G: Kahvimerkkisi? Paljonko juot päivässä?

Tässä juuri päiväkahvit laitoin tippasemaan :)

No niin, mitä kahvia kaapistasi löytyy? Onko merkillä väliä? Entäs paahdolla? Oletko ihan hifistelijä, omistatko sellaisen hienon "kahvikoneen"?

Meillä juodaan Kulta Katriinaa ja Presidentin tummaa paahtoa, muitakin kokeillut mutta nämä on mieluisimmat. Miehen kanssa vääntöä siitä kun haluaisin ostaa pannujauhatusta ja hän haluaa suodatinjauhatusta. Mulla perusteena että tulee pehmeämpää kahvia ja voi sitten ottaa retkellekin nokipannukahviksi, hänen mielestään tulee liian vahvaa keittimessä...pitää vissiin hommata molemmille omat kahvipänikät kaappiin :D

Konetta ei ole kuin peruskeitin, moccamaster joka kestänyt jo yli 10v. Kahvia juon reilu 4 mukillista päivässä, vähän verrattuna siihen kun töissä ollessa meni pannutolkulla :)
 
Juhlamokkaa, saludoa ja Presidenttiä ostellaan. Philipsin termoskeitin on ja jotain 4 vuotta vanha. Kahvia menee paljon. Keitellään neljät kahvit päivässä eli n. 8 mukillista tulee juotua kerrallaan. Mies juo saman verran.
 
Presidentti,juhlamokka ja kultakatriina. Riippuen mikä sattuu olemaan tarjouksessa...:D Ihan perus paahdoilla mennään ja ei sen kummemmin hifistellä iänikuisuuden vanhalla kahvinkeittimellä. Päivässä menee 2-4kuppia riippuen missä olen.
 
"aapeli"
Useimmiten Rainbow merkkistä kahvia ostan. Juon kahvia aamulla 2-3 isoa kuppia, yleensä muuten en keitä kahvia päivän aikana, ellei satu tulemaan vieraita. Moccamasterilla keittelen. :)
 
me ostetaan yleensä tarjoiskahveja :D
Eli pirkkaa tai juhla mokkaa löytyy useimmiten kaapista.

Mä juon 1-5kuppia päivässä ja sit on myös päiviä ku en juo yhtää kuppia päivässä. Mies alottaa aamulla juomalla puoli pannua ja iltapäivällä sillä menee se toinen puol pannua.
 
Harmi, että asut Huspati Huta niin kaukana, tämän ketjun innoittamana kutsuttaisin itseni luoksesi kahville. ( tunkisin vaikka väkisin.. )
Ne olisivat sitten varsinaiset päiväkahvit, sillä "isäntä" saisi olla kahvimestarina. Minä en saa siedettävää maitovaahtoa aikaan, espresson osaan kyllä tehdä. :D Mutta sehän on nyt "joutilas", joten mikäpä ettei!
 
tonttu24
Pirkan costa rica, juhlamokka, saludo, riippuu mitä mummo sattuu tuomaan tullessaan käymään :) itse ostan pirkan kun on halvinta. Join töissä ollessani kahvia ainakin 7 mukillista päivässä ja jos oli karmeat pakkaset niin ainakin sen verran, enemmänkin. Nykyään menee max. 3 kupillista, joinain päivinä ei mene välttämättä yhtään. Philipsin termospannukeitin on palvellut n. 1,5vuotta. Uskon että kun taas meen työelämään niin kahvinkulutus muuttuu rajusti :)
 
"Noo"
Juhlamokkaa, saludoa ja Presidenttiä ostellaan. Philipsin termoskeitin on ja jotain 4 vuotta vanha. Kahvia menee paljon. Keitellään neljät kahvit päivässä eli n. 8 mukillista tulee juotua kerrallaan. Mies juo saman verran.

Vautsi

Jos mukilliseen mahtuu 2,5dl, niin 8 litraa kahvia päivässä, siinähän tarttee juoda jo sankollinen vettä lisäksi, että nestetasapaino pysyy hyvänä.

Meillä juodaan aamulla Juhlamokkaa, minä 4 mukia ja mies yleensä 2.
 
Kaapis on täl hetkel Arvid Nordquist, Rainbow ja Bolivia Villa Oriente.

Juon keskimäärin kerran viikos kupillisen. Ja siinä kupillises on kyl enemmän maitoa + sokeria kuin kahvia :D Mies juo päivittäin useamman kupillisen.

muoks. Ja ihan tavallinen halpis keitin täl hetkel, edellinen hyvä meni rikki ja tommonen ostettiin korvaamaan, 17e Gigantis :D Tarkoitus ois ostaa miehelle mylly ja vaihtaa papuihin, se kun tykkäis hifistellä.
 
Viimeksi muokattu:
Destello
Kulta Katriina, keitin on joku vuodelta kivi ja kirves oleva parinkympin keitin. Hyvää kahvia se keittää silti, koska sitä tulee juotua keskimäärin 10 kupillista päivässä. Ja kyllä, mä käytännössä elän kahvilla.
 
"vieras"
Arvid Nordquistin franskrostia. Maksaa liikaa, mutta on tulee hyvää.
Moccamasterilla keittellään, viikonloppuisin espressot (jotain aika perusmerkkiä) mutteripannujja ja välillä keitän kahvit myös pressopannulla.
Juon 2-3 mukia päivässä 1-2 erässä.
 

Yhteistyössä