G: Mikä raskausviikko? Mikä fiilis?

  • Viestiketjun aloittaja "Olotila"
  • Ensimmäinen viesti
36 ja fiilis pakkasen puolella.
Liitoskivut ovat kestäneet pienen ikuisuuden ja en saa happea. Tuntuu että tukehdun tähän vauvaan, joku kuristaa jatkuvasti ja haukon henkeä KOKO ajan, siis heräänkin siihen eli en nuku kun pitää haukkoa kuin kala kuivalla maalla. Revin sen lapsen käsillä ulos itsestäni kohta jos ei tämä lopu. Ja tämän kirjoitettuani raivokyyneliä, juuri niin hyvä fiilis mulla on. En jaksa enää. Voiko lapseen tukehtua?
 
Va
35 ja loistava fiilis :) Rakastan tätä isoa mahaa ja siellä mylläävää asukasta :heart:
Enää ei ole pitkälti matkaa siihen, kun saan pojan syliin pussailtavaksi ja nuuhkuteltavaksi. Vaikka tulee mun ikävä tätä masua :D
 
sanni.
Rv 32 ja liitoskipuilua on, sekä närästystä ja liikkumisvaivoja eli kipeää selkää, iskiaksia jne... Nukkuminen on vaikeaa, mutta muuten menee ihan kivasti tuon 1v 4kk kanssa. Pitää mut liikkeessä :)
 
25+1 ja fiilis muuten jees,mutta päätä särkee joka pv eikä mitkään lääkkeet auta ( ne mitä saa syödä) eikä pahoinvointikaan ole viellä hellittänyt. Muuten ei kyllä valittamista. Lapsukainen möyrii mahassa erittäin aktiivisesti lähes kokoajan :)
 
"vieras"
36 ja fiilis pakkasen puolella.
Liitoskivut ovat kestäneet pienen ikuisuuden ja en saa happea. Tuntuu että tukehdun tähän vauvaan, joku kuristaa jatkuvasti ja haukon henkeä KOKO ajan, siis heräänkin siihen eli en nuku kun pitää haukkoa kuin kala kuivalla maalla. Revin sen lapsen käsillä ulos itsestäni kohta jos ei tämä lopu. Ja tämän kirjoitettuani raivokyyneliä, juuri niin hyvä fiilis mulla on. En jaksa enää. Voiko lapseen tukehtua?
Ei voi:) Mulla oli juuri samanlaiset olotilat viime raskuden lopulla. Eihän se hupi siihen raskausaikaan rajoittunut! Synnytyksen jälkeen keuhkot olivat pitkän aikaa lytyssä ja jouduin ihan kumarassa kulkemaan. Aina kun yritin suoristautua niin happi loppui kuin seinään, iski joka kerta juuri tuollainen tukehtumispaniikki. Hyperventiloin ja silmissä musteni... Toivottavasti et kohtaa samaa.
 
En ole iloinen että toisella on paha olla mutta ihana kuulla että jollain muullakin on paska fiilis. Itsellä kun on huono omatunto ku tällä hetkellä kyllästyttää koko raskaus. Ja vasta rv 33 menossa. Selkää särkee, vaikea hengittää ja missään asennossa ei ole hyvä.

36 ja fiilis pakkasen puolella.
Liitoskivut ovat kestäneet pienen ikuisuuden ja en saa happea. Tuntuu että tukehdun tähän vauvaan, joku kuristaa jatkuvasti ja haukon henkeä KOKO ajan, siis heräänkin siihen eli en nuku kun pitää haukkoa kuin kala kuivalla maalla. Revin sen lapsen käsillä ulos itsestäni kohta jos ei tämä lopu. Ja tämän kirjoitettuani raivokyyneliä, juuri niin hyvä fiilis mulla on. En jaksa enää. Voiko lapseen tukehtua?
 
Vieraa
Viikko 11 ja itsemurhafiilikset. Oksettaa ihan älyttömästi ja alavatsaan sattuu enkä pysty syömään mitään, en yksinkertaisesti saa alas mitään. Aikaisemmista raskauksista tiedän että tätä jatkuu vielä puoli vuotta.
 
tiiru, pian se helpottaa :) Tämähän on sinun toinen lapsi? Millä viikoilla ensimmäinen syntyi?
Ensimmäinen syntyi päivää ennen laskettua.(sektiolla)
Tää raskaus on ollu kyllä yks kokemus huhheijaa, ekassa raskaudessa varmaan ainoa haitta oli vikan viikon helle ja se inhottava turvotus, muuten olin se ketterästi hyppelevä ilonen odottaja. Eikä se kohta oikeastaan edes lopu, voi kestää vielä 40 hapetonta yötä heräillen ja 40 päivää haukkoen henkeä kidutuksessa! (jos menee yliaikaiseksi)En kestä selväjärkisenä enää. Kivuissa vielä kesti kun pääsi eroon istumalla, mutta tää happivitsi, miksi tääkin vielä?
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenetsijä;28164155:
En ole iloinen että toisella on paha olla mutta ihana kuulla että jollain muullakin on paska fiilis. Itsellä kun on huono omatunto ku tällä hetkellä kyllästyttää koko raskaus. Ja vasta rv 33 menossa. Selkää särkee, vaikea hengittää ja missään asennossa ei ole hyvä.
Kuulostaa ikävän tutulta. :hug:
 
