G:Kipulääkkeillä vai ilman?

täällä synnytettiin nuo kummatkin ns.luomuna,koska vain kokeilin ilokaasua kerran ja tuntui turhalta..sattui pirusti mutta en kerinnyt muuta saamaan..hyvä kun sairaalaan kerkesin ylipäätään..ja nyt kun odottaa kolmatta,niin tiedän jo etukäteen että turha edes kuvitella saavansa kivunlievitystä koska viime synnytykses kerkes tulee "jopa" 30 minsaa supistuksia ennen ponnistusvaihetta,joten kiire oli ja kova!=D nyt se pelottaa että syntyykö matkalle..
 
Noh, kolmannessa synnytyksessä sain spinaalipuudutuksen. 1,5h aikana paikat avautuivat (kiitos oksitosiinitipan) kokonaan, ponnistusvaiheeseen puudute oli lakannut vaikuttamasta. Lapsi tuli sutjakkaasti ulos, oli pirtsakka kympin tyttö. Seuraavana päivänä kotiuduimme.

Itse en "kestä" avautumista ilman puudutteita. Voimat menee kokonaan.
 
Ekassa synnytyksessä oli epiduraali avautumisvaiheessa, tosin vaikutus ehti loppua hyvissä ajoin ennen ponnistusvaihetta. Ponnistusvaihe oli erittäin kivulias.

Te, joilla kokemusta spinaalipuudutuksesta, voiko sitä lisätä ja auttaako se enää ponnistusvaiheessa?

Epiduraalipuudutuksen vaikutus mulla oli viimeksi avautumisvaiheessa tehokas mutta lyhytkestoinen eikä sitä enää lisätty, sillä olin jo niin paljon auki.
 

Yhteistyössä