G: Kuinka pukeudut puistoon/ulos kun on kylmä, sataa ja tuulee?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
?????
Mul on varmaan jäänyt joku kehitysvaihe lapsuudessa väliin, mutta en ymmärrä, mitä kehtaamista vaatii pukeutua toppavaatteisiin tai vaikka sadetakkiin ja kumisaappaisiin.
 
Muiden silmissä mun asusteeni ei varmaan oo säähän sopiva, mut itselle täysin riittävä. Kun muilla on kylmä niin mulla on kuuma.

Mieluummin vietän aikaa sisällä kuin ulkona säässä, jossa en viihdy.
 
chorizo harmaana
Mulla on goretex talvikengät ja tekninen talvitakki, toppahousut ei oo mitkään "tecit" mutta ei niistäkään ihan heti vesi mee läpi. Ja näihin pukeudun lasten kans ulkoillessa aina (talvella). Kaatosateessa me ei muutenkaan ulkoilla..
 
Puistoon en kyllä mene koiranilmalla, mutta koiran kanssa lenkille kylläkin. Talvella laitan toppahousut ja takin. Mielestäni ovat ihan tyylikkäätkin, jos toppavaattet voivat ikinä tyylikkäät olla :D Sellaiset lasketteluasu tyyliset.

Keväällä ja syksyllä on sitten vettä ja tuulta hylkivät housut ja takkin. Jalassa useimmiten Hai-saappaat.
 
halipupu harmaana
Kehtaan todellakin pukeutua toppaa ja myös muualla kuin omassa pihassa ja puistossa. Mä oon se, joka ei palele bussipysäkillä ja metroasemalla, kun mulla on toppahousut farkkujen päällä enkä yhtään kehtaa olla olematta!
 
"vieras"
Onko normaalia että tuulipuku päästää vähän kovemman tuulenpuuskan läpi ja jos sataa vähänkin reippaammin niin päälykangas päästää veden läpi melkein heti ensimmäisten pisaroiden jälkeen? Vai onko joku valmistusvirhe jonka takia myydään halvalla?
 
Tottakai sään mukaan:) Talvella vedenpitävä toppapuku(lasketteluasu), keväällä ja syksyllä sitten vedenkestävä kuoriasu ja sinne alle tarpeen mukaan kerroksia. Mulla myös erikseen aluskerrastot villaa tai teknistä materiaalia, joita sitten vaihdan tarpeen mukaan. Kengät on syysmalliset gore-texit, joilla tarkenee myös talvella, kun vaihtaa talvipohjalliset niihin.

Eka lapsi kun syntyi, en tosiaan omistanut kunnollisia varusteita, mutta pikkuhiljaa niitä sitten kertyi kun huomasi ettei ole kiva palella siellä leikkipaikalla:)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikissa;27994467:
Tottakai sään mukaan:) Talvella vedenpitävä toppapuku(lasketteluasu), keväällä ja syksyllä sitten vedenkestävä kuoriasu ja sinne alle tarpeen mukaan kerroksia. Mulla myös erikseen aluskerrastot villaa tai teknistä materiaalia, joita sitten vaihdan tarpeen mukaan. Kengät on syysmalliset gore-texit, joilla tarkenee myös talvella, kun vaihtaa talvipohjalliset niihin.

Eka lapsi kun syntyi, en tosiaan omistanut kunnollisia varusteita, mutta pikkuhiljaa niitä sitten kertyi kun huomasi ettei ole kiva palella siellä leikkipaikalla:)
Kuinka vedenkestävä kuoriasu sulla on? Pärjäätkö sillä tunnin puistoilun kaatosateessa kastumatta? Muistatko merkkiä ja hintaa? Ja korvaako ne gore-kengät saappaat lätäköissä? Joku tuollainen pitäisi hommata kevääksi. Ei ole mukavaa hytistä läpimärkänä halpahallin tuulipuvussa josta tulee niin vesi kuin tuulikin läpi.
 
"vieras"
Eihän säänmukaisesti pukeutumisessa mitään hävettävää ole. Mutta usein näkee naisia pukeutuneena niin että tuuli ja vesi menee taatusti läpi ja sitten hytistään märkänä.
 
ok
Pidän aina talvella puistossa toppahousuja, tai vähintään tuulihousuja sisähousujen (college tms.) päällä. Millään kovalla sateella en ulkoile, ainakaan leikkipuistossa.
 
[QUOTE="vieras";27994549]Kuinka vedenkestävä kuoriasu sulla on? Pärjäätkö sillä tunnin puistoilun kaatosateessa kastumatta? Muistatko merkkiä ja hintaa? Ja korvaako ne gore-kengät saappaat lätäköissä? Joku tuollainen pitäisi hommata kevääksi. Ei ole mukavaa hytistä läpimärkänä halpahallin tuulipuvussa josta tulee niin vesi kuin tuulikin läpi.[/QUOTE]

jollen nyt ihan väärin muista, niin kuoripuku on 3000mm eli ei mitään mahdottomia kestä. Tunnin kaatosateessa on kestänyt viime syksyn talkoissa, mutta sitten alkoi tulla jo hihoista kosteus läpi. Mulle ihan riittävä kesto, ja housut kestää kyllä märällä sammalmättäällä istumisen:) Ostin puvun Stadiumista(everest?) ja hintaa en muista, edullinen kuitenkin oli eli reilusti alle satasen. Tykkään puvun mallista ja materiaalista, ei hiosta, mahtuu hyvin alle kerroksia. Muitakin pukuja ollut mutta en muista kyllä merkkejä.

Nuo kengät on mulla siis ihan lenkkarimalliset eli ei kovin syviin lätäköihin kannata niillä mennä hyppimään:) Kengät on kestäneet tosi hyvin, testasin juuri kun vahingossa astuin loskalätäkköön(luulin ettei ole ihan niin syvä). Toki mulla kumpparit on sitten ihan sadesäällä, jos vaan pihalla ollaan, eikä tartte kauheasti kävellä. On Vikingit.
 
ulkoilija
Talvella "tekniset" alusvaatteet ja välikerros...tarvittaessa fleece ja ohut toppapuku (liikkuessa ei tule liian hiki mutta voi myös seisoskella) pakkasella huopikkaat, tai jos liikutaan suolattujen teiden läheisyydessä niin goret jalkaan. Sateella ihan reilut sadevaatteet (omistan myös sadehousut, joka varsinkin lapsista on hauskaa...eihän aikuiset pidä kuriksia) Mikään tuulipuku/goretex ei ole kestänyt sadetta niin että "kelpais" mulle...ja tietty kumpparit jalkaan. Pientä sadetta ja tuulta kestää tuo "kuoritakki" jonne alle sitten sään mukaan lämmintä enemmän tai vähemmän.
Tärkein asuste on kyllä ne alakerrokset...vaikka en varsinaisesti kuntoile niin liikuttua tulee aika paljon lasten kanssa!
 

Yhteistyössä