G: Millainen on mielestäsi yh-isä?

  • Viestiketjun aloittaja yyhookysymys
  • Ensimmäinen viesti
yyhookysymys
Kun tuossa yhdessä ketjussa arvosteltiin rankasti yh-äitejä. että ovat autottomia, ei ole koulutusta, tupakoivat ja dokaavat.

Joten kysynkin nyt, miten kuvailisit yh-isää? Onko jotenkin parempi ihminen kuin yh-äiti? Jos et tunne yhtään yh-isää niin kerro kuitenkin, millainen kuva sulla heistä on.
 
Yh-isä on mielisairaan tai narsistisen tai kuolleen ex kumppanin entinen mies joka kantaa vastuunsa vaihtelevin tuloksin.
Ei kukaan tervepäinen nainen luovu lapsistaan. Kuulostipa tylyltä mutta luopuisitteko itse lapsistanne vapaaehtoisesti ellei oikeus määräisi teitä luopumaan koska olette "epäluotettava".?
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
mulla tulee mieleen työssäkäyvä isä, jonka kotona on boheemi elämäntapa. Ei nipoteta turhasta, ei tarvitse hinkata tiskialtaita kiiltäviksi jne. Yh-isän kasvattamat lapset ovat aikuisena hyvin kiitollisia isälleen heidän kasvattamisestaan. Tod. näk. lapset osoittavat yh-isilleen enemmän kunnioitusta kuin yh-äideilleen.
 
"noh"
mun ex on lapsensa yh.. ja se lapsi on tällä hetkellä ollut mulla kohta pari vkoa eikä oo äijää kiinnostanu. (ei siis ole minun lapsi).
Alkoholisti ja narsisti on tämä tyyppi.. eli ei hyvin mene lapsella :/
 
"mii"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27890106:
Sankari, uhrautuja, paljon parempi yksilö, joka urheasti kantaa vastuun, huonon äidin hylkäämistä lapsista, kuin yh-äiti, joka jakaa römpsäänsä kaikille halukkaille, janlisääntyy kaikkien vastaantulijoiden kanssa.
Tässä se on niiiiin kiteytettynä <3 :D
 
"vieras"
Ainoa tuntemani yh-isä on aika avuton tapaus. Miehen vaimo kuoli ja sairastui, lasta hoitaa pääasiassa miehen äiti ja siskot. Mies kyllä rakastaa lastaan mutta ei oikein osaa mitään, eikä näköjään tarvitse opetellakaan kun suvun naiset niin mielellään kantavat vastuun...
 
Väkivaltainen, tatuoitu ja pöhöttynyt juntti, joka polttaa ketjussa röökiä ja bailaa aina kun mahdollista.
Lapsen äiti joku nisti tmv. sekopää, eli mies jakelee herkkukeppiänsä pitkin kyliä kaikenmaailman hörhöille.
Lapsi aina mummolla hoidossa.


Tiedän yhden tuollaisen tapauksen, joten kaikkihan ne sit on tuollaisia.
Luonnollisesti.

Ja noi elämäntavat ja -arvot johtuu nimenomaan siitä yksinhuoltajuudesta, heidän keskuudessa ei ole mitään yksilöllisyyttä, tunnollisimmastakin hepusta tulee ajelehtiva alisuoriutuja tasan sillä hetkellä, kun yksinhuoltajuus alkaa.
Näin on marjat.
 
Yh-isä on mielisairaan tai narsistisen tai kuolleen ex kumppanin entinen mies joka kantaa vastuunsa vaihtelevin tuloksin.
Ei kukaan tervepäinen nainen luovu lapsistaan. Kuulostipa tylyltä mutta luopuisitteko itse lapsistanne vapaaehtoisesti ellei oikeus määräisi teitä luopumaan koska olette "epäluotettava".?
jos me erottais niin toi nuorimmainen jäis isänsä luo.ihan vaan siksi et mun elämä ei kaatuis siihen etten asuisi tuon lapsen kanssa, mut isän kohdalla vois asia olla toisin.

(tosin en tiedä voiko mua määritellä tervepäiseksi :rolleyes: )
 
"vieras"
Onhan täällä palstallakin pari joka erosi ja lapset jäi isälle. Molemmat palstaili silloin Tölliinruusa ja miehensä nikkiä en enää muista.. lieneekö kumpikaan enää paltalla :)
 

Yhteistyössä