G: Kaikenkattava vieroitus-galluppi!!!Milloin vieroitettu rinnalta+tutilta+tutipullolta?

  • Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti
aapee
Eli nyt siskot kerätään kaikki vaihtoehdot tähän pinoon =)

Eli missä iässä vieroitit vauvan/taaperon imemisestä...Olkoonpa kohde sitten mikä tahansa näistä kolmesta. Minkä ikäinen lapsesi oli kun pärjäsi kokonaan ilman imemistä??

Miten/milloin vieroitus tapahtui:
-Rinnalta
-Tutilta
-Tutipullolta


+Kommentteja/vinkkejä =)
 
Rinnalta ei tarvinnu vierottaa.
Tutista 2,5v
Pullosta joskus vähän alle 1vee.

Tutti otettiin pois pari viikkoa sitten ja pari ekaa iltaa oli vähän kränää mutta nyt ei muistakkaan koko hömppää.Pullosta vierotus meni täysin kivuttomasti.
 
äitiminäkin
esikoinen:rinnasta 2,5kk,tuttia ei huolinut ja pullosta päästiin lopullisesti vasta 2½-vuotiaana
keskimmäinen:rinnasta 4kk,pullosta 2v ja tutista luopui itse 10 -kuisena
juniori: rnnasta 6½kk,tutti ja pullo edelleen käytössä --ikää nyt 10kk.

oon ollu laiska vieroittamaan pullosta,mutta tän juniorin kohdalla ilmeisesti on nyt joskus vuoden iän jälkeen yritettävä,kun neljäs tulossa heti perään...
 
viekkis
Tuttia ei syönyt koskaan
Tuttipullosta siirryttiin nokkamukiin 8 kk
Tissistä vierotettiin 1 v. Osittaisimetin koko ajan, eikä ne maitomäärät lopussa enää mitään huimia olleetkaan.

Eikä oikeastaan mistään pitänyt vierottamalla vierottaa, vaan ne vaan jäi pois, eikä lapsi niiden perään itkenyt.
 
molemmat lapset samalla tavalla,
eivät ole saaneet rintaa,
eivätkä ole syöneet tuttia,
maitopullo on lopetettu täysin n.10-11kkn iässä ja
paljon ennen sitä, ehkä n. 6kk eteenpäin sitä on käytetty
vain välipalalla ja aamu ja iltamaitoihin =) yöt ovat nukkuneet
molemmat n.2kk alkaen 12h =) ei mitään vinkkejä ole antaa,
mä en oikein tiedä olenko tehnyt jotain oikein vai väärin,
mutta tyytyväiset vauvelit mulla on ollu =)
 
lahtinen
Rinnalta vähän itse vieroitti itsensä,mutta minun vauvakuumella oli myös osuutta asiaan (kierto siis sekaisin vielä imetyksestä =) )... Ikää silloin 7,5kk.

Tuttipullo jätettiin helposti pois vähän ennen 1v.

Tuttia vielä syö, ja ikää nyt 1+
 
kissaemo
Imetys: vierotti itsensä 4kk ikäsenä, eli lopetti itse maitobaarilla käymisen

Tutti: ei ole syönyt ollenkaan

Tuttipullo: käytössä edelleen pari kertaa päivässä, 1,5vuotias on
 
vieras
rinnalta: 1v, se tapahtui pikkuhiljaa.. periaattees ei tarvinnut kunnolla vierottaa, muksu oli tavallaan valmis siinä 1vuoden iässä luopumaan, koska, ei sen tissin perään sit haikaillut yhtään

Pullosta ei ole tavinut vierottaa, kun ei koskaan ole siitä syönyt

Tutin vieroitus tapahtuu heinäkuun alussa, ikää hällä sitten 1v3kk, syö tuttia vaan nukkumaanmennessä, ..jännittää etukäteen, minkälaiset kohtaukset ja kuinka kauan muksu jaksaa huutaa tutin perään.. ..ajattelin just heinkuussa vierottaa, kun minulla on juuri sopivast lomakuukausi silloin ,opiskeluiden lomassa ois rankempaa tod.näk.
 
Lapsi nro 1
Rintaa sai 2kk, pulloa söi 2 vuotiaaksi, tutin antoi pukille 2,5 vuotiaana.

Lapsi nro 2
Rintaa sai 8 kuukautta, tuttia ja pulloa ei koskaan suostunut syömään.

Lapsi nro 3
Rintaa sai 10 kk, tuttiin ei oppinut ikinä, iltapullon haluaa nukahtaakseen vieläkin, ikää 2,5 v.

Lapsi nro 4
ikää nyt 11kk, roikkuu tissillä parhaillaankin, tutteja ja pulloja ei suostu syömään.


Olen puhunut. piste :saint:
 
AnniHelena
Rinnalta pikkuhiljaa 10 kk kun lähdin töihinja isänsä jäi pojan kanssa kotiin, imetin vielä 1 v. asti satunnaisesti aamuisin ja iltaisin.

Tuttupullo jäi helposti noin 1v.

Tutti on edelleen käytössä nukahtaessa (nyt ikää 2 v 3kk), muuten ei sitä käytä, pitäisi päästä kokonaan eroon kesän aikana.
 
Niin miten teillä on opittu nukahtamaan ilman tuttia?! :eek:

Meillä se tuntuu olevan ihan ehdoton nukkumaan mennessä enkä ole vielä uskaltanut edes yrittää ottaa pois, ikää 1v.

Pullo jäi pois vähän alle vuoden ikäisenä kun sai yhtäkkiä raivarit pullon nähdessään eikä sen koommin siitä halunnut enää juoda...
 
aapee
Ihan silläkin tätä galluppia...kun sitä taaperoimetystä niin paheksutaan.Miksi rintavauvan pitäisi vieroittua kaikelta imemiseltä max 1v kun pullovauvat puolestaan saa jatkaa "hyväksytysti" sinne 2v ikään???Tutilla vieläkin pidempään *ihmettelee*
 
esikoinen:
rinta jäi 2kk iässä (sekä poika että äiti tympiintyi tyhjän rinnan imemiseen)
tutin poika jätti itse kun täytti vuoden
pullo otettiin pois 1,5vuotiaana

kuopus:
vieroitettiin sairaalassa rinnasta 8kk iässä
tuttia ei syönyt
pulloa koetti pari kertaa vastasyntyneenä
 
esikoista imetin 5kk, tuttipullosta joi 1v8kk ja tutti lähti 1v10kk
keskimmäistä imetin 1v3kk, tuttia ja tuttipulloa ei koskaan huolinut
kuopusta imetin 11kk, tuttia ei koskaan huolinut, tuttipullosta päästiin eroon vasta 2v1kk ikäisenä.
 
vieras
Meillä pullo jäi pois vuoden ikäisenä tutti 2 vuotiaana ja jos jotakin opin niin on paljon helpomi jättää se tuttikin pois siinä vuoden ikäisenä kun myöhemmin.
2 vuotiaalla kun alkaa sitä omaa tahtoakin löytyä aika lailla ja huutoa riittää paljon enemmän. Sen lisäksi lapsi osaa aika varmasti siinä vaiheessa jo puhua ja huutaa, niin ei pääse pelkillä itkuilla siitä vieroituksesta. Hammaslääkärissä tuo 2 vuotta on raja tutista luopumiseen, meidän olisi hampaidenkin takia kannattanut vierottaa aikaisemmin koska tutin käyttö näkyy lapsella hampaissa.
 

Yhteistyössä