G: Mielipiteistä ja elämäntilanteista (kirjoittakaa harmaana, jos ette halua olla tunnistettavissa)

  • Viestiketjun aloittaja pinoja!
  • Ensimmäinen viesti
E.K.
1. Ammattinne (tai koulutuksenne)
Laitoshuoltaja

2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit)
Minä ja mies, poika on huostaanotettu toistaiseksi.

3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa)
3h+k, 74neliötä, kaupunki

4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? Pojan isä on maahanmuuttaja ja myös mun mies on. Päättele siitä.

5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi)
Pakana ja siksi kun en usko jumalaan.

6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen?
Ylipainoinen

7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi)
1v.

8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?
Alle 20v. ovat liian nuoria äidiksi. 35+ on ok.

9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi?
En äänestänyt kun ei löytynyt sopivaa ehdokasta.

10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi?
Läheisen väkivalta.

11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?
Anoppi asuu ulkomailla.

12. Koetko olevasi onnellinen?
En
 
vieras vieraampi vierain
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) Leipuri at
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) vanhemmat ja 2lasta
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa)57.5neliötä, kaksio, "maalla"
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen)mutakuonojahan ne on
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) ev.lut.
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen?LÄSKI
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) 5vuotta
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?ihmisiähän ne nekin on
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? en ikinä mitään
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? lasten syntymät
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?äiti ok, isä perseestä. appivanhempia minulla ei ole ollenkaan.
12. Koetko olevasi onnellinen? ainakin pitäisi olla koska häät tulossa reilun kuukauden kuluttua, MUTTA... kai minä koen olevani.
 
"vieras"
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) -> kotiäiti merkonomin papereilla

2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) -> minä, mies, 6 lasta ja ulkona asuva koira

3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa)
-> 150 m2, 4 mh maalla 10 km pikkukylän keskustasta

4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) -> aika neutraali

5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) -> vanhoillislestadiolainen

6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? -> ylipainoinen

7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) -> 15v hääpäivä oli eilen

8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?
-> ei ole minun asia arvostella eli jokainen elää omaa elämäänsä

9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? -> keskustaa vaalikoneen perusteella

10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi?
-> aika tasaista elämää ollut. Omat häät ja lasten syntymät ne isoimmat jutut

11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?
-> omiin vanhempiin todella ristiriitaiset suhteet, paljon patoutumia monen asian suhteen
appivanhempiin ihan hyvät välit ei kuitenkaan kovin läheiset

12. Koetko olevasi onnellinen?
-> kyllä ja ei. On asioista joista olen onnellinen mutta myös asioita joissa olis parantamisen varaa.
 
vakka-ri
1. Ammattinne (tai koulutuksenne)--myyntineuvottelija
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit)--minä, mies, 3 lasta
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa)-- kaupungissa omistusrivari, 90m2, 4h+k+s
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen)--vähäinen määrä ok.
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi)--ev.lut
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen?--yli
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi)--15vuotta
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?--kukin tekee lapsensa sillon kun haluaa.
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi?--en mitään
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi?--muksujen syntymät
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?--omiin vanhempiin hyvät, miehen vanhempiin sellaset, että pärjätään.
12. Koetko olevasi onnellinen?
--kyllä
 
hei hei
1. Ammattinne -assistentti, eli kelpokielellä toimistoapulainen
2. Perheen koko - 2 aikuista, 2 lasta, 2 koiraa, kissa, 2 hiirtä, 2 käärmettä
3. Asunnon koko -lähiössä rivarissa, 4h+k+erillinen sauna. asunto 110m2, sauna 25m2.
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? -en ole miettinyt asiaa, minulle aika yhdentekevä asia.
5. Uskonto(mikä)- ev.lut. tapakristitty
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? -ylipainoinen mutta paino alasuhdanteessa, melkein -30kg lähtenyt
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? -12vuotta yhdessä.
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?- enpä mieti muiden elämää kamalasti, varsinkaan ikää. ikä ei tee äitiä vaan muut asiat.
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? en mitään.
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? masennus, vakava sellainen oli pysäyttävä kokemus josta opin paljon.
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?- oman äitini kanssa olen todella läheinen, anoppi ok.
12. Koetko olevasi onnellinen? -kyllä, valtavan onnellinen! <3
 
