G: Kumpi olisi mielestäsi pahempaa: jos miehesi...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En osaa sanoa. Mieheni on lyönyt minua kerran vuosia sitten enkä jättänyt häntä. Ei ole kyllä lyönyt uudestaan. Pettämisestä en osaa sanoa. Jos olisi tosiaan vain yksi ainut kerta niin en varmaan jättäisi.
 
1. Ja jättäisin todennäköisesti molemmissa tapauksissa. On kyse perustavanlaatuisista asioista, en voi antaa kävellä ylitseni vastaavanlaisilla tavoilla. Ykkönen on silti pahempi, kuinka paljon sitä voi puolisoaan inhota jos lyö? Jos toisen pitäisi olla se, jota rakastaa eniten, ja sitten kuitenkin päätyy väkivaltaan?! Eieiei.
 
Johjo
Ehdottomasti 1
Jos kerran harhautuis väärän naisen luokse niin anteeksi saisi, mutta lyömistä ei. Tuskin silti jättäisin jos kerran löis. Pitäähän lapsilla olla isäkin. En tosin usko moista koskaan tapahtuvan koska mies ei siedä yhtään väkivaltaa.
 
Määä
Kerran lyömisen voisin vielä antaa anteeksi. Riippuu tietty tilanteesta, mutta jos kyseessä olisi riita, ja itse olisin jatkanut jatkamistani, antamatta tilaa vetäytyä, antaisin anteeksi ja kokisin olevan osasyyllinen. (Myönettävä on, että joskus itsekin kimpaannun niin paljon, että saattaisin kerran kultaani läväyttää, käsi heilahtaa joskus harkintaa nopeammin?). Pettäminen taas vaatii jo harkintaa. Ei kukaan toisen sänkyyn niin nopeasti päädy, ettei edes mielessä ehdi teon mahdolliset seuraukset käydä! Ja pettämisessä väliin päästetään parisuhteeseen kuulumaton, kolmas henkilö. Kännissä pettäminen ei todellakaan olisi lieventävä asianhaara. Aikuisen on osattava säilyttää kontrolli humalassakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Määä:
Kerran lyömisen voisin vielä antaa anteeksi. Riippuu tietty tilanteesta, mutta jos kyseessä olisi riita, ja itse olisin jatkanut jatkamistani, antamatta tilaa vetäytyä, antaisin anteeksi ja kokisin olevan osasyyllinen. (Myönettävä on, että joskus itsekin kimpaannun niin paljon, että saattaisin kerran kultaani läväyttää, käsi heilahtaa joskus harkintaa nopeammin?). Pettäminen taas vaatii jo harkintaa. Ei kukaan toisen sänkyyn niin nopeasti päädy, ettei edes mielessä ehdi teon mahdolliset seuraukset käydä! Ja pettämisessä väliin päästetään parisuhteeseen kuulumaton, kolmas henkilö. Kännissä pettäminen ei todellakaan olisi lieventävä asianhaara. Aikuisen on osattava säilyttää kontrolli humalassakin.
Peesaan.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Tekotapa ratkaisisi.

Jos löisi takapuoleen, suhtautuisin kevyesti. Naamalle lyömisestä varmaan jättäisin.

Pettämisestä jättäisin yhdestä kerrasta siinä tapauksessa, jos panisi paljaaltaan (ilman kumia).
 
vieras
Exä petti kuin pieni sika, annoin aina anteeksi. Kerran löi ja se suhde loppui siihen. Kyllä mä siis koen, että lyöminen, vaikkakaan en nykypäivänä antaisi pettämistäkään anteeksi. Kerran pettäjä aina pettäjä. Sillon olin nuori ja uskoin vielä :(
 

Yhteistyössä