G: Kuinka moni on oikeasti nähnyt kenenkään imettävän julkisesti ns. "rintojaan esitellen"?

Vaikea uskoa, että on kovin yleistä. Kuulostaa enemmän urbaanilta legendalta nämä jutut, joiden mukaan monikin imettää tyyliin molemmat rinnat näkyen. :confused: Silti jokaisessa julkisilla paikoilla imettämistä koskevissa ketjuissa muutama valittaa tällaisista. Mä en ole nähnyt kuin ehkä muutaman kerran jonkun imettävän julkisesti ja paljon vähemmän on näkynyt kuin, mitä nykymuoti tuntuu näyttävän. Jokainen on imettänyt niin huomaamattomasti, että tuskin on erottanut kyseessä olleen imetys. Voihan tietysti olla, että useampikin on lähettyvilläni imettänyt, mutta se vain vahvistaa käsitystä siitä, että 99% imettää huomaamattomasti imetyspaidan/harson/huivin avulla.
 
"vieras"
Kyllä olen. Eräs sukulaisnainen on imettänyt lapsiaan 4-vuotiaaksi asti ja hän todella imetti paikassa kuin paikassa molemmat tissit aivan paljaana. Todella hämmentävä näky, vaikka itsekin olen kaikkia lapsiani melko pitkään imettänyt.
 
[QUOTE="vieras";28816722]Kyllä olen. Eräs sukulaisnainen on imettänyt lapsiaan 4-vuotiaaksi asti ja hän todella imetti paikassa kuin paikassa molemmat tissit aivan paljaana. Todella hämmentävä näky, vaikka itsekin olen kaikkia lapsiani melko pitkään imettänyt.[/QUOTE]

Onko tommonen edes kovin sallittua? Veikkaan, että monissa paikoissa joku vartija tms. puuttuisi asiaan, jos heiluttelisi paitaansa paljastaen molemmat rinnat. :D Ei kai imetys tähän mitään poikkeusta tee. Totta kai vähän voi joskus rintaa näkyä, jos lapsi liikkuu/repii näköesteitä tms, mutta se on vähän eri asia kuin olla molemmat rinnat paljaina...
 
Näin
Viimeksi toissapäivänä Sellon kirjastossa. Onneksi sentään lastenosastolla, mutta oli siellä teinejäkin pelaamassa enkä minäkään nyt suuremmin näystä ilahtunut.
Ei välittänyt yhtään peitellä, vaan imetti molemmat rinnat paljaina. Huh.
 
[QUOTE="vieras";28816722]Kyllä olen. Eräs sukulaisnainen on imettänyt lapsiaan 4-vuotiaaksi asti ja hän todella imetti paikassa kuin paikassa molemmat tissit aivan paljaana. Todella hämmentävä näky, vaikka itsekin olen kaikkia lapsiani melko pitkään imettänyt.[/QUOTE]

Wow.:LOL:
Olispas näky jossain julkisella vilkkaalla paikalla.

Olen monesti nähnyt imettäviä äitejä. Kyllä se imettäminen niin huomaamattomasti tapahtuu ettei sieltä paljoo rintaa näy.
 
Olin lapsi 70-luvulla ja silloin oli ihan tavallista, että leikkikentän nurmella saatoi äiti lykätä tissin vauvan suuhun...ei siihen kukaan kiinnittänyt huomiota oikeasti. Nykyisin alastomuus on jotenkin niin kamala asia. Mutta en ole kyllä nykyaikana nähnyt, aika harvoin edes huomaa, että vauva syö tissiä jollei tarkkaan katso.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Olin lapsi 70-luvulla ja silloin oli ihan tavallista, että leikkikentän nurmella saatoi äiti lykätä tissin vauvan suuhun...ei siihen kukaan kiinnittänyt huomiota oikeasti. Nykyisin alastomuus on jotenkin niin kamala asia. Mutta en ole kyllä nykyaikana nähnyt, aika harvoin edes huomaa, että vauva syö tissiä jollei tarkkaan katso.
Tuskin silloin ennenkään oli kyseessä kuitenkaan se, että äidit olisivat esittelemällä esitelleet rintojaan. :D Aina näihin ketjuihin ilmestyy joku, joka selittää, miten äiti kauppakeskuksessa otti suurieleisesti molemmat rintansa esiin, odotteli siinä jotain 10 min, otti vauvan vaunuista ja kovaäänisesti kiinnitti kaikkien huomion. Kuulostaa oudolta. :D Luulisi, että valtaosalla on kyseessä ihan vain lapsen ruokkiminen eikä mikään huomion hakeminen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin silloin ennenkään oli kyseessä kuitenkaan se, että äidit olisivat esittelemällä esitelleet rintojaan. :D Aina näihin ketjuihin ilmestyy joku, joka selittää, miten äiti kauppakeskuksessa otti suurieleisesti molemmat rintansa esiin, odotteli siinä jotain 10 min, otti vauvan vaunuista ja kovaäänisesti kiinnitti kaikkien huomion. Kuulostaa oudolta. :D Luulisi, että valtaosalla on kyseessö ihan vain lapsen ruokkiminen eikä mikään huomion hakeminen.
No ei :) Tissi muuttui miehen lelusta vauvan ruokakeitaaksi...se oli aivan luonnollista, että vauvalla oli nälkä ja äiti lykkäsi tissin suuhun. Ei siinä kukaan oikeasti alkanut miettiä, että miten päin se äiti nyt tissiään esittelee kaikelle kansalle. Siinä lapsille vain sanottiin, että vauvaa ei saa häiritä nyt kun se syö.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
Wow.:LOL:
Olispas näky jossain julkisella vilkkaalla paikalla.