1. Ammatti tällä hetkellä asiakaspalveluesimies.

2. Perheen koko 6-8 hlöä, eli 2 aikuista, 4 lasta, 2 etälasta ja yksi masukki.

3. Asunnon koko n. 110m2, ok-talo kaupungin ulkopuolella. Muutto joulukuussa pieneen lähikuntaan, siellä neliöitä 300.

4. Suhtautumiseni maahanmuuttajiin on sama kuin muihinkin ihmisiin. Jokaisen tulisi noudattaa samoja pelisääntöjä.

5. Uskonto pakana

6. Normaalipainoinen, tosin nyt raskaana ylipainoa

7. Miehen kanssa yhdessä vuodesta 2006. Olen kerran eronnut, syyksi voitaneen
sanoa päihde- ja mielenterveysongelmat.

8. Suhtaudun nuoriin että vanhoihin äiteihin samalla tavoin: äitiys on paljon muuta kuin äidin ikä, ikä ei kerro ihmisestä juuri mitään.
Olen itsekin ollut nuori äiti, esikoisen sain 18 vuotiaana. Ja sitten toisaalta olen jo hieman kypsempi äiti, seuraavani saan samoihin aikoihin kun täytän 32.

9. Äänestin henkilöä, en puoluetta (kok). Saattoi olla virhearviointi :)

10. Vaikuttavin positiivinen kokemukseni on ollut tämä nykyinen parisuhde. Vaikuttavin negatiivinen kokemukseni oli edellinen parisuhde.

11. Suhteeni vanhempiini on ok. Emme ole sillä tavoin läheisiä, ettäkö voisimme puhua mistä vain, mutta nähdään aika usein ja tiedän että ovat siellä jos tarvitsen heitä.
Suhteeni anoppiini on kunnossa, olemme todella eri aaltopituuksilla mutta kykenemme ymmärtämään toisiamme. Jos anoppi sanoo jotain loukkaavaa, tajuan ettei hän tarkoittanut sitä loukatakseen vaan ajattelee eri tavalla kuin minä ja haluaa kuitenkin vain meidän parastamme.

12. Koen olevani onnellinen, vaikka elämässä on kovat haasteet niin kuitenkin elämäni perusasiat ovat nyt kunnossa ja perheeni voi hyvin.
 
"vieras"
-opiskelija
-minä
-40m2 kaupungissa
-hyvä niin kauan kun noudattaa lakeja ja ei vaadi meitä muuttamaan kulttuuriamme
-ateisti
-ylipainoinen
-seurustellut noin vuoden
-en pidä suositeltavana, että ihan 15-vuotiaana alottaisi lastenteon, mutta hyvä äiti voi olla minkä ikäisenä vaan
-Muutos2011, koska kolmen vaalikoneen perusteella oli eniten yhteistä ehdokkaan kanssa
-positiivinen ulkomaille muuttaminen
-oma äiti ja miesystävän äiti molemmat läheisiä
-joo, kyllä mä suht onnellinen oon
 
1. Kotiäiti
2. Äiti, isä, poika, 3 tytärtä, 2koiraa, 2kissaa, 2kania, 2käärmettä, hämähäkki, kasa hiiriä ja akvaario.
3. 119neliöö, okt, maalla.
4. Ajattelepa omalle kohalles, eli ei ongelmaa.
5. Ortodoksi
6. Ylipainoinen
7. 5v
8. Jokainen saa olla sen ikäinen äiti kun itse kokee hyväksi, ei kaivele minua.
9. -
10. Miehen masennus
11. Vanhempiisi; Heikko.. Anoppiin; ok.
12. Kyllä.
 
yksi vain
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) Opettaja
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) minä + 2 lasta
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa) 2h +keittiö, kaupunki
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) Maahanmuuttajavastaisuuteni on alkanut hälventyä, kun olen työssäni tutustunut aivan ihaniin mamu-lapsiin ja -perheisiin.
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) tapakristitty
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? normaali
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) 7v, erosimme
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? Teiniäidit ehkä vähän surettaa. Vanhemmat äidit joskus ärsyttävät, kun tuntuu, etteivät kykene laittamaan rajoja lapselleen. Ylipäätään ehtivät analysoida ja pohtia vanhemmuuttaan ihan liikaa.
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi?Vihreitä. Jonkun täytyy edes yrittää ajaa niitä läpi niitä vihreitä arvoja
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? Nuoruuden henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen parisuhde.
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? Vanhempiin lämpimät välit. Ex-anoppiin hyvät välit. (tulevaan?) anoppiin hyvät välit.
12. Koetko olevasi onnellinen? Pääosin kyllä.
 
