G: Millä viikolla 'joutunut' poistamaan napakorun?

Elikkäs nyt kyselisin ihan galluppina, että missä vaiheessa olet 'joutunut' ottamaan napakorusi pois? Eli millä rv.?
Ja siis kaipailisin siis kokemuksia juuri siitä, että mihin asti on voinut pitää. Kun tuntuu, että useimmat ottaa melkeen heti plussattuaan pois napakorun. Niin nyt laittakaas viikkoa mihin asti ootte pystyny pitää korua ne jotka ette oo ottanu pois ihan vaan huvikseen.

Mulla menossa nyt rv.24+5 ja napakoru hienosti paikallaan, ei kiristä, eikä mitään muutoksia ole vielä havaittavissa et tarvis pois ottaa.
 
Esikoiselta pidin ihan loppuun asti, vasta synnärille lähtiessä otin pois. Pojalta maha kasvoi paljon isommaksi, ja korun nousi jotenkin ponksottamaan hankalasti, ja hankasi vaatteisiin ym (vaikka rengas) kun kaikki äitiysvaatteetkin alkoivat kiristää..muistaakseni otin pois hiukan aiemmin. Mutta viikkoja en muista :ashamed:
 
Kun tuntuu siis, että mun napakorun pito on suurempi ihmetys kun ja pällistelyn aihe, kun itse maha... ja kaikki kauhistelee sitä nii mietin, et oonx mä ihan joku hurjimus muka oikeesti, ku pidän vielä 'näillä' viikoilla korua. :LOL:
 
moikka! mullakin napakoru ja aijon pitää niin kauan kuin pystyn! viimeksi otin pois puolivälis ja ihan turhaan annoin umpeutua ku ei se maha koskaan kasvanut niin isoksi että olisi pitänyt poistaa.....moni poistaa aikasin ku aattelee et napa tulee niin äkkiä ulos mut mul ei tullu viimeks ollenka ja laps kuitenki neljäkiloinen! niin ja sit just ton kauhistelun takia ihmiset ottaa pois... kait se vanhemman kansan mielestä on jotenki häpeällistä tai jotain.... mä oon irrottanut vain ultran ajaksi ja viikkoja mul on nyt 23+4....
 
Laa
Mä laitoin korun pois ehkä neljännellä kuulla, mutta otin heti käyttöön ku synnytin ja hienosti meni läpi ;) eikä se umpeutunu koska oon aina välillä kokeillu meneekö se vielä... on se jotenki helpompaa olla ilman korua
 
Bee
Mulla on edelleen napakoru mukana menossa.. Napa ei ole pullahtanut ulos, eikä muutenkaan vaikeuta pitoa. Ainut mitä asian eteen tein, oli se, että ostin ihan kunnon raskausnapakorun joskus rv20 tienoilla.
Synnärille lähtiessä otan kyllä korun pois, ihan vaan siksi, etten halua kuulla asiasta mitään valitusta tms. :whistle:

Bee 39+2
 
Bee
Rinzessa: Mä ostin sen raskausnapakorun just siks, että tavallinen koru alkoit tuntumaan tosi tiukalta ja olinkin muutaman päivän ilman korua.. Noh, eipä meinannut sitten mennä enää koru takaisin! Eli tosi nopeasti näköjään mulla umpeutuu! :kieh:

Ultrissa ei sais olla metallisia koruja, aiheuttavat häiriöitä niihin laitteisiin. Näin mulle ainakin sairaalassa huomautettiin.
 
mul ollu yksityisellä ultrassa koru, samoin kättärillä jo 3 kertaa, eikä oo mitää sanottu. Nii kyl mä tiiän, et mix sellanen raskauskoru ostetaan, mut mul tää koru ei oo niin tärkee, et satsaisin sen pitämiseen rahaa raskausaikana.
 
Mä otin pois muistaakseni rv 20. Oli aika inhottava kun törötti paidan läpi. Onnistuin pari kertaa sen takia vähän repäisemään sitä pukiessani.
Ultrassa ei mullekaan sanottu korusta mitään, mutta päätin itse että pidän niin kauan kun hyvältä tuntuu ja muutaman kerran sitä repäistyäni otin suosiolla pois.
 
Mä jouduin ottamaan pois muistaakseni rv 26. Mulla napa ja lävistyksen reiät alkoivat olemaan sen verran kaukana toisistaan että napakoru törrötti tosi ikävästi ja oli koko ajan tiellä. Olisin kyllä mielelläni pitänyt kauemminkin.
 
Itse otin pois muistaakseni tammikuussa, ja LA on huomenna.
Olisin tosin voinut pitää pidempäänkin, mutta halusin että reiät menee umpeen ennen kuin maha on kamalan iso. Noh, eihän se ole umpeutunut mihinkään :eek:
Mulla lävistys ollut ainakin 7 vuotta jo.

En tiedä laitanko takas synnytyksen jälkeen.
Yhden haitan huomasin lävistyksestä: mulle tuli raskausarpi/"repeämä" suoraan siihen lävistyksen kohdalle, toivottavasti se vaalenee ajan myötä. Ei varmaan kaikille tule, mulla vaan maha kasvanut sillain tuohon eteen että lävistyskohta repes. Muuten ei raskausarpia ole tullut.
 
Mä otin pois muistaakseni joskus ennen kahtakytäviikkoa. Ei siitä suurempaa haittaa ollu, kun että pöjötti paidan läpi ja sitä väistämättä jotenkin varo ja räpläs koko ajan =)
Piti äsken käydä kokeileen ja kyllähän se vielä läpi meni ja hyvin tuossa "mahtus" olemaankin, mutta olkoon nyt pois.
Mä pelkään sitä että se repee jotenkin :snotty:
Jos ei repee, eikä mene umpeen niin ehkä laitan synnytyksen jälkeen takasin. Antaapahan motivaatioo tehdä jotain sit sille röllykälle :kieh:
Alkuun mäkin ajattelin, että ehtis kunnolla umpeutua, mutta kun ei oo kerran sitä alkanut tekemään, niin pysys sitten auki..
 

Yhteistyössä