikäytössä.

Itse vaikutetaan soratiellä, joten meillä on raskaampi kulkupeli :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa katsoa myös sitä pyöräkokoa. Talvella sohjossa pienet renkaat on mahdollisimman huonot. Samoin jousitus- jos joskus kuljettekin epätasaisella osuudella, niin ei ole kovan karheaa pomppukyytiä, kun vaunuissa/rattaissa on hyvä jousitus.

Muuten varmaan kääntyvät etupyörät on loistavat- monesti mie vaan oon huomannut, että ne pyörät on harmillisen pienet- ei kait haittaa niin kaupunkikäytössä.

Itse vaikutetaan soratiellä, joten meillä on raskaampi kulkupeli :)
Näinpä, isot, kapeat ja kovat renkaat on parhaimmat sohjossa.

Me siis asumme myös kaupungissa, silti, viime talvi "opetti". Ei näkynyt monia äitejä pilipalirattaineen liikenteessä kun me mennä viiletettiin niiden oran ruoskien kanssa mistä vaan. :D

Muoks. jotain siis jäi sanomatta. Viime talvena oli käytössä varmaan 80-90-luvun orat, kunnes päätin haluavani uudet "paremmat" menopelit.... Just joo, olis vaan pitänyt pysyä niissä....
 
palma
Ei kääntyviä. Ne on ihanat ainoastaan kaupoissa, muualla menee hermo jatkuvaan ohjaamiseen. Jos tie viettää yhtään tai on epätasainen, saa puskea vastaan koko ajan hartiavoimin. Talvella taas jo muutama sentti lunta tekee saman. Jos eturenkaat eivät ole kyllin suuret, jää kaupungissa jumiin joka sadevesiuraan ja mukulakiveen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vpi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jehan:
no meil oli tytöllä vaunut joissa EI ole kääntyviä etupyöriä. Paljon käytiin kaupungilla ja kaupoilla vaunujen kanssa ja talvella en käyttäny ulkona juuri ollenkaan ( tai hyvin vähän ), asfaltilla työntelin.

En olis kääntyviä pyöriä kaivannut, tyytyväinen olin noihin.
Nyt kun ostettiin tuplat ni halusin ehdottomasti kääntyvät eteen, onhan ne painavammatkin.
Mitkä vaunut teillä silloin oli? ei kaksosten vaan ne ei kääntyvillä?
firkon f7, vaunula.fi tilasin. uskon et löytyy parempiakin. ei mitkääm parhaat jos työntää kasvot menosuuntaan.
 

Yhteistyössä