+35 äiti
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) myyjä
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) minä, mies ja kolme lasta
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa) rivari 4h+k+s, 96,5neliötä ja maalaiskunnassa kylän keskustassa
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) Työtätekevät maahanmuuttajat hyvä, loiseläjät pois ja heti
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) ev.lut, siihen syntynyt ja kastettu
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? hiukan yli
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) 7 vuotta :)
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? Äitejä ne nuoretkin ovat ja äiti kai minäkin olen vaikka yli 35v ja pienet lapset.
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? persuja, samanlaiset katsantokannat
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? lasten syntymät/äidin kuolema
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? isään hyvät, äiti kuollut, anoppiin loistavat
12. Koetko olevasi onnellinen? Kyllä uskoisin niin :)
 
"pilvi"
1. Ammattinne (tai koulutuksenne)
- Terveydenhoitaja
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit)
-Minä , mieheni ja 1 lapsi
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa)
-126m, maalla
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen)
-Suht neutraali, hivenen kriittinen
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi)
-Kristitty
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen?
-normaalipainoinen
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi)
-pian 11v.
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?
-Nuoriin äiteihin (alle 18v.) hieman ihmettelevä,ehkä sääliväkin suhtautuminen, iäkkäämpiin ei juuri mielipiteitä
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi?
-KD, lähimpänä omaa arvomaailmaa
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi?
-Lapsen sairaus
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?
-Omiin vanhempiin hyvät välit, myös anoppiin,vaikka välillä ärsyttää kovastikin!
12. Koetko olevasi onnellinen?
-Kyllä
 
Ruuhi rannalla
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) FK, aikuisopiskelija, työssä
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) yksin nyt
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa) kaupungissa, n. 50 neliötä
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) Hyväksyn
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) Kristitty
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? Vähän ylipainoinen
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) Vuosia yhdessä, eronnut, sovittamattomat asiat, eri asioiden haluaminen elämässä
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? Hyväksyn molemmat, ei ikä ole ratkaisevaa
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? Viimeksi RKP:n ehdokasta...kun löytyi hyvä, vastusti pakkoruotsiakin
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? Läheisten kuolemat ja sairaudet negatiivisimpia, toisaalta opettavasitakin
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? Ok välit
12. Koetko olevasi onnellinen? En ihan onnetonkaan
 
"Vieras"
[QUOTE="pilvi";24816582]1. Ammattinne (tai koulutuksenne)
- Terveydenhoitaja
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit)
-Minä , mieheni ja 1 lapsi
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa)
-126m, maalla
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen)
-Suht neutraali, hivenen kriittinen
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi)
-Kristitty
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen?
-normaalipainoinen
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi)
-pian 11v.
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?
-Nuoriin äiteihin (alle 18v.) hieman ihmettelevä,ehkä sääliväkin suhtautuminen, iäkkäämpiin ei juuri mielipiteitä
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi?
-KD, lähimpänä omaa arvomaailmaa
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi?
-Lapsen sairaus
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?
-Omiin vanhempiin hyvät välit, myös anoppiin,vaikka välillä ärsyttää kovastikin!
12. Koetko olevasi onnellinen?
-Kyllä[/QUOTE]

Toivottavasti et ole tekemisissä nuorten äitien kanssa työssäsi...aika käsittämätön asenne. En myöskään ymmärrä maahanmuuttajien kritisointia.
 
