G:Kumman sukunimi avoparin lapselle?

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Jatkokysymystä äidin sukunimeen päätyneille; Oliko miehen mielestä ihan ok, entä sukulaiset? :)
Mä ilmoitin miehelle et jos joskus lapsi meille tulee niin sukunimi on mun eikä se siihen mitään sen kummempaa sanonu. Ja sukulaiset ei ole asiaa mitenkään kommentoinu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nenni:
Samalla linjalla oltiin meilläkin, tyttö sai äidin sukunimen ja seuraavat lapset tulevat saamaan sen myös. =) Naimisiinmenosta ollaan puhuttu, mutta ei kiirettä eikä sen kummempia suunnitelmia sen suhteen ole ollut enää.
Meillä ihan sama homma, naimisiinmenoa myöten ;)

Hauska muuten tuo nimimerkkisi - meidän perheeseen kuuluu myös miehen poika edellisestä suhteesta, ja hän sanoi mua Nenniksi kunnes oppi j-kirjaimen :)

Meillä ei kummankaan puolen sukulaiset ole ihmetelleet tätä sukunimijuttua lainkaan, ainakaan ääneen/meille. Miehelläkään ei ollut ongelmia asiasta, joskus kauan sitten mietittiin näitä nimijuttuja ja tähän päädyttiin. En enää muista pitikö jotenkin perustella, ei kai...

 
meillä lapsella isän sukunimi, vaikka mies ois halunnu lapselle mun suknimen ja haluis sen itsekin, kun mennään naimisiin.itse haluan kuitenkin eroon sukunimestäni, enkä halunnu sitä myöskään lapselleni.vaikka sukunimi on todella tavallinen ja tylsä, olen siitä saanut kärsiä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja pupu tupuna:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
isän nimi annettiin. se oli jotenki niin itsestäänselvää...
kuin myös
Sama täällä. Sitten vielä ajatuksena oli se, että kun tarkoitus olisi mennä tulevaisuudessa naimisiin niin olisi sitten kaikilla sama sukunimi. (tosin taidan ottaa yhdysnimen kun en halua luopua erikoisesta sukunimestäni ;) )
Meillä kans esikoinen sai tästä(kin) syystä isän sukunimen. Omaa en ois halunnu antaakaan, koska oon sitä ikäni inhonnu. :D Ja kun oli aikomus mennä naimisiin vaikka päivää eikä vuottakaan oltu päätetty... :)
 

Yhteistyössä