G: Kauan mennyt limatulpan irtoamisesta synnytykseen? =)

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut tietämään :)
  • Ensimmäinen viesti
kiinnostunut tietämään :)
Tuliko limatulppa kokonaisena isona veriklönttinä ulos?
Vai tuliko se monessa eri osassa?
Kauan tämän jälkeen kesti että olitte työnteossa laitoksella :) ?
Millä viikoilla limatulppa tuli?
 
"diipa"
Itsellä käynnistettiin synnytys viikolla 38 raskausmyrkytyksen takia, 4 päivää käynnistelyjä ja sitten humahtikin vedet ja samantien limatulppa ja vaavi oli maailmassa 9 h päästä. Eli varmaan vähän erilainen meininkin kun käynnistetty mut siinäpä mun tarina!
 
neljän äiti
Neljä synnytystä, ja kerran olen limatulpan bongannut. Tuli edellisenä päivänä kun vauva syntyi. Tosin en tiedä olisiko vauva syntynyt muuten mutta sattui olemaan rv 42 ja synnytys käynnistettiin. Muista en ole nähnyt koko tulppaa.
 
Esikoisen kohdalla n. vuorokausi, supistukset alkoivat siitä kun limatulppa tuli.

Kuopuksen kohdalla olin bongaavinani limatulppaa jo joskus viikolla 37, tyttö syntyi kuitenkin vasta rv. 40+1.. En sit tiä olinko oikeassa kun sitä bongailin jo viikkoja ennen.
 
"sohvi"
Limatulppa irtosi 4 vuorokautta ennen synnytystä ja vauva syntyi 41+0. Limaa alkoi tulla kuus tuntia ennenkuin koko limatulppa sitten irtosi, eli aina pyyhkiessä tuli vähän ja lopulta sellainen iso klöntti...Supistuksia tuli n. 10 min välein sen jälkeen kun tulppa irtosi, eli ei paljon nukuttu.
 
"vieras"
Sairaalassa jo ollessa meni 6h ennen vauvan syntymää yhtäaikaa lapsivesi ja limatulppa monessa eri osassa. Siitä alkoikin aivan järkyttävät kivut ja sain epiduraalin.
 
kiinnostunut tietämään :)
minulla limatulppa tuli toissapäivänä, todella ISO verinen klöntti,jota EI voinut olla huomaamatta :) nyt sen jälkeen tullut rusehtavaa vuotoa niin että joutunut ihan sidettä pitämään.. supistuksia on mutta hyvin epäsäännöllisiä kylläkin.. Ihan mielenkiinnosta haluaisin juuri kuulla että kuinkahan kauan tässä nyt sitten menee itse synnytykseen :)
 
"asdf"
Mä en oo huomannu kolmen lapsen kohdalla ollenkaan tuota kyseistä tulppaa. eli se on tullut sitten varmaanki synnytyksessä :D

tää nyt ei hirveesti tähän aiheeseen liity mut ootteko te koskaan kuullut sellaista että vaikka paikat olis auki ja kyseinen tulppakin tullut, ja muuten valmis synnyttään, mutta lapsivedet eivät voi itsestään tulla koska lapsen pää painaa liian matalalla, että kalvot eivät pääse puhkeamaan? luin tästä aiheesta jostain,en muista enään kylläkään että mistä..:O
 
fretty
[QUOTE="asdf";23913827]Mä en oo huomannu kolmen lapsen kohdalla ollenkaan tuota kyseistä tulppaa. eli se on tullut sitten varmaanki synnytyksessä :D

tää nyt ei hirveesti tähän aiheeseen liity mut ootteko te koskaan kuullut sellaista että vaikka paikat olis auki ja kyseinen tulppakin tullut, ja muuten valmis synnyttään, mutta lapsivedet eivät voi itsestään tulla koska lapsen pää painaa liian matalalla, että kalvot eivät pääse puhkeamaan? luin tästä aiheesta jostain,en muista enään kylläkään että mistä..:O[/QUOTE]

Olen kuullut joskus jostain että eräs äiti oli ollut ilmeisesti muutaman tunnin auki 10 cm,mutta ei ollut kokenut kipuja eikä supistuksia, sairaalaan mentäessä kätilö oli kauhuissaan kun lapsivesipussi oli paisunut todella suureksi, johtuen juuri siitä että vauvan pää oli ollut niin alhaalla, ettei vedet olleet päässeet ulos, vaan olivan tiputtaneet sisäänpäin..:O mut en tiiä sit onko tää vaan jos äärimmäinen tapaus..vai onko lie muitakin..?
 
Mulla irtos tulppa rv 40+3 klo 2.00 yöllä ja samalla maha tyhjeni ja ne kuvat supistukset alko melkei heti myös,sairaalaan mentiin noin klo 12.00 ja tyttö oli ulkona klo 14.50 (näin esikoisen kohalla) muitten neljän lapsen kohalla en tulppaa ole huomannut...:D
 
"vieras"
Olen kuullut joskus jostain että eräs äiti oli ollut ilmeisesti muutaman tunnin auki 10 cm,mutta ei ollut kokenut kipuja eikä supistuksia, sairaalaan mentäessä kätilö oli kauhuissaan kun lapsivesipussi oli paisunut todella suureksi, johtuen juuri siitä että vauvan pää oli ollut niin alhaalla, ettei vedet olleet päässeet ulos, vaan olivan tiputtaneet sisäänpäin..:O mut en tiiä sit onko tää vaan jos äärimmäinen tapaus..vai onko lie muitakin..?
Minulla myös vauvan pää tukki veden tulon. Kätilö intti viimeiseen asti että vedet ovat jo tulleet varmasti huomaamattani, kun kalvojen puhkaisu ei onnistunut. Valitin että nyt on joku hullusti kun paine on niin kova, mutta hän nauroi että painetta kuuluukin olla kun on synnyttämään tultu. Kivut olivat aika valtaisat ponnistaessa, kirjaimellisesti kuin melonia olisi yrittänyt synnyttää. Sitten kun vauvan sai synnytyskanavaan niin ratsasti aallolla tulemaan kahdella työnnöllä :D
Limatulppaa ei tämän lapsen kohdalla tullut.

Esikoisesta venyvää limaa alkoi tulla paperiin edellisenä iltana. N. 6 tunnin päästä vessassa huomasin myös verta seassa ja tunnin kuluttua meni vedet nukkuessa. Vauva syntyi 4h vesien menosta, supistukset alkoivat kunnolla vasta sairaalassa.

Keskimmäinen syntyi 8h siitä kun iso limatulppa tuli. Vedet menivät taas sängyllä lepäillessä 2h tulpan irtoamisesta.
 

Yhteistyössä