vierass
1. Ammattinne (tai koulutuksenne)
- Lähihoitaja
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit)
- Minä, mies, tyttö ja 2 koiraa. Kohta syntyy toinen tyttö.
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa)
- n. 120 neliötä, 4h+k+s, omakotitalo. Ei ole kaupunkia, mutta ei myöskään landea. Vähän isompi kaupunki tuossa vieressä on.
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen)
- Maahanmuuttajissa ei mitään vikaa, jos oikeasti tulee tekemään töitä. Itsekkin olen ollut maahamuuttajana 4 vuotta, mutta nurmikko ei ollutkaa enää sitten aidan puolella vihreämpää, joten kotiin palasin. Pakolaiset on sitten eri juttu.
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi)
- Uskovainen, luterilainen, kristitty
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen?
- Normaali
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi)
- 12 vuotta
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?
- Itse olen nuori äiti (esikoinen 19 vuotiaana). Mutta jos teini saa 15 vuotiaana lapsen, niin kyllä monen suuntasia ajatuksia tulee mieleen. Mielestä esikoisen saava 40 vuotias on kyllä jo vähän liian vanha.
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi?
- Kristillisdemokraatteja. En tiedä miksi äänesti. Meinasin jättää äänestämättä koko viime vaaleissa. Kd löyty sellanen, jolla on ainaki jonkinlaista päätäntövaltaa, niin äänestin sitä. Joku jo arvaa, ketä äänestin. Kyllä Räsästä. Niin ja ehkä sekin vaikutti, kun kotona on sanutta ain, että kd:tä kannattaa äänestää.
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi?
- Lapsen syntymä. Lisäksi olemme olleet ulkomailla töissä, joten ne ylä- ja alamäet on jäänyt mieleen ja vaikuttaa suhteeseemme vielä ja varmasti aina.
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?
- Vanhempiini suhde oli tosi hyvä. Varsinkin isään. Äitini ja isäni ei enään elä, joten anoppista on tullut "vara" äiti. Eli olemme tosi läheisiä. Käymme usein syömässä ulkona tai shoppailemassa.
12. Koetko olevasi onnellinen?
- Kyllä olen.
 
--
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) - sairaanhoitaja
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) - minä, mieheni, 3 lasta, kani ja koira
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa) - kerrostalo, 180 neliötä, 5h+k+s, isompi kaupunki
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) - en oikein tiedä. Toisaaltaan tervetuloa tönne töihin, mutta jos tulee kerjäämää ja sossun tuilla elämään, niin ei kiitos. Eli varmaankin ajattelen samanlaiten, mitä muutkin.
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) - uskovainen, vakaumukselta vl
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? - normaali- tai alipainonen. Olen aina keikkunnu siinnä ajalla, jos raskauksia ja muutaman kuukaus raskauden jälkeen ei oteta mukaan.
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) - yhdessä olemme olleet 11 vuotta ja yhdessä asuttu/naimississa 9 vuotta.
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? - Jokainen tulee äidiks, silloin ku sitä itse haluaa ja jokainen tekee omat ratkasunsa. Jos totta puhutaan, niin kyllä enemmän katson "kieroon" tosi vanhoja äitejä, ku nuoria äitejä. Mutta jos 15 vuotias vatsapystyssä kaupungilla kävelee vastaa, niin kyllä saattaa ihmetyksiä minunkin päähän tulla.
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? - kristillisiä
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? - lapsien syntymä ja varsinkin se ensimmäinen, kun kaikki oli uutta ja tuli äidiksi.
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? - hyvät molempiin, siis vanhempiin ja anoppiin.
12. Koetko olevasi onnellinen?
 
--
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) - sairaanhoitaja
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) - minä, mieheni, 3 lasta, kani ja koira
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa) - kerrostalo, 180 neliötä, 5h+k+s, isompi kaupunki
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) - en oikein tiedä. Toisaaltaan tervetuloa tönne töihin, mutta jos tulee kerjäämää ja sossun tuilla elämään, niin ei kiitos. Eli varmaankin ajattelen samanlaiten, mitä muutkin.
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) - uskovainen, vakaumukselta vl
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? - normaali- tai alipainonen. Olen aina keikkunnu siinnä ajalla, jos raskauksia ja muutaman kuukaus raskauden jälkeen ei oteta mukaan.
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) - yhdessä olemme olleet 11 vuotta ja yhdessä asuttu/naimississa 9 vuotta.
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? - Jokainen tulee äidiks, silloin ku sitä itse haluaa ja jokainen tekee omat ratkasunsa. Jos totta puhutaan, niin kyllä enemmän katson "kieroon" tosi vanhoja äitejä, ku nuoria äitejä. Mutta jos 15 vuotias vatsapystyssä kaupungilla kävelee vastaa, niin kyllä saattaa ihmetyksiä minunkin päähän tulla.
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? - kristillisiä
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? - lapsien syntymä ja varsinkin se ensimmäinen, kun kaikki oli uutta ja tuli äidiksi.
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? - hyvät molempiin, siis vanhempiin ja anoppiin.
12. Koetko olevasi onnellinen?
Olen tosi onnellinen. Varsinkin, kun sain juur tietää, että sain töitä.
 
