G:kuinka usein vaihdatte vessan käsipyyhkeet?

  • Viestiketjun aloittaja tintti
  • Ensimmäinen viesti
**
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja tintti:
Mä vaihdan suunnilleen parin viikon välein. Joskus useamminkin jos oikein likaiset. Vessan siivouksen yhteydessä yleensä.
No hyi YÖK! :x Kaks viikkoa jos on samat pyyhkeet, niin nehän on ihan hirveet bakteeripesät ja varmaan haiseekin jo. Ite vaihdan vähintään kerran viikossa, yleensä pari kertaa. Meillä vissiin sit pestään paljon käsiä...
no hyi yök sulle! Mitä sä siihen pyyhkeeseen oikeen pyyhit kun siitä bakteeripesän saat?? Meillä pyyhitään puhtaat kädet ja naama.
 
Molly
Nyt kun on oksennustauti päällä niin pari kertaa päivässä!!! Muuten noin joka toinen päivä ja varsinkin kun on saunailta tai tulee vieriaita niin uudet pyyhkeet kehiin.
 
oho
hups! minä vaihdan käsipyyhkeet kerran tai kaksi PÄIVÄSSÄ!
en halua pyyhkiä märkään pyyhkeeseen käsiäni.
anoppilassakin saatan itse ottaa puhtaan pyyhkeen kaapista lapsille ja itse pyyhin kylässä mieluiten paperiin. onneksi anoppi onkin laittanut talouspaperia vessaan : )
 
--
Mun yks tuttava perheessä on AINA likainen pyyhe kun siellä käyn! ihan musta ja tosi ällön näköinen.. ikinä en siihen pyyhi käsiäni... voihan se olla vain pinttynyt ettei pesussa lähe se musta pois... mut enpä ole viitsiny tarkistaa haistamalla sitä =X
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Mun yks tuttava perheessä on AINA likainen pyyhe kun siellä käyn! ihan musta ja tosi ällön näköinen.. ikinä en siihen pyyhi käsiäni... voihan se olla vain pinttynyt ettei pesussa lähe se musta pois... mut enpä ole viitsiny tarkistaa haistamalla sitä =X
Meillä ne ei-lähde-siistiksi ja tahraiset pyyhkeet on alakerran vessassa jossa ei käy vieraat. Ne on PUHTAITA mutta ei siistejä, en raaski vielä poiskaan heittää :ashamed:
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Mun yks tuttava perheessä on AINA likainen pyyhe kun siellä käyn! ihan musta ja tosi ällön näköinen.. ikinä en siihen pyyhi käsiäni... voihan se olla vain pinttynyt ettei pesussa lähe se musta pois... mut enpä ole viitsiny tarkistaa haistamalla sitä =X
Meillä ne ei-lähde-siistiksi ja tahraiset pyyhkeet on alakerran vessassa jossa ei käy vieraat. Ne on PUHTAITA mutta ei siistejä, en raaski vielä poiskaan heittää :ashamed:
no jos on vaan oman perheen käytössä ja tietää että ne on puhtaita niin eihän niitä kannatakkaan heti pois heittää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja tintti:
Mä vaihdan suunnilleen parin viikon välein. Joskus useamminkin jos oikein likaiset. Vessan siivouksen yhteydessä yleensä.
No hyi YÖK! :x Kaks viikkoa jos on samat pyyhkeet, niin nehän on ihan hirveet bakteeripesät ja varmaan haiseekin jo. Ite vaihdan vähintään kerran viikossa, yleensä pari kertaa. Meillä vissiin sit pestään paljon käsiä...
Miten se voi haista, jos pyyhettä on käyty ehkä korkeintaan 5 kertaa. Meillä kyllä pestään kädet, eikä vain pyyhitä peppua siihen suoraan...
No hyi YÄK, jos pesee vaan 5 kertaa viikossa kädet vessareissulla. :x

