G: Kummalle sinä syntyisit mielummin 18 vai 30-vuotiaalle äidille?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
"ååää"
Monet muut asiat varmasti vaikuttaisi huomattavasti enemmän kuin ikä. Mutta jos oletus on se että molemmat ovat samanlaisia tyyppejä niin mieluummin 18-vuotiaalle ja miksi koska silloin meillä olisi vähemmän ikäeroa. Ihmisissä joku voi olla valmis äidiksi 18-vuotiaana ja toinen ei sitä olisi vielä 30-vuotiaana tai sitten on.
 
"ninni"
30-vuotiaalle, ehdottomasti. Uskon, että 30-vuotias olisi kypsempi siihen rooliin kun 18-vuotias.
30-vuotias ei ole mielestäni ollenkaan liian vanha, juuri sopiva äiti vauvalle.

18-vuotias vai 40-vuotias äiti... sitä pitäisikin sitten jo miettiä vähän pitempään...
 
"jaapajaa"
Sanottakoon että ihan ihmisestä kiinni, noilla tiedoin ei voi vastata.
Kuten tuosta 1983-1995 -ketjusta opimme, 18-vuotiaitakin on kypsempiä ja harvinaisen epäkypsiä. Ja onhan niitä 30-vuotiaitakin monenlaisia. Eikä se ikä määrää, kuka on narkkari tai alkoholisti...

Itte oon syntynyt 36-vuotiaalle äidille. Ihan hyvä elämä mulla on. :)
 
"vieras"
Jos itsenilaiselle pitäisi syntyä, niin 18. Voi että miten jaksoinkaan lasten kanssa silloin nuorempana. Joka päivälle jotain aktiviteettia. Nyt kolmikymppisenä pitää ihan vääntää itsensä liikkeelle. Ehkä tämä tietokoneiden tulo myös vaikuttaa asiaan, ehkä työelämän vaatimukset.. mutta kyllä toivoisin että olisi vielä se sama energia kuin nuorempana.
 
"vieras"
No...olen syntynyt 19-vuotiaalle ja ainakaan mun äiti ei osannut olla sen verran vastuullinen että olisi lopettanut tupakoinnin raskausaikana, muuta en paljon tiedä. Itse olen saanut esikoisen 23-vuotiaana ja kuopuksen 27v. ja olen ollut mielestäni kypsä äidiksi jo tuolloin. Noista kahdesta valitsen siis 30-vuotiaana äidksi.
 
Ap.
[QUOTE="jaapajaa";28093947]Sanottakoon että ihan ihmisestä kiinni, noilla tiedoin ei voi vastata.
Kuten tuosta 1983-1995 -ketjusta opimme, 18-vuotiaitakin on kypsempiä ja harvinaisen epäkypsiä. Ja onhan niitä 30-vuotiaitakin monenlaisia. Eikä se ikä määrää, kuka on narkkari tai alkoholisti...

Itte oon syntynyt 36-vuotiaalle äidille. Ihan hyvä elämä mulla on. :)[/QUOTE]

Minusta siinä tytössä ei ollut mitään vikaa. :)
Tosin välillä tietysti käytti hieman ilkeää kieltä, mutta ymmärtäähän tuon jos kaikki hyökkäätte tytön kimppuun vain siksi että hän on rakastunut vanhempaan mieheen.
Puolustautuminen jonkun asian kohdalla voi saada joskus näyttämään ihmisen epäkypsältä.
 
Sehän riippuisi kyllä ihmisestä, mutta jos mietin sitä millainen olin 18-vuotiaana ja sitä millainen 30-vuotiaana, olisin valinnut jos olisin itselleni syntynyt, minut olemaan äitini 30-vuotiaana, ennemmin kuin 18-vuotiaana.
 
Hmm, riippuu kaikkein eniten luonteesta. Yleensä se kolmekymppinen on vähän kypsempi ja harkitsevampi kuin se 18-vuotias, niin jos äitini olisi kovinkin huithapeli niin kivempi olisi, että hän saisi minut vanhempana (jolloin isovanhemmatkin olisivat vanhempia ja ehkä heillä olisi enemmän aikaa hoitaa minua kun työelämän kiireet on jo takana :D)

Mutta oikeasti, ei sillä niin väliä, mikä on ikä. Vastuuntuntoinen ja hyvä vanhempi voi olla se 18-vuotiasta nuorempikin.
 
"vieras"
Annetuilla lähtötiedoilla oletan, että kumpikaan äideistä ei ole väkivaltainen alkoholistinpsykopaatti. :) Valitsen siis 3-kymppisen. Yli 40-kymppiselle en myöskään haluaisi syntyä. Vanhoista vanhemmista on omakohtaista kokemusta.
 
Ap.
[QUOTE="jaapajaa";28094014]Taidat olla sama tyyppi ;)[/QUOTE]

Olen syntynyt jo v. -67, mutta 45-vuotiaana osaa ajatella asioita jo eritavalla ja ymmärtää nuorten tyttöjen vauhkoamista jonkun rakastettunsa puolesta.
 
kurpat kunniaan
No jos semmoinen tyyppi sattuisi äidiksi kuin omani, niin mitä vanhempi sitä parempi. Ettei käy ainakaan niin, että kahdeksankymppisenä pitää vielä kärsiä sitä satavuotiasta sammakkoa joka pääni päällä nököttää (Elfriede Jelinek kirjoitti tuosta sammakkoäidistä, minä vain lainaan...)

Kun ihminen on kuusikymppisenä jo seinäkellokunnossa ja elää jossain omassa todellisuudessaan, eipä siinä oikein osaa olla toivomatta ettei äiti ainakaan eläisi kovin pitkään. Jos ihan rehellisiä ollaan.
 
Itse olen 18-vuotias odottaja, joten tottakai vastaan, että 18-vuotiaalle :) Kumman ikäinen
vaan voi olla mielestäni hyvä äiti!

Muuta riippuu ihan kyllä muuten ihmisestä! Tiedän 30-vuotiaan odottajan, että 19-vuotiaan,
joista kumpikaan ei ole lopettanut tupakointia raskauden aikana, joten ehkei se
vastuullisuuskaan ole välttämättä niin aina iästä kiinni!
 
---
Minä olen syntynyt 36-vuotiaalle äidille, ja toinen lapseni syntyy pian 36-vuotiaalle äidille. Mutta eiköhän tuo kolmekymppinenkin olisi ihan hyvä. Ja varmaan maailmasta löytyy myös 18-vuotiaita kelpo äitejä, vaikkei niitä omiin tuttaviin olekaan sattunut.
 
"vieras"
Ehdottomasti 30-vuotiaalle. En tunne valitettavasti yhtäkään 18-vuotiasta, jonka lapsi haluaisin olla. Lisään vielä, että olen saanut omat lapseni yli 30-vuotiaana.
 

Yhteistyössä