G:Lapsesi ikä ja hänen vanhimman serkkunsa ikä?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
[QUOTE="Veera";29705161]Vabhin lapseni on 4v, serkut on 2v-25v. Yksi lasten enoistakin on vasta 26v[/QUOTE]
Mikä tuossa nyt on erikoista?
Aivan yhtä hyvinhän se voisi olla neljä vuotiaan isäkin.
 
[meta] Aloin miettimään, mikä tällaisen gallupin funktio voisi olla. Ilmeisiä hyötyjä on vaikea hahmottaa. Sitten keksin, mihin itse saattaisin tällaista käyttää (jos olisin pakkomielteinen kyttääjä): Jos haluaisin varmistaa, onko joku vakituisesti tietyllä nimimerkillä kirjoitteleva tyyppi minulle tuttu, perustaisin galluppiketjun, jossa kysytään näennäisen satunnaisia ja vaikeasti henkilöitävissä olevia, silti yksityiskohtaisia tietoja. Mielellään aihealueesta, jonka tietäisin tälle tutulleni olevan jollain tavalla ajankohtainen.[/meta]
 
"näin meillä"
nuorimmainen täyttää kesällä 5 ja hänen vanhin ensimmäinen serkkunsa täyttää kesällä 50 :D kyseinen serkku on muuten vanhempi kuin kumpikaan meistä vanhemmista
 
En usko
[meta] Aloin miettimään, mikä tällaisen gallupin funktio voisi olla. Ilmeisiä hyötyjä on vaikea hahmottaa. Sitten keksin, mihin itse saattaisin tällaista käyttää (jos olisin pakkomielteinen kyttääjä): Jos haluaisin varmistaa, onko joku vakituisesti tietyllä nimimerkillä kirjoitteleva tyyppi minulle tuttu, perustaisin galluppiketjun, jossa kysytään näennäisen satunnaisia ja vaikeasti henkilöitävissä olevia, silti yksityiskohtaisia tietoja. Mielellään aihealueesta, jonka tietäisin tälle tutulleni olevan jollain tavalla ajankohtainen.[/meta]
Tässä ei kysytty edes niin tarkkaan, että esim vanhimman lapsesi ja hänen vanhimman lapsen ikä.

Meillä lapsi 1, vanhin serkku on 22.
 
[meta] Aloin miettimään, mikä tällaisen gallupin funktio voisi olla. Ilmeisiä hyötyjä on vaikea hahmottaa. Sitten keksin, mihin itse saattaisin tällaista käyttää (jos olisin pakkomielteinen kyttääjä): Jos haluaisin varmistaa, onko joku vakituisesti tietyllä nimimerkillä kirjoitteleva tyyppi minulle tuttu, perustaisin galluppiketjun, jossa kysytään näennäisen satunnaisia ja vaikeasti henkilöitävissä olevia, silti yksityiskohtaisia tietoja. Mielellään aihealueesta, jonka tietäisin tälle tutulleni olevan jollain tavalla ajankohtainen.[/meta]
Itse en ole koskaan ajatellut tuolla tavoin. Uskon, että suurin osa kirjoittelee ja aloittaa tällaisia ketjuja ihan mielenkiinnosta, kuten varmaan myös aloittajakin.
 
viera.s
Lapseni on 4-vuotias, eikä hänellä ole serkkuja ja tuskin tuleekaan. Itselläni ei ole sisaruksia, miehellä on yksi veli, mutta ei ole saanut vaimonsa kanssa lapsia ja vaimo on jo selvästi yli nelikymppinen.

Mieheni muuten on itse saamassa serkkupuolen piakkoin, reilusti yli 3-kymppisenä.
 

Yhteistyössä