Taisit ny ymmärtää väärin... Oli kyse KÄSIpyyhkeistä. Niihin siis kuivataan kädet pesun jälkeen. Mut kuvitteletko oikeesti, että ne pysyy puhtaina, jos vähintään parikymmentä kertaa PÄIVÄSSÄ siihen kuivataan? Kosteet pyyhkeet on helposti bakteeripesiä ja kertyyhän niihin pölyäkin... Meillä välillä kuivuukin huonosti, kun jatkuvasti tarvii niihin kuivata ja kylppäri on samassa. (siis kostee tila suihkujen ja saunan jälkeen, pyykitkin kuivataan siellä)

Eri asia toki sillon, jos on useempi vessa ja joku niistä vähällä käytöllä. Silti vaihtasin kerran viikkoon. Kasvopyyhkeet meil on henkilökohtaset ja vieraiden tullessa vaihdan puhtaan käsipyyhkeen (mikäli ei o just vaihdettu) .
 
Nalkuttava Talonmies
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja tintti:
Mä vaihdan suunnilleen parin viikon välein. Joskus useamminkin jos oikein likaiset. Vessan siivouksen yhteydessä yleensä.
No hyi YÖK! :x Kaks viikkoa jos on samat pyyhkeet, niin nehän on ihan hirveet bakteeripesät ja varmaan haiseekin jo. Ite vaihdan vähintään kerran viikossa, yleensä pari kertaa. Meillä vissiin sit pestään paljon käsiä...
Miten se voi haista, jos pyyhettä on käyty ehkä korkeintaan 5 kertaa. Meillä kyllä pestään kädet, eikä vain pyyhitä peppua siihen suoraan...
No hyi YÄK, jos pesee vaan 5 kertaa viikossa kädet vessareissulla. :x

Taisit ny ymmärtää väärin... Oli kyse KÄSIpyyhkeistä. Niihin siis kuivataan kädet pesun jälkeen. Mut kuvitteletko oikeesti, että ne pysyy puhtaina, jos vähintään parikymmentä kertaa PÄIVÄSSÄ siihen kuivataan? Kosteet pyyhkeet on helposti bakteeripesiä ja kertyyhän niihin pölyäkin... Meillä välillä kuivuukin huonosti, kun jatkuvasti tarvii niihin kuivata ja kylppäri on samassa. (siis kostee tila suihkujen ja saunan jälkeen, pyykitkin kuivataan siellä)

Eri asia toki sillon, jos on useempi vessa ja joku niistä vähällä käytöllä. Silti vaihtasin kerran viikkoon. Kasvopyyhkeet meil on henkilökohtaset ja vieraiden tullessa vaihdan puhtaan käsipyyhkeen (mikäli ei o just vaihdettu) .
No mä kommentoinkin sen takia, että ei se vaihtoväli kerro puhtausasteesta yhtään mitään. Suurin osa täälläkin pyrkii tasapainottamaan vaihtovälin jotenkin käyttöön :) 2 viikkoakin voi olla ihan oikeasti ok jossain perheissä, ilman mitään yäkki yäkki juttuja.
 
tiittana
meillä käsipyyhe on aika lähellä kylpypyyhkeitä roikkumassa ( siis ei samassa naulakossakaan) ni jotku vieraat ei tajuu tai hoksi sitä käsipyyhettä ja kuivaa katensä kylpypyyhkeisiin..hyi yök!!oon alkanu pistään pyyhkeet kaappiin piiloon vieraiden ajaksi, muuten joutus varmuuden vuoksi peseen isoja pyyhkeitä kokoajan.
 
lapinnoita
Viimeistään ku silmä sanoo ;)
En oo laskenu päiviä eikä oo vakio siivouspäivääkään.
Tummentuneet pyyhkeet laitan kyllä muiksi räteiksi, vessaan en kehtaa laittaa kulahtaneita pyyhkeitä.
 
Josa
Tarpeen tullen, mutta ainakin kerran viikossa. Meillä erikseen käsipyyhe, kasvopyyhe ja pyllypyyhe. Pyllypyyhettä käytetään lapsilla iltapesun yhteydessä silloin kun ei käydä saunassa tai suihkussa. Kylpypyyhkeitä käytetään muutaman kerran ja niitä käytetään perheen sisällä sekaisin.
 

Yhteistyössä