G: käyvätkö teidän miehet päiväkodin varhaiskasvatus keskusteluissa..

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
"Anna"
Yhdessä käydään, lapsi leikkii sillä välin päiväkodin pihalla muiden kanssa. Meillä noi ajat on kolmen ja neljän välillä. Mies saa päättää omista työajoistaan ja mulla on välillä lyhyempiä päiviä, joten molemmille sopiva aika löytyy suht helposti.
 
Minä olen hoitanut yksin kaikki keskeskustelut niin päivähoidossa, kerhossa kuin kouluissakin. Lapset ja pikkusisaret on aina ollut mukanani, kun olen niissä käynyt. Mies on aina ollut silloin töissä. Melkoinen mahdottomuus olisi saada sovittua niihin sellainen päivä, jolloin molemmilla olisi vapaata.
 
"qaz"
Kyllä käy, on aivan itsestään selvää, että mieskin tulee mukaan. Ei meilläkään mitään lapsenvahtia siksi ajaksi tarvita, vaan lapsi on silloin hoidossa normaalisti, omahoitaja vaan meidän kanssa. Keskusteluajat on yleensä heti aamusta tai sitten iltapäivästä, joten ne saa sovitettua liukuvaan työaikaan, mikä meillä on molemmilla.
 
"xXx"
Meillä eka vasta edessä mutta yhdessä aiotaan mennä. Lapsi on hoidossa sen ajan. Tai on siis koko päivän hoidossa normaalisti, kun me tullaan kesken työpäivän käymään päiväkodilla. Yhdessä on pyritty käymään neuvolassakin, vaikka aina ei töiltä pääse kuin toinen.
 
Käymme vasuissa yhdessä ja joulu ja kevätjuhlissa. Työnsä puolesta mies ei koskaan pysty viemaan ja hakemaan lasta, mutta nämä järjestää aina kalenteriinsa. Pääsee sitten edes jollakin tavalla osallistumaan.
 
Käy.
Sen verran harvoin niitä on että ollaan saatu järjestettyä niin että päästään molemmat.
Vanhempainillat eivät miehelle mitään herkkua ole mut toki käy niissäkin, mun mielestä se nyt vaan kuuluu vanhemmuuteen, osoittaa kiinnostusta lasta koskeviin asioihin.:)
 

Yhteistyössä