"hei"
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) Opiskelija ja insinööri
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit)mies, minä ja lapsi
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa) 69 kaupungissa
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) negatiivinen
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi)-
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen?
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi)
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? ei yli20v kuulu kategoriaan 15-... en pidä parikymppistä naista nuorena äitinä, luonto on tarkoittanut sen parhaaksi iäksi joten se on normaali ikä. Yli 35v no jos ei elämässä ole kumppania löytäny niin minkän sille voi, onhan se riski mutta niin pn moni muukin asia...
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? Kokoomus, hyvin lyhyesti: arvostan työtä tekevää ja pitkälle itseään potkinutta ihmistä, en avustuksiin nojaavia elämäntapasossuja.
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? Lapsen syntymä
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? Hyvä
12. Koetko olevasi onnellinen? Erittäin!
 
"juup"
1. Ammattinne (tai koulutuksenne): fysioterapeutti
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit): 5
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa): 80 kaupunki
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen): vaikea kysymys. ihmisinä suhtaudun positiivisesti maahan muuttaneisiin mutta huolissani olen yhteiskunnallisesta jakautumisesta ja sopeutumisen jne. ongelmista..
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) ev.lut
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? normaali
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) 10v.
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? Nuoria äitejä on monenlaisia, mutta yleensä ottaen kypsyys vastata toisen tarpeisiin tulee reilusti yli 20-vuotiaana..En halua tuomita ketään ja uskon että on hyviä äitijä, mutta heillä on enemmän vaikeuksia äitiydessä kohdattavana kuin keskivertoäidillä, toisaalta taas jokaisella on omat kompastuskivensä ikään katsomatta. Vanhojakin äitejä on monenlaisia.
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? En muista. Äänestä ihmistä, en puoluetta. Varmaan sdp viimeeksi.
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? Äidiksi tulo
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? Hyvät
12. Koetko olevasi onnellinen? Olen onnellinen.
 
"vieras"
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) Lähihoitaja, YO-pohja.

2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) Mies, lapset 5v ja 1v,kaksi kissaa.


3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa) 76m2 kerrostalo-osake pienen kunnan keskustan tuntumassa.

4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) Kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Pakolaisuudella on kaksi puolta.


5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) Tapakristitty.


6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? Normaalipainon alarajalla.


7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) 8 vuotta.


8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? Iällä ei ole merkitystä jos sitoutuu lapseensa ja hoitaa asiansa hyvin. Toivon että ihmiset ovat sinut asian kanssa ja tyytyväisiä elämäntilanteeseensa.

9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? En äänestä.


10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? Lapsien syntymät ja mummin kuolema ovat pyöräyttäneet elämäni ympäri.


11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? Vanhempiin etäiset,anoppiin jäätävä. Ukin ja tädin kanssa olen läheinen.


12. Koetko olevasi onnellinen? Kyllä.
 
tähän vastaan
8.15-22v?? :D Mikä ihmeen kategoria se semmoinen on. :D On vähän eri asia olla vaikka 16 tai 21v. HIEMAN eri asia. :D
Alaikäistä äitiä pidän teiniäitinä eikä se minusta ole mitenkään asia mihin kannustaisin, 18-20 on nuori äiti, ihan ok ikä. 20-30v on jo ihanneikä tulla äidiksi, kaikki siitä välistä. :)
Yli 35 on mielestäni jo melko vanha saamaan lapsia (ei vanha naisena tietenkään) mutta eivät kaikki löydä sopivaa miestä vielä 20vuotiaana.
 
