G: mihin "isoon" kaupunkiin suomessa muuttaisit

  • Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
vieras
tamperelainen sanoo aivan ehdottomasti turku. ja olen muuttamassakin heinäkuun alusta. turku on aivan upean kaunis kaupunki niin talvella kuin kesälläkin. yksikään turun kaupunki ei vedä vertoja turun kauneudelle... tietty vaan mun mielipide. ja monta kaupunkia kiertäneenä ja asuneena.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tamperelainen sanoo aivan ehdottomasti turku. ja olen muuttamassakin heinäkuun alusta. turku on aivan upean kaunis kaupunki niin talvella kuin kesälläkin. yksikään turun kaupunki ei vedä vertoja turun kauneudelle... tietty vaan mun mielipide. ja monta kaupunkia kiertäneenä ja asuneena.
SUOMEN kaupunki.... ajatuskatko.
 
Lahti tai Tampere
Lahti tai Tampere <3 Molemmat ihan vtun hyviä kaupunkeja :)

Pakko mainostaa omaa lähikaupunkiani Lahtea tässä nyt kummiskin, koska minua vituttaa se, että Lahti on niin aliarvostettu 8D

Lahti selvästi mainettaan parempi kaupunki! Näyttää kaupungilta, tuntuu siltä ja on sitä! Ei kuntaliitoksia, eli pieni pinta-ala, väkiluku yli 100 000 as, kohta 102 000 as. Lähellä Helsinkiä, pääsee junalla tai autolla about tunnissa, junalla toki nopeammin. Ei mikään ruma kaupunki todellakaan ja palveluita löytyy ;)

Kuvia Lahdesta:

http://palomaki.kuvat.fi/kuvat/Lahti/

http://www.taloforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=387
 
---
Tampere. En ole ikinä tutustunut kaupunkiin sen koommin. Mutta olen ihastunut siihen niin, että voisin sinne joskus muuttaa. Nyt asun Lahdessa ja lähdemme täältä mahdollisimman nopeasti pois.
 
oq0whr
[QUOTE="vieras";24459931]Jyväskylä on ihan ok kaupunki. Ainakin viihdyin siellä ihan hyvin, vaikka olihan siellä jonkun verran paskamaisia ihmisiä. Mutta kaikkialla niitä on.[/QUOTE]

Jyväskylä on kaupunki valkoiselle heteromiehelle. Se on tällä hetkellä suomen rasistisin paikka. Viikonloppuna paikka kuhisi kyttiä eikä kukaan vähääkän erilainen (tavallinen?) uskaltanut ulos
 
oq0whr
[QUOTE="vieras";24460122]Eiköhän he ole ihan omilla toimillaan aiheuttanut tuon.

En ole Jyväskylästä, mutta asunut siellä.[/QUOTE]

Varmasti ovat. Jyväskyläläiset nyt vain tuppaavat olemaan sellaisia.
 
"vieras"
Turku, Tampere, Oulu, Kuopio (onko se riittävän iso?). Kaikissa omat hyvät puolensa: Oulussa ja Tampereella hyvät lapsiperheen palvelut, mutta alueet hajanaiset, Turussa on se meriyhteys, Kuopiossakin iso järvi ja se on niin leppoisaa ja kiireetöntä seutua.
 

Yhteistyössä