G: millä rv:lla kaksoset syntyny?

37+0. Sektio oli suunniteltu 38+0 mutta sitä aikaistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi. Tytöt painoivat 1945g ja noin 2600g (unohtivat kirjata isomman painon ylös kun keskittyivät pieneen). Sektio oli oma valinta, koska oli selvää, että kokoeroa oli ja pienemmän painoarvio oli hyvin epävarmalla pohjalla (hankala mitata kun isompi varjosti pahasti). Tanskassa saa äiti valita synnytystavan kaksosraskauksissa ja onneksi valitsin sektion - kaikki sujui käsikirjoituksen mukaan ja pikkuinen saatiin vuorokauden keskolatarkkailun jälkeen normiosastolle isomman siskon ja vanhempien viereen. Toivuin nopeasti ja olin jo jumpassakin alle 6 viikkoa sektiosta.
 
Tyttö ja poika syntyivät rv 34+3 suunnitellulla sektiolla. Syynä a-vauvan eli tytön etinen istukka ja lapsiveden tihkuminen. Vuodelevossa olin rv 23+0 lähtien vuoroin sairaalassa ja vuoroin kotona. Vauvat olisivat vielä viihtyneet kyllä masussa ja supistelutkin olivat loppuneet, mutta tuo etinen istukka tihkutteli ja lapsivettä tihutti, joten raskauden ei enää uskallettu antaa jatkua pidempään. Sairaalassa vauvat olivat vajaa 2 viikkoa. Nyt ovat tasan 4kk.
 
38+6 kiireellisellä sektiolla raskausmyrkytyksen ja verenpainekriisin vuoksi. Käynnistämistä yritettiin ennen synnytystä 1,5 viikkoa, mutta eipä vaan käynnistynyt oksitosiinilla eikä cytotecillä. Kalvoja ei voinut puhkaista, kun oli niin paljon kohdunkaulaa jäljellä.
Mukavan kokoiset A 2730g ja B 3150g.
 
Viimeksi muokattu:
Herra A ja Neiti B syntyivät rv 36+5. Olin vuodelevossa sairaalassa rv 27+4 alkaen, kohdunkaulan lyhenemisen ja avautumisen takia. Synnytys alkoi 33+5, jolloin aukenin reiluun 5 cm ennen kun saatiin pysähtymään. Käynnistettiin rv 36+5 kalvojen puhkaisulla, kun ei uskallettu antaa käynnistyä kotona. Synnytyksen kesto oli kaksi ja puoli tuntia.
 
Rv 37+0 käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja vauhditettiin supistuksia oksitosiinilla, neiti b:tä autettiin imukupilla. Synnytys kesti reilu kolme tuntia. Käynnistyspäätös tuli alkavan raskausmyrkytyksen takia
 
Olipas kiva lukea tätä ketjua. Näin uudelleensynnyttäjänä (kolme lasta ennestään) en oo oikeestaan kaivannu tässä kaksosraskaudessa minkäänlaista vertaistukea, ainoastaan on kiinnostanut millä viikoilla kenenkin pienokaiset on syntyneet. :)

Mulla nyt viikkoja 35+0, molemmat neidit rt:ssa, joten alatiesynnytys suunnitteilla. Käynnistyspäiväksi sovittu 37+3, mun kipujen ja tuskaisen olon vuoksi. Saa nähdä syntyvätkö ennen sitä vai joudunko kärsimään käynnistyskivut taas.
 

Yhteistyössä