1. Ylempi toimihenkilö, tällä hetkellä kotiäiti.
2. Minä, mieheni, nelikuinen vauveli ja koira.
3. 85 neliötä kaupungissa
4. Nykyinen maahanmuuttopolitiikka aiheuttaa monenlaisia ongelmia, ja maahanmuuttajien asuttamisen keskittäminen tietyille samoille asuinalueille on aiheuttanut monenmoista hankaluutta. Jos asiat hoidettaisiin tyystin toisella tavalla, en näkisi mitään syytä etteikö Suomeen voitaisi ottaa lisääkin maahanmuuttajia.
5. Skeptinen luterilainen.
6. Muutama raskauskilo roikkuu tuossa vatsan tienoilla.
7. 9 vuotta.
8. Lasten ei pitäisi tehdä lapsia ja iäkkäämmillä puolestaan riskit kasvavat, mutta ei ole minun asiani kertoa sitä heille, koska en ole terveydenhuollon ammattikuntaa.
9. En mitään, koska puoluepolitiikka on ahterista. Olen vasemmalle päin kallellaan.
10. Äitini mielenterveyden pettäminen (negatiivinen) ja oman lapseni syntymä (positiivinen)
11. Suhde sekä vanhempiini että appivanhempiini on hyvä ja lämmin. Anoppiin suhde on ihana ja mukava, mutta varmasti on ihan hyvä että välimatkaa meillä on 400km. :)
12. Olen todennäköisesti tällä hetkellä onnellisempi kuin koskaan.
 
"mamma maalta"
1. Ammattinne (tai koulutuksenne)
ei ammattia

2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit)
9. äiti, isä, 2 lasta, 2 kissaa, koira ja kilpikonnia

3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa)
100neliötä maalla

4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen)
en tykkää

5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi)
ateisti

6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen?
ylipainoinen

7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi)
7 vuotta

8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)?
? jaa-a....

9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi?
en äänestäny!!

10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi?
positiivisin lasten syntymät

11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin?
vanhempiini en juurikaan pidä yhteyttä. anoppi on paras <3

12. Koetko olevasi onnellinen?
joo :)
 
"Harmaana"
1. Tradenomi, markkinointi & viestintä
2. Minä, mies, n2v tyttö ja joulukuussa syntyvä vauva joka vielä majailee mahassa
3. Kerrostalonelikko Tampereella, 90 neliötä
4. Joitain stereotypioita on, joten ennakkosuhtautumiseni on epäileväinen. Olen kuitenkin halukas tutustumaan ja muuttamaan käsitystäni.
5. Ev.lut
6. Ylipainoinen
7. 7 vuotta
8. 22 ei mielestäni ole nuori äiti, ihan hyvä ikä saada lapsia. Jos ensisynnyttäjä on 35 pohdin onko taustalla lapsettomuutta. Alaikäisten teiniäitien lasten oletan automaattisesti olevan vahinkoja. Ennakkoluuloja tässäkin löytyy, mutta kykenen näkemään harmaat alueet.
9. En äänestänyt
10. Äitinä olo
11. Vanhempani ovat yhdet parhaista ystävistäni. Anopin kanssa tulen hienosti toimeen mutta suhteemme ei ole mikään erityisen läheinen, vaikkei siinä valittamista olekaan.
12. Luulin vastaavani kyllä, mutta vastaankin että en useinkaan.
 
mn
1. Ammattinne (tai koulutuksenne) lähihoitaja
2. Perheen koko & keitä siihen kuuluu (myös lemmikit) 2 aikuista ja 3 lasta
3. Asunnon koko (neliöt ja/tai huoneet & maalla vai kaupungissa) maalla ja 80 neliöö oikeaa asuntoalaa, mut talon kokonaisala 150 neliöö
4. Suhtautumisenne maahanmuuttajiin? (rehellinen) ihan sama
5. Uskonto(mikä)/Ateisti/Agnostikko(miksi) kristitty, koska uskon Jumalaan
6. Ali-, normaali- vai ylipainoinen? normipainoisia
7. Miten pitkään miehen kanssa olleet yhdessä? (jos eronnut, miksi) 8 vuotta naimisissa yhdessä melkein 10 v
8. Suhtautumisenne nuoriin (15-22) äiteihin & suhtautumisenne iäkkäämppiin äiteihin (35+)? ok. mulle sama milloin hankkii lapsia molemmissa hyvät puolensa
9. Mitä puoluetta äänestitte & miksi? vasemmistoa, koska sen teemat sopi mun ajatuksiin
10. Vaikuttavin kokemus (positiivinen/negatiivinen) jonka olette käyneet läpi? läheisen kuolema molemmin tavoin vaikutti, enemmän kyl negatiivisesti
11. Suhteesi vanhempiisi/anoppiin? hyvät
12. Koetko olevasi onnellinen? joskus riippuu tilanteesta.
mut silloin kun olen niin se onni on todella suurta
 

Yhteistyössä