G. MIkä on mielestäsi sopiva ikä lopettaa IMETYS?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 08:52 Heili Karjalasta kirjoitti:
Miun mielest' ei ole olemassa mit''n tietty' ik'' tai aikam''rett' vaan lapsi ja tilannekohtaista on...
Tätäpä pitää peesailla. Hauska muutenkin kun tuntuu monella olevan kriteerinä se että kun lapsi oppii kävelemään/puhumaan niin imetys pitää lopettaa ja silmään pistää sekin että "se näyttää pahalta kun yli 1vuotiasta imetetään". Monesti se on siinä vaiheessa enää unitissi mitä annetaan ja sekin yleensä oman kodin rauhassa että pitääkö sielläkin miettiä miltä näyttää.. :whistle:
 
Esimerkkitilanne meidan menneisyydesta. Elikas kun miun esikoinen oli vuoden, hanen isansa sairasti syopaa ja tilanne oli se, etta syopahoidot lopetettiin ja alettiin vaan pitkittaa hanen elamaansa sadehoidolla ym. siina vaiheessa imetyksen lopettaminen olisi kaiken muun rinnalla ollut mielestani todella rankkaa, varsinkin kun pienokainen oli hyvin kiinni siina tississa..

Pojan ollessa 1,5 v isansa sitten kuoli. Siinakaan valissa oli niin rankkoja vaiheita meidan elamassamme, etten tahtonut mullistaa pienen maailmaa vaan iltatissuteltiin edelleen..

Kun olin yksin, mieheni menettaneena 2 vuotiaan lapsen kanssa, yritin lopettaa imetyksen..Pidettiin jo viikon..puolentoistakin taukoja, mutta poika oli edelleen kiinni tississa.. Minua arsytti jo imettaa niin isoa, mutta minkas teit. Poika sairasteli jatkuvasti ja hanella oli kaksi leikkaustakin siina sivussa..Niin nekin pitivat tississa kiinni. 2,5 vuotiaana poika oli valmis erottumaan minusta ja helpotti kummasti omakin elamani!

Paivaakaan en silti vaihtaisi pois ja pitkan imetyksen kannattaja olen edelleenkin. Olen varma, etta olen antanut kaiken taman ajan pojalleni hanen tarvitsemaansa laheisyytta ja lohtua surun ja ikavan keskella. Ja hyvin perusluottavainen ja reips hanesta on tullutkin! Ehka vahan liiankin reipas!

:heart:

Mutta siis pikkukakkosta ajattelin imettaa 1/1,5v. Miten tilanne nyt tassa etenee. Han ei ole koskaan ollut niin kiinni tisussa kun veljensa oli.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 08:59 Naakula kirjoitti:
Lapsikohtaista, jotkut vierottuu aikaisemmin kuin toiset. Omasta mielestäni ihanteellinen ajankohta on se, kun sen voi tehdä ilman että tarvitsisi tehdä sitä riistämällä.
Hieno vastaus! Olen täysin samaa mieltä.

t. Alempi vieras
 
Vanha alotus, mutta MINÄ toivoisin, että seuraavalla kerralla imetys menisi ainakin 6kk, mieluiten vuoteen asti. Viimeksi oli 4kk ja ihan tyytyväinen siihenkin, mutta nyt tiedän ainakin pari virhettä jotka osaan välttää ja uskon että pystyn kauemmin, ja toivon. :D
 
ex.imettäjä
Minä lopetin imetyksen, kun lapsikin lopetti , eli piti minua vain tuttina... 8kk ja 10 kk suurin piirtein lapseni olleet tuolloin. Varmaan lapsikohtaista, kuten imetys ylipäänsä. Puhuvaa ja kävelevää taaperoa en kuitenkaan imettäisi/ olisi imettänyt.
 

Yhteistyössä