Olen monesti nähnyt imettäviä äitejä. Kyllä se imettäminen niin huomaamattomasti tapahtuu ettei sieltä paljoo rintaa näy.

Tämä kyseinen äiti ei ole muuten mikään itsensä esittelijä -tyyppi, mutta jostain syystä imetyksen kohdalla täysin estoton. On se oikeasti tänä päivänä aika hämmentvää nähdä joku rinnat paljaana ja vielä sellainen 3-4 -vuotias napero siinä tississä kiinni.
 
[QUOTE="vieras";28816779]Tämä kyseinen äiti ei ole muuten mikään itsensä esittelijä -tyyppi, mutta jostain syystä imetyksen kohdalla täysin estoton. On se oikeasti tänä päivänä aika hämmentvää nähdä joku rinnat paljaana ja vielä sellainen 3-4 -vuotias napero siinä tississä kiinni.[/QUOTE]

Ei mua toisten rinnat häiritse, mutta voin kuvitella että on ihmisiä joita häiritsee.

Rinnat ovat saaneet ihan uusia ulottuvuuksia, imetys tuntuu olevan sivuseikka nykypäivänä.:xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Kerran näin stockalla yhden imettävän siinä sisäänkäynnin vieressä isot rinnat paljaina eikä ollut ulkonäöstä päätellen suomalainen nainen. Ei se mua haitannut, omaa lastani imetin 1 v 2 kk ja joskus myös julkisella paikalla kun ei pulloa huolinut laisinkaan.
 
"vieras"
Jep. Mun tuttava riisuu koko rinnan paljaaksi. Tökkii sillä sitten lasta "ota, ota mammiskaa, ota vähän mammiskaa..." Koko rinta kädessä, nänni esillä. Ja ihan missä vain.

Mun sisko taas imettää lastaan sohvalla istuen niin, että lapsi makaa hänen jalkojen päällä poikittain ja siskoon etukumarassa lapsen "päällä" ja tarjoaa tissiään siten. Koko eväs esillä. Lapsi voi välillä irrottaa otteen ja katella ympärilleen, kunnes taas hamuaa heiluvasta rinnasta otteen ja jatkaa ruokailuaan.

Molemmat on jotenkin myötähäpeällisen, iljettävän kuvottavavia tyylejä.
 
jalmir harmaana
Oon muutaman kerran nähnyt työpaikallani näitä melkoisen näkyvästi imettäviä äitejä.Siis ettei peitetä rintaa vaan se on ihan kunnolla näkösällä ja vauva imee.Ei häiritse,mutta väkisinkin pistää miettimään,että mitä ajattelevat ruokailevat ihmiset tästä näystä.
 
Tasan yhden imettäjän, mutta saman monesti. Riisuu usein koko paidan pois, eli näin kesäaikaan on ylävartalo paljaana ja leikki-ikäinen lapsi vaihtaa rinnalta toiselle nopeaan tahtiin. Ei nyt niin julkisella paikalla, mutta kuitenkin huoneessa jossa käy koko ajan ihmisiä.
Myönnän että alkuun hämmensi, mutta äkkiä tuohon tottui, ihan sama mulle.
 
"vieras"
Kerran perhekerhossa nähnyt paljaan rinnan imetyksen yhteydessä, ei sekään kyllä mikään suurieleinen toimitus ollut.

Tuleekohan ihmisillä kuva julkisesta imetyksestä nimenomaan näiden harvojen äitien perusteella, jotka suunnilleen ovat alasti imettäessään? Suuri osa julki-imetyksistä hoidetaan niin, ettei kukaan edes tajua mitä siinä tapahtuu.
 
Kyllähän noita aina silloin tällöin kauppakeskuksissa ja kahviloissa näkee. Suurin osa tosin osaa imettää fiksusti ja peittää rinnat yleisöltä. Mutta aina tosiaan tällaisissa vähän arkisemmissa paikoissa: kahviloissa, leikkipaikoilla... Siellä se ei varmasti myöskään häiritse niin paljon ketään. Mutta tilannetajua pitää olla äideilläkin.

Aina välillä näkee naisia joiden on haittaa. Mutta esim juuri hienommassa ravintolassa, mistä tämä kohu taisi saada alkunsa, olisi muiden asiakkaiden viihtyvyyden kannalta ihan mukavaa että kaikki osaisivat hoitaa imettämisen vähän vähemmän huomiotaherättävällä tavalla. Vähän pitäisi olla tilannetajua missä se on soveliasta ja missä ei.
 
Olin lapsi 70-luvulla ja silloin oli ihan tavallista, että leikkikentän nurmella saatoi äiti lykätä tissin vauvan suuhun...ei siihen kukaan kiinnittänyt huomiota oikeasti. Nykyisin alastomuus on jotenkin niin kamala asia. Mutta en ole kyllä nykyaikana nähnyt, aika harvoin edes huomaa, että vauva syö tissiä jollei tarkkaan katso.
Itselläni lapsuudesta erilaiset muistot. -70luvun puolivälissä olen syntynyt ja muistan kun ekaakertaa näin vauvan imevän rintaa, oltiin kylässä ja saatiin makkariin mennä katsomaan sitä ihmettä. Tutut ei tuntunut vauvojaan imettelevän ja ei kukaan niin ulkona tehnyt ja kauppakeskuksiahan ei silloin ollutkaan ainakaan meidän kaupungissa.

Nykyisin näkee enemmän imetyksiä, mutta vain kerran olen nähnyt koko tissin siinä hommassa. Se oli paikallisbussissa, jossa äiti topin yläreunasta antoi tissin 2 vuotiaalleen, joka oli enemmän kiinnostunut muusta menosta kuin imemisestä.
 

Yhteistyössä