[QUOTE="vieras";28164137]Ei voi:) Mulla oli juuri samanlaiset olotilat viime raskuden lopulla. Eihän se hupi siihen raskausaikaan rajoittunut! Synnytyksen jälkeen keuhkot olivat pitkän aikaa lytyssä ja jouduin ihan kumarassa kulkemaan. Aina kun yritin suoristautua niin happi loppui kuin seinään, iski joka kerta juuri tuollainen tukehtumispaniikki. Hyperventiloin ja silmissä musteni... Toivottavasti et kohtaa samaa.[/QUOTE]

Ainiin toi! Mä jouduin kanssa synnytyksen jälkeen haukkomaan henkeä ja kulkemaan kyyryssä : D Hirvee tunne.
 
Menossa rv 35+4 :heart:

Fiilis on vähän ristiriitainen. Toisaalta mahdoton uskoa että on jo näin pitkällä ja ei ole enää pitkä aika vauvan syntymään, vauvahankinnatkin osittain tekemättä. Jotenkin epätodellinen olo.

Mutta alan olla jo todella väsynyt, raskausvaivoja on ihan älyttömästi ja tuntuu että vauva syntyy ihan just. Nukkuminen on hankalaa kun joka paikkaa kolottaa ja sängystä on vaikea päästä ylös :O Liikkuminen on todella työlästä, melkein ahdistaa että pitäisi aamulla mennä lääkäriin koska käveleminen sattuu :(
 
35.
Ihan jees. Ihanaa on ollut kun ei oo pahoinvointia. Keskimmäisen raskaudessa kärsin siitä alusta loppuun, joten nyt tästä raskaudesta osaa jo nauttiakkin.
Selkä ja lantio sanoo kyllä sopimuksensa irti, mutta kun ottaa päivän ihan rauhallisesti niin kyllä näillä kestää. Huomaa kyllä, että lepo tosissaan tekee hyvää. Työpäivän päätteeksi en iltaisin pystynyt tehdä mitään selkäkivuiltani. Nyt äitiyslomalla kun voi ottaa rennommin, niin jaksaa koko päivän.

Väsymys on ihan järkyttävää, hemoglobiini olikin viimeksi 107, joten ihmekkös tuo (normaali hb 140).
Tottakai sitä odottaa jo raskautta loppuvaksi, onneksi ei kuitenkaan ole niin kiire kun edellisessä raskaudessa...
 
[QUOTE="vieras";28164137]Ei voi:) Mulla oli juuri samanlaiset olotilat viime raskuden lopulla. Eihän se hupi siihen raskausaikaan rajoittunut! Synnytyksen jälkeen keuhkot olivat pitkän aikaa lytyssä ja jouduin ihan kumarassa kulkemaan. Aina kun yritin suoristautua niin happi loppui kuin seinään, iski joka kerta juuri tuollainen tukehtumispaniikki. Hyperventiloin ja silmissä musteni... Toivottavasti et kohtaa samaa.[/QUOTE]

Eikä! :O
 
"Niiskuneiti"
36+6 ja ihan jees olo. Suht hyvin saan nukuttua. Pieniä noidannuolia satelee alaselkään jos teen liian nopeita liikkeitä tai yritän olla liian notkea!
Tuntuu et vauva potkii itsensä kyljistä läpi!
Toisaalta tuntuu et vois jo syntyä, toisaalta tiedän et nyt pääsen viel helpommalla ja vähän haikeakin olo kun lähes 100% tää on viimeinen raskaus!
 
rairairai
rv 13+4 tänään. Ihan ok fiilis on, pahoinvointi vähentynyt jo viimeisten parin viikon aikana. Vähän vaan tulee etova olo enää toisinaan ja aamulla vähän kakomista ennen aamupalaa.

Väsyttää vaan vielä ihan armottomasti, justiinsa menen nukkumaan kun silmät on jo ihan ristissä.

Vieläkään ei ole kerrottu kellekään raskaudesta, reilun viikon päästä kerrotaan jos np-seulonnassa kaikki ok, labratuloksia vielä odotellaan (voi mennä pari viikkoa kuulemma eli viikon sisään pitäisi tulla).
 

Yhteistyössä