G:Kumpaan laitat enemmän rahaa lapsiisi vai itseesi?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
lapsiin kai tuota rahaa menee väkisinkin enemmän? lapset tarvitsevat kasvaessaan jatkuvasti uusia asioita, minä kun olen kokoni ja tarpeideni kanssa jo vakiintunut niin ei sitä rahaa mene samalla tavalla, en tarvitse samalla volyymilla uusia vaatteita tai tavaroita.
 
"vierailija"
Lapsiinhan sitä huomattavasti enemmän menee kun niitä kolme on. Itse en harrasta mitään maksullista ja vaatteita ostan itselleni harvakseltaan tarpeeseen. Toki en itsekään nyt rääsyissä kulje ja koitan satsata laadukkaisiin että kestäisi pidempään käytössä.
 
"vieraz"
En ole laskenut, mutta luulisin kyllä, että lapsiin kuluu enemmän rahaa.
Mitenhän tääkin edes pitäisi laskea...? Luulen, että moni tupakoiva vanhempi ei välttämättä ajattele laittavansa jokapäiväistä tupakka-askin hintaa itseensä yms....
 
No kyllähän noi vanhempien lelut, harrastukset ja vaatteet vähän enemmän maksaa, joten luulisin että itseeni.
 
"hmm"
[QUOTE="Hilla";29720064]Mitä ihmettä te niille lapsille ostelette?[/QUOTE]

juuri mietin mitä ihmettä te oikein itsellenne ostelette? :D

lapsille täytyy ostaa vuosittain uudet kausivaatteet kun vanhat ovat jääneet pieneksi, toisinaan lelut yms tavarat pitää vaihtaa kun ovat käyneet liian lapsellisiksi ja koulutarvikkeita kouluiässä.
 
"vieras."
Suurin osa menee asumiseen ja elämiseen, ruokaan ja työmatkoihin, nettiin jne. Katson, että nämä ovat yhteisiä menoja (vaikkei lapset niihn juuri vaikuttamaan pääse). Lapselle ostan vaatteita, mutta ei meidän lapselle tarvitse esim. välikausikamppeita ostaa joka kevät ja syksy uusia. Kengissä vähän sama homma. Leluja ostellaan vähän ehkä liikaakin, mutta ei mitään isoja ja kalliita kovin usein. Mun harrastukseen menee vaihdellen rahaa. Mies ei kuluta sitäkään. Ostan vaatteita itselleni liikaakin, mutta en kovin kalliita. Mutta aikuisten menot ovat kyllä suuremmat kuin lasten, vielä tässä vaiheessa ennen kuin teini-ikä iskee.
 
[QUOTE="hmm";29720078]juuri mietin mitä ihmettä te oikein itsellenne ostelette? :D

lapsille täytyy ostaa vuosittain uudet kausivaatteet kun vanhat ovat jääneet pieneksi, toisinaan lelut yms tavarat pitää vaihtaa kun ovat käyneet liian lapsellisiksi ja koulutarvikkeita kouluiässä.[/QUOTE]

Mites Auto? (joo on se kaikille, mutta aina voi ostaa halvemman)
Kodin sisustus? (joo sekin on kaikille, mutta kyllä sen kalliin mööbelin olis edullisemminkin saanut)

etc.
 
"Hilla"
[QUOTE="hmm";29720078]juuri mietin mitä ihmettä te oikein itsellenne ostelette? :D

lapsille täytyy ostaa vuosittain uudet kausivaatteet kun vanhat ovat jääneet pieneksi, toisinaan lelut yms tavarat pitää vaihtaa kun ovat käyneet liian lapsellisiksi ja koulutarvikkeita kouluiässä.[/QUOTE]

Minä ostan lapsille uudet vaatteet ja harrastusvälineet aina alennusmyynneistä ja kirppareilta. Isovanhemmilta ja sukulaisilta tulee paljon leluja ja muuta hyödyllistä, esim. puhelimet, joten eipä tässä hirveästi ole mennyt lapsiin rahaa.

Mies osti syksyllä television ja nyt pitää ostaa itselle uusi tietokone ja puhelin.
 
"Hilla"
[QUOTE="hmm";29720105]njoooooo no.
tietenkin jos on auto ja haluaa sen kalleimman mihin on varaa ja isoimman plasmatöllön.
mutta osteleeko joku tuollaisia oikeasti jatkuvasti, edes vuosittain?[/QUOTE]

Meillä on aina yksi isompi kohde vuodessa, johon rahaa laitetaan enemmän, esim. uusitaan salaojat, tehdään keittiöremontti, vaihdetaan auto uudempaan tai päivitetään kodintekniikka nykypäivään. Tällaisiin menee aina yli 10 000 euroa vuodessa, usein yli 20 000 euroa. Ei lapsiin vielä niin paljoa saa uppoamaan, kun eivät ole lähellekään teini-ikäisiä.
 

Yhteistyössä